:: Pogledaj teme - Samogradnja
 forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Samogradnja
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
oliovictor



Pridružio: 02 Mar 2010
Poruke: 9

PorukaPoslao: Čet, 04 Mar 2010 00:37:24    Naslov: Izrada Stadtline 38 Odgovoriti sa citatom

Zanosim se idejom pravljenja brodica. Koliko sam ceprkao po netu - dopao mi se ovaj Stadtline 38 i razmisljam da pravim njega. Zanima me misljenje vas iskusnijih koji ste u ovim vodama duze vreme: od cega ga je jeftinije praviti - od metala ili od spere i stakloplastike? A kao drugo - mogu li se gde jeftinije kupiti uputstva i nacrti za pravljenje Stadtline 38 ili je jedina opcija kod ovog gulikoze Van De Stadt-a.

Hvala unapred.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
MiaF



Pridružio: 01 Feb 2007
Poruke: 195

PorukaPoslao: Pet, 05 Mar 2010 23:13:21    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Iz vaeg pitanja nije jasno da li nameravate samogradnjom da pravite brod ili mislite da angaujete majstore. U prvom sluaju presudno je vae iskustvo u radu sa odreenim materijalom i opremljenost potrebnim alatom, tako da e vas to opredeliti u kom materijalu da radite svoj brod. I to bi vam bila najjevtinija varijanta, bez obzira na cenu materijala. Tu se postavljaju druga pitanja: volje za radom, slobodnog vremena i odgovarajueg mesta za rad.
Ako angaujete majstore vaa bi se dilema, u naim uslovima, svela samo na izbor izmeu metala i stakloplastike, jer, koliko sam upoznat, mi nemamo radionice koje rade brodove od drveta ili per ploe. Plastiarskih radionica koje rade plovila ima vrlo malo i one rade svoje modele za koje imaju kalupe, a pravljenje kalupa samo za jedan brod je neisplativa - preskupa stvar. Tu je jedina varijanta da se proba da se nae neko ko bi radio direktno pozitiv u sendvi konstrukciji, a tu ve ne bi moglo da se pria o ceni iz prostog razloga jer je sigurno premali broj tako raenih brodia da bi se formirao pojam o nekoj ceni. Znam samo da plastiare bije glas da su vrlo skupi.
Izgleda da se izbor svodi samo na metal i to elik (zbog visoke cene aluminijuma i skupog rada) i tu se moe birati izmeu raznih majstora i radionica.

Nasluujem da vas ipak interesuje samogradnja jer ste izabrali da se obratite u ovoj temi, a i interesuje te se za uputstva za gradnju, za koja vam mogu rei da ih morate skupljati iz strane literature, po raznim forumima i iz direktnih kontakata sa ljudima iz ove nae prie. Kod nas skoro da ne postoji literatura na tu temu. U bivoj Jugoslaviji veliki popularizator samogradnje plovila i ovek koji je pisao o tome je bio g. Walter Turnek, pisao je u hrvatskom asopisu Sam i napiso je knjigu Brodogradnja za amatere ima svoj sajt www.walterturnsek.t-com.hr gde moete pronai odreena uputstva za rad sa razliitim vrstama materijala, tj. opise raznih tehnologija za izgradnju plovila i razne druge interesantne stvari iz oblasti nautike.
U vezi cene projekta, moram vam rei da smo pre mi golje nego to je Van de Stadt derikoa. Cena ovog njihovog projekta je otprilike samo 1% cene ukupne investicije(kompletno opremljenog broda). U naim uslovima to jeste veliki iznos, ali i kod nas ima sposobnih projektanata koji vam mogu isprojektovati slian brod koji e potpuno odgovarati vaim estetskim i drugim potrebama, za povoljniju cenu. Ako se odluite za izradu po projektu, to vam svesrdno preporuujem, s punim pravom od dobrog projektanta oekujte i know how, tj. uputstva za rad i neophodne konsultacije u svakom trenutku.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
oliovictor



