forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

NEPRIJATNI susreti i dogadjaji na vodi !
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Ned, 09 Feb 2014 21:34:14    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

...A kada vam pogon u plovidbi otkaze ... ?!

Jedne kasne jeseni, kada su vode Dunava i Save bile pune opalog lisca topola i vrba, da bih ulovio ribe mrezom, a manje imao problema sa opalim liscem koje se opako kacilo za mreze, resio sam da provedem nekoliko dana u Malim Vodama, kod nase Stare Topole. Razlog je opravdano dokazan, odnosno bar sam ja u to bio uveren i sada sam ! A ne verujem da se time iko osim mene bavio ! Naime, pri srednjem ili visem vodostaju, a u odnosu na polozaj Ostrva Stefanac ( kada ne duva jaka Kosava ), strujanje vode Dunava i Dunavca su takva da u Malim Vodama od poslednje krivine, pa sve do usca u Dunav, voda nosi gomilu lisca uz obalu Stefanac Ostrva ! Ja svagda u jesenje vreme, davim mreze od pomenute poslednje krivine, pa sve do u Dunav, uz desnu Novoselsku obalu Dunavca. U isto vreme davim mreze i na Dunavu, od tacno prekoputa kilometar- table 1150 pa pored same obale Stefanac Ostrva, pa sve nizvodno do kraja Ostrva, odnosno do usca Dunavca. U tim pomenutim vodama je lisce prisutno u minimalnim kolicinama, a van pomenutih mesta, mreze se u tim danima ne mogu izvaditi iz vode od kolicina lusca koje se zadene u mreze.

I tako voda se dobro rashladila i ulovljena riba moze da stoji u cuvarkama i po nekoliko dana, pa koristeci se i tim pogodnim vremenskim uslovima, sa dosta ulovljene ribe, resio sam da se vratimo u Beograd. Malisa se kao i obicno raduje svakom povratku i dok on stoji na prednjoj palubi sa visoko podignutim repom, ja posto nikoga od pecarosa nema u Malim Vodama, idem 2/3-skim gasom kroz Male Vode uzvodno i uzivam kako Seva lepo i dovoljno brzo gazi vodu Dunavca ! I na Dunavu skoro da nikoga nije bilo ! Jednu samohodku sam video daleko nizvodno, krecuci se u nizvodnom smeru, a drugu sam sreo malo ispod Pancevca i ona se kretala nizvodno, prazna ! Usput sam resio da se zaustavim, prodam ribu i prenocimo u nasem letnjem logoru na Konjskom Ostrvu. Malisa kako je primetio da cemo na Konjsko Ostrvo, samo sto nije progovorio od radosti ! Verovatno se uzeleo da juri pacove sa Ostrva !?



Prosli smo pored Slepa Dorcolske marine u cijoj baraci nekog ima, jer se dobro pusi dimnjak. I samo sto sam sa Sevom usao u Dunavac, motor je progutao knedlu i nastavio da radi, ali sam izgubio brzinu. Otrcao sam na zadnju platformu i video sam da elisa samo mulja vodu i shvatio sam da je nesto uslo u elisu. Utrcao sam do kom - pulta i izgasio sam motor. Zatim sam cun prevezao na vec spremljeno mesto za vanredne situacije, startovao sam dzoniku i poterao sam Sevu na nase mesto u obalu letnjeg kampa. Tamo sam vezao Sevu kako treba, uz malo vise natezanja no inace i izgasio sam dzoniku i prevezao sam cun na njegovo mesto ! Malisa se izgubio iza vrba po Ostrvu, a ja sam uzeo svoju tenkovsku caklju i poceo sam da sa njom traziti sta se zakacilo u elisi. Iz prve sam nesto zakacio i izvlaceci sa cakljom, na njoj sam video veliki komad debele najlon-folije. Iz nekoliko pokusaja sam konacno oslobodio elisu, a folija je bila velika oko 6 metara kvadratnih. Predpostavio sam da je vetar negde sa neke tople leje bacio u Dunav i tako meni je bila sudjena da je ja izvadim i zakopam na Ostrvu.



Pitanje : A sta bi da se takav nemili slucaj sa folijom oko elise desio Sevi u momentu kada smo prelazili ispred nekog broda ili samohodke ?

Odgovor : Nista !? A jos gore bi bilo da se to desilo u vreme nevremena i olujnog vetra, a pri plovidbi ! A nista se ne bi desilo jer sam Sevu odavno obezbedio za takve slucajeve ! Naime, nikada ne prelazim reku s jedne na drugu stranu, ako ima u mojoj blizini velikih plovnih objekata na vodi u plovidbi !? Za njihovom krmom preduzimam sve namerene prelazke ! Caklju sam nabavio ( ne aluminijumsku, kakvu sam video kao deo opreme kod mnogih camaca-kabinasa ) ! Moja caklja je profesionalna i skinuta je sa tenka T-55 pri rashodovanju istog. Donji metalni deo je zadrzan, a drveni deo je zamenjen suvom motkom od smrce !Cun ima mesta za koje se brzo vezuje u odnosu na nameru. Dzonson 9,9 ks je sasvim dovoljan da sa cunom pomeri i odslepa Sevu do najblizeg zaklona, pa i u vreme olujnih vetrova ili kise, kako inace biva u vreme nevremena !

Naravoucenije : Budite uvek spremni za ono najgore, a daj Vam Boze da Vam se uvek samo dobro dogadja !

Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 10:52:49, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Ned, 16 Feb 2014 13:18:47    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

...Jednom u Kijevu... !

