:: Pogledaj teme - Samogradnja
 forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Samogradnja
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
roa
Gost





PorukaPoslao: Sre, 07 Jun 2006 06:44:28    Naslov: Samogradnja Odgovoriti sa citatom

Ko ima planove za samogradnju jedrilice?
Nazad na vrh
stefan
Gost





PorukaPoslao: Sre, 14 Jun 2006 18:25:04    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Prvo pogledaj http://web.vip.hr/wturnsek.vip/index.html
Nazad na vrh
Krzalic



Pridružio: 21 Jun 2006
Poruke: 5

PorukaPoslao: Ned, 25 Jun 2006 16:18:10    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pa nisam siguran da ce neko hteti da vam da planove koje je platio (u vecini slucajva ~1000e).
Imam ja neke ljude koji su gradili Vad Der Stadt 24'' i imaju planove za samogradnju iz celicnog lima.

Postoji tu jos jedna stvar - jako je diskutabilno da li je samogradnja takve jedrilice isplativa. Mozda jednino u varijanti da imate neograniceno vremena, alata i vec pripremljen prostor sa svih neophodnim uredjajima.
U vecini slucajeva takvi brodovi nakada ne zaplove. Ne zbog toga sto vlasnik nije dovoljno spretan ili nesto drugo, vec zbog toga sto je vama ako ste amater potrebno barem triputa vise vremena za bilo koju sitnicu nego sto je to potrebno nekome ko to radi svaki dan. Da ne pominjemo raznorsnost znanja koje je potrebno za jedan takav projekat (drvo, poliester, lim, motor, elektrika....)
Nije da nikoga obeshrabrujem, ali bavim se proizvodnjom opreme za brodove vec 10 godina i znam koliko ima stvari koje treba nauciti, isprobati i usavrsiti pre nego sto se napravi dobra stvar.
Pazljivo sagledajte sve aspekte i vidite da li vam se vise isplati da kuite gotou jedrilicu koja najgrem slucaju moze da bude u voznom stanju za nekoliko meseci, nego da potrosite jedno 4-5 sezona skapavajuci od rada i da vam na kraju presedne uzivanje koje ona pruza.

Pozdrav!
_________________
www.poliplast.co.yu
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
dima
Site Admin


Pridružio: 19 Jun 2006
Poruke: 62

PorukaPoslao: Uto, 27 Jun 2006 07:48:42    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Obavezno pogledaj www.duckworksmagazine.com mnoge stvari e ti biti jasnije.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
peconi



Pridružio: 28 Jun 2006
Poruke: 64
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Sre, 28 Jun 2006 11:52:49    Naslov: Samogradnja limenog camca Odgovoriti sa citatom

Da li neko ima plan, crtez ili neku dobru fotografiju po kojoj bi mogao da napravim metalni camac koji bi sluzio iskljucivo za recnu plovidbu (Sava) camac bi trebao da bude duzine 8-10 metara. Znam da su smederevski camci jeftiniji ali mi se njihov oblik ne svidja
Hvala
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
stefan
Gost





PorukaPoslao: Sre, 28 Jun 2006 22:41:52    Naslov: A kome se pa svia takav oblik? Odgovoriti sa citatom

im su stari sloveni prestali da dube balvane i tako prave plovila nastala je iklja. Od tad se nita nije promenilo do Tomosa 4 kada je na iklju zakaeno zrcalo.
Zapamti: nema korita za Savu, za Dunav ili za more. Ima samo dobro i loe korito. Ovo koje trai je definitivno loe! Nemoj odmah metal - pogledaj prvo plastina ili gumena sem ako ti ne treba za verc nafte. Zezam se ali ipak razmisli - kome treba metalni smederevac?
Nazad na vrh
peconi