Pridružio: 02 Mar 2010
Poruke: 9

PorukaPoslao: Sub, 06 Mar 2010 01:33:32    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Hvala Miso na korisnim informacijama. Sto sve vise o ovome citam sve mi deluje komplikovanije Smile. Moja inicijalna ideja je bila da zajedno sa jos dva prijatelja to sami izvedemo. Pa ako ne uspemo onda da angazujemo pomoc gde zaskripi Smile. Licno nemam nikakvog iskustva niti u brodogradnji niti u stolarstvu - a ni u upravljanju brodicem - jer sam tek pre neku nedelju dobio dozvolu - pa reko ajde sad kad imam dozvolu nema smisla da nesto ne vozim (...tako je mali Djokica zamisljao svet:). Ali imam zelju, volju, slobodnog vremena, i dovoljno veliki natkriven prostor (halu) gde to mozemo na miru i bez zurbe da radimo.
Ono za Van De Stadt-ov projekat si u pravu - ipak smo mi tanki s parama kad se uzme u obzir cena citavog projekta. Juce sam se cuo sa njihovim biroom i zamolio ih da mi daju neke okvire koliko bi gradnja tog brodica kostala: Ako se pravi od metala u Holandiji cena materijala izrezanog na CNC-u zajedno sa onim skelama za montazu bi kostala ~14000. A da se sve ostalo zavrsi ukupna cena zavrsenog brodica - da ga mi radimo - bi trebala da nas izadje od 100-150000 (u zavisnosti koliko luksuzno zelimo da se opremi).
Rekose mi da sve moze da se radi i od vodootpotne sperploce sa epoksijom i posle ojacava platnima, kevlarom i sta ti ja znam - i ta varijanta korita bi trebalo da ispadne laksa i jeftinija od gvozdenog i korito bi sa istim motorom razvijalo vecu brzinu ... ali opet ostaje "mali" problemcic u iznosu onih 100000 Smile. Da njih imam u keshu ne bih se ja zezao sa pravljenjem Smile vec bih kupio onaj iz Stadtline 38 iz '91 koji se prodaje za 81000.
Tako da ipak, najrealnija solucija ce biti da nadjemo nekog naseg projektanta ko se bavi tim konstrukcijama u CAD-u pa da nam izmodifikuje nesto - po uzoru na Stadtline 38 - a mozda i malo manju jer valja tu pecinu od korita posle napuniti enterijerom Smile. Bio bih zahvalan ako imas nekog konstruktora da preporucis.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Sub, 06 Mar 2010 09:37:08    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Citat:
Tako da ipak, najrealnija solucija ce biti da nadjemo nekog naseg projektanta ko se bavi tim konstrukcijama


Tako sam i ja zamiljao... a zavrio sam sa Yastogom Smile
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
oliovictor



Pridružio: 02 Mar 2010
Poruke: 9

PorukaPoslao: Ned, 07 Mar 2010 18:51:29    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Yastog izgleda super i u fazi gradnje a tek kad se uradi bide lep. Hoce li zavrsen biti istih boja kao i maketa ?
Pero kazi mi koliko se okvirno krecu okvirne cene usluga pravljenja planova kod nasih i cene usluge secenja vodotporne spere na CNC-u ?
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Ned, 07 Mar 2010 23:52:53    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Prvi Yastog 23 - moja Dunja 2 e biti uto beo, kao onaj na naslovnoj stranici www.yastogboats.com. Ima razliitih razloga zato ut, i nijedan nije moj, ali tako jednostavno mora. Rekla mi je ena i ja se ne bunim Smile ... Inae se svi slaemo da bi mu tamnija boja trupa bolje stajala, a jo bolje i furniranje mahagonijem ...

Okvirno je jako teko dati procenu, makar i okvirnu, za cenu projekta. Sve zavisi od veliine i komplesnosti projekta, i stepena izvoenja i/ili nadzora. Najbolje je da kontaktira se nekim inenjerom brodogradnje i porazgovara na tu temu. Mogu ti proslediti kontak projektnog dela Yastog ekipe pa sa njima da vidi ta je to to te zanima, i da li mogu da ti odgovore na zahtev (i za koliko para naravno).

to se tie cene seenja na CNC-u, tu je tek komedija sa duinama reza, brojem prolaza, kvalitetom maine, manipulacijom... mi na kraju nismo dobili konkretnu cenu ni kad smo zavrili rezanje...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
oliovictor



Pridružio: 02 Mar 2010
Poruke: 9

PorukaPoslao: Pon, 08 Mar 2010 01:03:06    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Auu pa ti si jos i dobro prosao kad je samo trazila da diktira boju Smile. Moja nece da se zadovolji samo sa odabirom imena i boje ... ona bi da se mesa i u duzinu... Smile.

Posalji mi kontakte tima pa da se cujem sa njima.

A sto se tice CNC rezanja spere, pa zar je to tolika filozofija - ili je to samo kod nas. Ako nesto treba da se izreze na preciznu dimenziju kakve veze ima broj prolaza, manipulacija. Ono sto valjda treba da nam daju je samo cena/metru secenja za svaku debljinu spere + dodati cenu obaranja ivica/metru i to je to. A da li ce im masina to guslati sat, sva ili pet sta to ima da je nas kao finalne korisnike briga - to valjda zavisi od njihove masine? Ili mozda ja imam pogresnu sliku o CNC obradi?
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Avram



Pridružio: 16 Maj 2007
Poruke: 101
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Sre, 10 Mar 2010 16:48:36    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pozdrav svima! Evo i mene posle duze pauze. Spanker na zalost jos nije u vodi i pored moje velike zelje da ga porinem u reku. Jednostavno vremena malo a obaveza previse . Ali da vas nedavim hteo sam da pokazem kako za malo para napraviti dobar nosac motora u kucnoj radinosti. Mene je izasao nepunih 1000din. a napravi se za dan .

Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email Poseti sajt autora
TO



Pridružio: 07 Mar 2010
Poruke: 21
Lokacija: BB-Uzice

PorukaPoslao: Čet, 11 Mar 2010 13:05:39    Naslov: pomoc u gradnji Odgovoriti sa citatom

Ja sam nacrt gradnje 5 vrsta camaca platio 1000 din,u kopiji je ali nema veze pocecu gradnju za koji dan,koga zanimaju nacrti mogu ga spojiti sa "vlasnikom" a meni treba objasnjenje kako da smestim golfov motor u tu jahticu 7.20 x 2.50,ide li tu lamela itd
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
MiaF



Pridružio: 01 Feb 2007
Poruke: 195

PorukaPoslao: Čet, 11 Mar 2010 23:38:46    Naslov: Odgovoriti sa citatom

O golfovom motoru za brod ti je pisano ovde: http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=615&postdays=0&postorder=asc&start=15
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
Bokovac Nenad



Pridružio: 07 Mar 2008
Poruke: 125

PorukaPoslao: Čet, 11 Mar 2010 23:45:48    Naslov: Odgovoriti sa citatom

golfov motor , slazem se sa tim u potpunosti , vidio sam taj motor u barku i mogu vam reci da me odusevio , naravno covek je stavio hidraulicnu kopcu, vi tih kopci imate u novom sadu vise modela pa izaberite, nije kpca nesto ni preskupa.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
MiaF



Pridružio: 01 Feb 2007
Poruke: 195

PorukaPoslao: Čet, 11 Mar 2010 23:47:36    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Avrame bio sam ubeen da ti ve uveliko jedri Spankerom, ali razumem te, ni ja jo nisam zavrio svoju jedrilicu. Morao sam da dam prioritet reavanju vanih ivotnih pitanja. Drago mi je da si ponovo na forumu.
Za nosa svaka ast, majstorski uraeno, kao i sve to izae iz tvojih ruku Smile
Kakva je antikorozivna zatita?
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
MiaF



Pridružio: 01 Feb 2007
Poruke: 195

PorukaPoslao: Pet, 12 Mar 2010 10:49:41    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Za oliovictora. Poto se interesuje te za samogradnju ovde cu da ponovim svoj post sa teme "kako napraviti svoj brod?", a preporuujem vam da proitate celu temu, kao i druge koje e te pronai pomou opcije "Trai"