Pridružio: 28 Jun 2006
Poruke: 64
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Čet, 29 Jun 2006 08:37:33    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Hvala na odgovoru ali mislim da nisi u pravu.
Ja sam zavrsio srednju brodarsku skolu pa mislim da sam nesto naucio u vezi recnih i morskih korita koja se naravno razlikuju.
Trenutno imam plasticni camac sa morskim koritom duzine 4.5 metra koji mi ne odgovara za Savu, Takodje imam i gumeni camac za koji mi je stalno frka da li cu da ga iscepam o neku sajlu ili deblo koje pluta rekom vec sam imao potapanje plasticnog camca kad je po nekom vetru udario o splav. I naravno moj zakljucak je metalno korito koje ce biti nepotopljivo i sa najmanje redovnog odrzavanja i naravno bice uradjeno onako kako meni odgovara. Gresis u vezi smederevaca to su odlicni camci samo sto su ruzni i to je jedini razlog zasto necu taj camac.
Pozzz
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
stefan
Gost





PorukaPoslao: Pet, 30 Jun 2006 06:04:03    Naslov: Smederevac je poret Odgovoriti sa citatom

Pogledaj kako to rade ozbiljni majstori.
http://www.euroshipservices.nl/english/
Predpostavljam da tebe najvie interesuju modeli kao to je ovaj Roeisloep 550, ali za njega treba malo ozbiljniji motor.
Pogledaj pa mi reci jel ovo savsko, dunavsko ili morsko korito?
Nazad na vrh
peconi



Pridružio: 28 Jun 2006
Poruke: 64
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Uto, 04 Jul 2006 10:52:45    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Oznaka 550 oznacava duzinu koja iznosi 5,5 metara pa mi je malo kratak za jedno 3-5 metara a i ti camci nisu metalni a i nisu ni recna korita
ali hvala u svakom slucaju
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Stefan
Gost





PorukaPoslao: Čet, 13 Jul 2006 07:18:19    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dabe si ti iao u tu kolu.
Prvo i osnovno je da kada na trupu broda, amca ili bilo ega drugog vidi varove treba da zakljui da sigurno nije od drveta, a da je najverovatnije od metala.
Drugo morska voda jeste slana, ali ta so nije nikakav razlog da se za nju projektuje posebno korito. Ovaj amac koji sam ti predloio, samo kao primer (bez obzira na duinu), holanani prave za kanale, ali nemaju kanalsko korito kao to nemaju ni reno ni morsko.
Ima samo zastarelih (arhainih) i savremenih tipova korita, a ovo "savremno" je staro desetak vekova, ali "smederevci" za to jo nisu uli pa i dalje prave po starom.
Nazad na vrh
peconi



Pridružio: 28 Jun 2006
Poruke: 64
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Čet, 13 Jul 2006 11:06:53    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Stefane prijatelju nemoj da lupetas o stvarima koje ne znas
Postoji osnovna podela korita po obliku na recna i morska a ne po materijalu od koga se izradjuju.
Morska korita se prave u obliku slova "V" da bi korito moglo da sece talase i da bi brod bio stabilniji po nemirnom moru i po jakim vetrovima. Takodje morska korita imaju veci otpor vode i dublji gaz pa se zbog toga ne koriste u recnom saobracaju.
Recna korita su ravna zbog mnogo plicaka koji se javljaju pri niskom vodostaju i nema potrebe za "V" koritom posto na reci nema visokih talasa i jakih vetrova. Takodje ravna korita imaju mnogo manji otpor vode tako da su daleko ekonomicnija od "V" korita.
Pa Stefane malo se raspitaj pre nego sto pocnes da lupetas takodje ne znam koju si ti skolu zavrsio pa ti daje za pravo da da tako decidirano tvrdis da se korita razlikuju samo po tome da li su za slanu vodu ili slatku.
Pozzz
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Paja
Gost





PorukaPoslao: Čet, 13 Jul 2006 14:48:13    Naslov: Ne shvatam Odgovoriti sa citatom

Slana voda jeste gusca. ali pazi - prav ugao je 90 stepeni, a na 100 kljuca voda i na smederevcu i u brodarskoj.
Nazad na vrh
Galiot
Gost