U itavom svetu, u nautiarskim krugovima, je aktuelna tema graditi, adaptirati ili kupiti.
To je vrlo sloena problematika i zavisi u osnovi od lokalnih uslova, tako da iskustva sa jednog mesta, primera, nisu u potpunosti primenjiva na drugi sluaj. Tako da na alost svako sam mora da rarei tu trilemu. Treba se dobro informisati, staviti razne kombinacije na papir, podvui crtu ispod njih i onda nije teko trezveno odluiti.
Ja sam od samograditeljske fele i izneu svoje iskustvo, tj. svoju filosofiju samogradnje i svoje rasuivanje o nainima sticanja broda.
elim prvo da kaem da samogradnja amca moe da bude opasna avantura, a moe i veliko zadovoljstvo. To pre svega zavisi od toga koliko je ozbiljan, zreo, ovek koji se hvata u gradnju i koliko je realan prema sebi, odnosno koliko poznaje sebe, svoje potrebe i mogunosti. Zapravo, imati kvalitet u ovom domenu je od vanosti za itav ivot. Mnogo ima primera propalih, naputenih samograditeljskih poduhvata i tvrdim da su u ogromnoj veini sluajeva po sredi dva uzroka; ili se samograditelj nije dobro informisao ili je precenio sebe.
Reklo bi se da je najai adut samogradnje relativno niska cena kotanja broda. Uobiajeno je miljenje da brod u samogradnji moe kotati od jedne do dve treine cene odgovarajueg novog broda (ovde se misli na cene na zapadu) i to prvenstveno zavisi od opreme broda. Moe to i jevtinije i skuplje da ispadne. Ako teite da ispadne mnogo jevtinije, rizikujete da dobijete na kraju kantu, a ako elite ist luksuz, moe da bude i skuplje od serijskog broda. Znaajnija je stvar mogunost postepenog ulaganja, kako napredujete, tako, postupno kupujete materijal, potreban alat, opremu za ugradnju itd. U razvijenom svetu brodovi se kupuju na kredit i lizing, tako da se i tu postepeno finansira, uz to imate odmah gotov brod, ali ste obavezni svakog meseca odreeni iznos, od ega ste relaksirani kod samogradnje, jer finansirate kad imate. Ipak preporuujem, ako ste se opredelili za samogradnju, da nastojite periodino da izdvajate odreenu sumu, da bi ste obezbedili izvoenje projekta, a svaka para preko bie bonus.
Moram odmah upozoriti, da ako vam je bliska ideja samogradnje samo da bi jevtinije doli do broda, onda je bolje odbacite, nego da posustanete u pola posla. Vrlo je potrebna dobra volja za rad, takorei ljubav. Jer ima tu dosta da se radi. Zavisi od materijala za koji ste se opredelili i tehnologije. Na cenu broda, posle opreme, najvie utie koliina kvalifikovanog linog rada koji ste utroili na izgradnji i opremanju. Ako niste vini da struno uradite neki posao, bolje to prepustite majstoru. A ako sve treba majstori da vam urade, dobro se informiite i preraunajte da li vam se to uopte isplati. Gde je tu onda uopte samogradnja?
Sve ovo upuuje da to vie strunog posla obavite sami. Zato izaberite materijal za izgradnju broda koji poznajete, sa kojim imate praktinog iskustva i po mogustvu za koji imate odgovarajui alat.
Da bi ste pravili brod potreban vam je odgovarajui prostor. Ako ste srenik da imate dovoljno veliku garau ili slino, reili ste problem. Srea je i ako imate dovoljno veliko dvorite, pa tu moete napraviti montani objekat, ali nemojte olako da shvatate problem izgradnje objekta za gradnju broda. Svaka loa improvizacija kotae vas ivaca, vremena i para. To tvrdim iz linog iskustva. Ako niste dovoljno sreni trebae vam vie para i vremena da iznajmite prostor. To moe da bude golgota, ali i ne mora, ako ste miljenik sree. Treba vam ni veliki ni mali prostor, zbog cene iznajmljivanja, grejanja, itd, odgovarajue opremljn instalacijama, koji mora da obezbedi i mesto za manipulaciju, skladitenje i obradu materijala pre ugradnje. U Beogradu je vrlo bitna i dostupnost, jer nije sve jedno da li ete gubiti sat-dva zbog prevoza do radionice. Treba misliti i na izvlaenje i transport zavrenog broda ili trupa do vode. Ako su veliki brodovi u pitanju obavezno proverite slobodne visine eventualnih nadvonjaka i kablova koji prelaze vau trasu. Nije loe i da se razradi alternativna trasa, da se ne desi da se Turci dosete (da iskopaju arampove za recimo toplifikaciju).
Brod se pravi nekoliko godina. Koliko e to trajati uglavnom zavisi od vaeg raspoloivog slobodnog vremena, od kvaliteta pripreme ovog poduhvata, od organizacije posla i od vae mogunosti da izdvajate sredstva za finansiranje poduhvata. To e biti vreme velikih odricanja, verovatno i iskuenja. Ne mislim samo na finansijska odricanja. Verovatno e te, u elji da to pre zavrite brod, prorediti izlaske na vodu, druenje sa prijateljima, zapostaviti hobije, moda i popustiti na poslu, jer samogradnja broda je neka vrsta opsednutosti, kao kad se pravi kua. Moda neete imati ni vremena ni para za odlazak na godinji odmor. U principu, sve je to stvar vaeg izbora. Mislim da je najvanije da ne zapostavite enu, naravno i decu, al ena je rekao bih jedan od presudnih faktora za uspeh projekta. Njena saglasnost mnogo e da vam znai, a podrka jo i vie.