PorukaPoslao: Sub, 15 Jul 2006 07:40:52    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Lino smatram da je Stefan donekle u pravu, jer na reci se sve vie voze morska korita i nemaju nikakve probleme. ta vie i idu i izgledaju super. Na Dunavu, a bogami i na Savi ima sasvim dovoljno vetra i talasa pa uz visoke vode, koje nas prate zadnjih godina, i brzinu toka uslovi za plovidbu nisu mnogo drugaiji nego na moru, ako nisu i gori.
Verovatno im za reku ne optereuju kobilicu kao za more, a jedina prednost ravnog (renog) korita je u nasukivanju na obalu. Kako sada manje vie svuda postoje pontoni i splavovi na koje se svi vezuju potreba za nasukivanjem je sve rea i rea. Ako treba i V korito se moe nasukivati bez problema i odsukati sa malo jaim motorom. Gledao sam kako na Lidu ljudi sa ogromnim morskim koritom bez problema pristaju uz obalu i posle bez problema izplovljavaju.
Nazad na vrh
kepica



Pridružio: 16 Jul 2006
Poruke: 3
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Ned, 16 Jul 2006 06:12:26    Naslov: Re: Samogradnja Odgovoriti sa citatom

roa ::
Ko ima planove za samogradnju jedrilice?


Imam JA za Sea Star od 9m, Sea Mini od 6,5 m I Thunmb 15 od 4.5

Sve su Van de Stadta
Vidi moj sajt
www. beotel.yu/~kepica
_________________
Nikad ne reci nikad!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email Poseti sajt autora
kepica



Pridružio: 16 Jul 2006
Poruke: 3
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Ned, 16 Jul 2006 06:47:20    Naslov: Re: Samogradnja Odgovoriti sa citatom

roa ::
Ko ima planove za samogradnju jedrilice?


Pogresno sam otkucao moj sajt, "uleteo" je razmak to je opis moje
plovidbe oko Balkana sa Sea Mini. Koga interesuje neka klikne. Poucan je ali ukljucite zvucnike i pored toga sto ce te i nesto nauciti uzivacete.

A sada drugo. Citam diskusiju o koritima ima vise oblika nego sto ste vi u
porukama pomenuli svaki ima svoje dobre i lose strane i ova diskusija mi je razumljiva, ali pomalu i smesna. Camac, mora prvo da bude siguran!
Stabilan, zatim lako upravljiv, zatim da bude u skladu sa motorom koji ima ili motor sa njim to su dve nerazdvojne stvari kao i kod kola. Kako bi izgledala "peglica" sa nekih 200 KS da je moguce ugraditi u njen motorski prostor! Razletela bi se kad bi se zgazio gas. zatim da mali otpor ostavite, se dikusije o gustini vode i povecanju otpora zbog toga, to je smejurija. Najveci deo otpora je se odnosi na talasni otpor, i nadmasuje ovaj o kome pricate. Svaki onaj ko ima neki brod i ko je zaista brodio bi se smejao sta cita.
Davno sam se pitao koliko se sekiraju Kapetani guraca koji plove sporo nakrcani uz vodu. Onda mi je jedan kazao da ta brzina u nasim uslovima nista ne znaci. Sta mu vredi da stigne u Novi sad pet sati ranije kad ce doci na istovar dva dana kasnije!

Zar vam je toliko bitno da na na neki splav restoran stignete 15 minuta ranije ili kasnije. Meni nije a onim kojima jeste, a zasto ne neka kupe motor od 2x 500 Ks pa ce doleteti do njega. Lepo je to sto razmisljate
o svim stvarima vezanih za plovidbu, i ja sam naravno medjutim pokusajte naci prave knjige i videcete koliko je ta oblast siroka interesantna i iz pravih knjiga cete nauciti prave stvari.

Pozdravlja Vas Kepa.
_________________
Nikad ne reci nikad!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email Poseti sajt autora
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Sledeci
Strana 1 od 11

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016