Kao i kod izgradnje kue, brodogradnja ima dve faze: grube radove ili izgradnju i zavrne radove ili opremanje. Ukoliko je za vas preveliki izazov izgradnja trupa, ili ne moete da obezbedite prostor, moda vam odgovara metalni trup, a vi se bavite radom u drvetu ili jednostavno elite bre da stignete do cilja imate mogunost da kupite tzv. brod u kitu, tj. brod u razliitim fazama zavrenosti. To moe biti samo trup, trup sa palubom i nadgraem, pa uz ovo mogu biti uraeni i neki delovi enterijera, a ima i kitova gde su jos ugraeni i neki brodski sistemi, najee pogonski i upravljaki. Sve ovo vam moe uraditi i neka struna radionica ili fabrika po gotovom projektu, a vi dalje po njemu da zavravate i opremate brod. Na ovaj nain imate veliki deo posla zavren, zapravo moete birati u kojoj meri vam odgovara da on bude zavren, pa na taj nain moete i prevazii problem nedostatka prostora za izgradnju i nastaviti dovravanje broda uz vodu ili ak na vodi. Oigledno je da vas ovaj nain reava dosta muka i problema, ali ipak ne moe bez njih. Osim obezbeenja znatne poetne svote novca, tu je izraen i na specifian problem kvaliteta majstora i ugraenog materijala. U naim uslovima, neizgraenog trita i pravnog sistema, mora se posebno voditi rauna o ovome. Majstori su vrlo skloni da se kunu u svoje znanje, kvalitet rada i materijala, ali na alost teko da e vam ponuditi neke garancije. Preostaje vam raspitivanje informisanje, a u vezi materijala lino nabavljanje, opet uz raspitivanje informisanje. Kada farba pokrije materijal ostaje vam samo poverenje u njihovu re, zato i tu, ako niste skloni rizicima, predhodi vam raspitivanje informisanje). Za koju god od ovih varijanti da se opredelite, preostaje vam jo dosta posla, a za neke sutinski vanije se moe rei da su specijalistiki, kao npr. elektro instalacija, ugradnja motora, propulzije i sistema upravljanja. Ako niste strunjaci za ove oblasti bolje to prepustite majstorima, a vi se zanimajte izradom enterijera, tapaciranjem, ugradnjom razne opreme itd.
Ako niste struni ili sigurni da e te valjano da obavite poslove, ako nemate volje, vremena ili uslova da uite nove stvari, ako niste skloni napornom radu, esto u prljavtini i praini, ako mislite da ne moete odvojiti dosta slobodnog vremena za gradnju, ako e te blinjima da zagorate ivot vaim poduhvatom, onda samogradnja nije za vas. Ima i drugih naina da poteno doete do broda. Jedan od moguih je da kupite nov brod. Time dobijate brod sa najmanje muka, vae je samo da obezbedite ili obezbeujete redovno pare za rate. Finansijska muka moe biti manja ako kupujete brod zajedniki sa jednim ili vie prijatelja. Tu je bitan jasan dogovor ugovor o korienju i odravanju broda. Prednost je to odmah ili u dogovorenom roku dobijate brod spreman za upotrebu. U njemu imate svu neophodnu opremu i sisteme, samo treba da znate to pravilno da koristite.
Evo malo subjektivnosti: lino bih novi brod kupio samo kad bih bio besan od para. Jednostavno mislim da su novi brodovi mnogo skupi, bez obzira da li su loi ili dobri, jednako su skupi. Koliko pratim, vidim da je teko, ako je uopte i mogue nai dobar odnos cene i kvaliteta kod novih brodova (ili sa mnom neto nije u redu). Zato bih pre bio opredeljen za kvalitetnog i dobro ouvanog polovnjaka. Ali pronai takvog i utvrditi da je zaista takav je posebna pria, zapravo vetina.
Najzad dooh do tog, verovatno najrairenijeg naina za ostvarivanje cilja posedovanja broda. U vezi sa tim, obino ide restauracija, odnosno adaptacija.
Restauracija je dovoenje objekta u prvobitno stanje. Ako kupujete polovnjaka, a to nije old timer, verovatno da e te biti pre opredeljeni za adaptaciju, kojom objekat prilagoavate sopstvenim potrebama. Redak je sluaj da naete brod koji e vam po svemu odgovarati i biti odmah spreman za plovidbu (osim luksuznih brodova), pa e i na njima morati da se poradi, koliina rada je obino po onim narodnim koliko para toliko muzike i ko ne plati na mostu, platie na upriji. Hou da istaknem da je brod u celini vrlo kompleksna struktura koja se sastoji od mnogo sloenih sistema (dosta je sloeniji od automobila) i da bi se utvrdilo stanje u kome se brod nalazi treba dosta znanja i iskustva. O tome su napisane knjige, na alost na stranim jezicima. Ako niste vini povedite/angaujte nekog strunog, samo tako e te izbei da kupite maku u daku. Od procene stanja zavisi koliko e na kraju da vas iskota brod. Kao pri svakoj kupovini, tako i pri kupovini polovnog broda treba imati jasan stav ta zapravo traite. Da li elite odmah da se vozite, ili posle manjih intervencija, da li ste spremni za vee intervencije samo na enterijeru ili ak i na zamene itavih sistema (kojih?), moda vas interesuje samo trup da je zdrav, a ostalo e te sami. Brodovi ak mogu i da se produuju, mnogo lake od automobila...Sve ima svoju logiku,ali treba da ima i opravdanje. Opominjem da krupne intervencije svakako treba da obavljate uz pomo strunjaka, da ne bi ste doiveli drastino razoarenje.
I na kraju rei mudrosti:
Svata se moe napraviti, pitanje je samo koliko e to kotati, koliko e vremena trebati i da li e uopte biti dobro. Ta pitanja imaju smisla samo ako niste promaili temu. A tema je va izbor broda, to je posledica filosofije ivota i vetine pronalaenja prave mere izmeu elja, potreba i mogunosti.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
Avram



Pridružio: 16 Maj 2007
Poruke: 101
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Pet, 12 Mar 2010 13:31:01    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Hvala MisoF i ti si zasluzan sto sam opet ovde Very Happy . Bas si lepo i opsirno obradio temu kako napraviti svoj brod. Ja bi samo dodao pre pocetka gradnje broda valjalo bi procitati sto vise literature na tu temu.
Eh Miso za samogradnju jedan od bitnijih cinilaca je vreme, sto ti i ja najbolje znamo. Stalna borba sa egzistencijalnim problemima nas odvlaci daleko od gradnje. Ja sam ti druze ostao bez posla pre 2 god. i sad radim samo privatno tako da Spanker mora jos malo da priceka u garazi.
Za nosac motora nista specijalno nisam koristio samo osnovnu i emajl boju za metal. Mislio sam ja da kupim novi nosac ali kad sam video cene odlucim da ga napravim. Very Happy
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email Poseti sajt autora
oliovictor



Pridružio: 02 Mar 2010
Poruke: 9

PorukaPoslao: Ned, 14 Mar 2010 17:40:59    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Hvala Mio. Polagano iscitavam forume o samogradnji, i to obicno uvece uz kafu, sa uzivanjem. U potpunosti se slazem sa svim sto si napisao i zato i ne zurim sa pocinjanjem projekta. Vec se informisem na svim stranama koliko ce projekat kostati i da li se smem upustiti u tako nesto... tvrdoglav sam tip i kad se u nesto upustim onda nema povratka idem do kraja - i zato bih radije da unapred sve imam na papiru da znam da li/i u sta se upustam. Radije cu uci i u nesto manje i zavrsiti ga kako treba nego zagristi nesto vece pa da na kraju od toga ne ispadne nista. I uvek sam za to da ako vidim da nesto ne umem, ili nisam siguran da cu umeti - treba pitati za savet i potraziti pomoc onoga ko ume. Ovi forumi su zaista odlicni jer covek moze da razmeni iskustva i dosta toga nauci.

Ali posto sam u nautici totalni pocetnik i tek ucim osnove moram priznati da sto vise citam o samogradnji sve vise uvidjam koliko je tema kompleksna - i sve vise pocinjem da sumnjam hocu li ja to sve umeti. Da mi je 10 godina manje ne bi se ovoliko omilsljao - i verovatno bih krenuo grlom u jagode. Ali sa ove distance ipak dobra priprema dosta olaksava posao - a kako se pripremiti ako covek ne cita i dublje se ne upusti u tematiku - a sto vise citam sve vise vidim koliko o svemu ovome nista ne znam Smile - i tako ukrug. Ali dao sam sebi jos jedno par meseci da cituckam i sklapam kocke u glavi i na papiru pa onda cu odluciti, sta i koliko da djeljam Smile.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Sledeci
Strana 10 od 11

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016