Posto ja po godini rodjenja, jedva da preticem u drugu polovinu 20-tog veka ( 1953 ), a rodjen sam u selu gde su mi priroda i njena bogatstva svakodnevno bila na izvolte, za razliku od mnogih mojih vrsnjaka rodjenih u gradovima ! Samim tim u domacinstvu gde sam rodjen i ziveo, moja svakodnevna zaduzenja kao klinca su bila da isteram iz obora 10-tak, a po nekada i vise svinja u polje, kao i nekoliko krava. U tom zanimanju nisam bio sam. I druga deca iz sela su imala takve obaveze i nalazili smo se na pasnjacima van sela. Zeljni druzenja i zajednickih aktivnosti i u vidu igre, lozili smo vatre i sedeli okolo njih i pricali, a po "nekom redu", jedan za drugim smo isli i vracali svu stoku blize nama, a i da ne odu u necije deteline i da tamo naprave stetu. Tako da sam vrlo rano naucio od starijih, kako se vrsi priprema lozista, kako se vatra zapali i cime i kako se kasnije odrzava. Ponetu slaninu i meso svinjsko ili kokosje, znali smo vrlo dobro da ispecemo i da svi zajedno rucamo. I na kraju kada podjemo kuci navikao sam da vatra mora da se sasvim ugasi ! Kada sam poodrastao i otisao u grad u skolu, nastavio sam sa drustvom, sa izlascima u obliznje sume na vikend i tamo sam u odnosu na svoje steceno znanje iz decackih dana iz sela, bio sam glavni za pripremu lozista i paljenje vatre, dok su svi ostali sakupljali grane za vatru. Kupivsi camac, preselio sam se na obale reka i posvetio sam se kampovanju! Za mene koji sam mnogo zavoleo kampovanje i kao vladaocu kulture kampovanja : da je ono stil zivota, a ne stednja za vreme godisnjeg odmora ( kako su to mnogi shvatali ), broja se ne zna koliko sam u svom dosadasnjem zivotu zalozio vatri !?

I vatra je za mene u kampu bila i ostala kao svetlo kada su tamne noci, ali i kao izvor toplote kada su hladne noci, pa i za spremanje hrane ( u kotlicu, talandari, tiganju itd. ) ! I uopste, vatra je jedno prirodno dobro !



Bez komentara ... !?

Medjutim, vatra me je mnogo puta i razocarala ! Posebno kada se desi da vidim kako materijalno dobro gori ! Jedan od poslednjih takvih i meni nemilih slucajeva je pozar ovde u Kijevu, na ponton - restoranu, gde smo ja i Ljilja cesto preko vikenda isli na rucak. Naime, jos pre nekoliko godina na Nabereznoj ulici, odmah tu ispod spomenika Мать Родина ( Otadzbina ), prolazili smo pored reke Dnjepar, gde su pored obale usidreni ponton - restorani sa izrazenim reklamama pa cak i na Japanskom jeziku gde se jede "sushi" - hrana. Ovaj "nas" odabrani restoran, lepi beli sa crvenim krovom, onako medju njima nas je privukao zato sto je priblizno licio na neku nasu Srpsku atmosferu, ali i zbog velikog parking prostora ispred restorana, lako dostupnog sa ulice kojom mi prolazimo. Usli smo preko lepo uredjenog i sirokog mosta i uz kulturni protokol doceka od strane osoblja restorana. Na prvo pitanje gde zelimo da sednemo, izabrali smo terasu sa nizvodne strane ponton-restorana ! A tamo, prvi utisak ( veliki stolovi za dvoje i velike-raskoshne od pruca pletene fotelje sa mekanim podmetacima ) odavalo nam je da gazdama ovog restorana nije stalo do kolicine gostiju, vec do udobnosti stalnih gostiju restorana, kojima smo se i ja i Ljilja posle te prve posete pridruzili ! Svidjalo nam se jos i to sto je kuhinja restorana bila prava Ukrainska. A sto se toga tice odmah da vam kazem, da se ovde u Ukraini, riblja corba pravi od pilece corbe u kojoj se dodaju komadi crvenog mesa riba lososa, pastrmke ili jesetre ! Nije tesko primetiti da u ribljoj corbi dodaju u vecim kolicinama : sargarepu, karfiol, crni luk ( ne przeni i bez paprike ) i obavezno se u corbi kuva krompir u parcicima. Naravno da se mnogo razlikuje od Madjarske i nase riblje corbe, ali mnogo mi lici na riblju supu koju ja spremam kada smo na nasoj Sevi-2 i zato sam prilikom svake posete ovom restoranu, narucivao pored ostalog i рибпю уху iliti riblju corbu !

I jednog dana, prolazimo mi Nabereznom ulicom, a ono nas restoran gori !? Bili smo i ja i Ljilja tako tuzni, kao da je nas splav goreo ! Razlog pozara nije ni vazan, mada sam cuo price, ali to nije vazno ! Ja se inace vezujem, posle mnogih iskustava, manje za ljude, a vise za stvari i zivotinje. Mada moji stari prijatelji uvek mogu da se oslone za bilo kakvu pomoc od mene ! Tako i pozar na ponton-restoranu me je pravo psihicki pogodio, a vlasnika smo do tada samo jednom sreli . Dosao je da nas pozdravi kao svoje stalne goste i rukovali smo se !


Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Uto, 19 Dec 2017 08:10:25, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sre, 26 Feb 2014 10:56:53    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*
Gospodo Forumasi, dobar vam dan zelim !

**** iz "Price sa reke" ****

Nemar ili nedisciplina

Jednom prilikom u povratku sa Djerdapa, sa Sevom smo svratili u Kostolacki kanal na nocenje. Pristao sam u obalu, nedaleko od vec pristalih cetiri kabinasa Zemunaca. Dok sam pobijao u obalu sticne ( koceve od jalovaka bagrema, osusenih u vremenu od godinu dana i pojacanih paljenom zicom na mestima gde treba ), Ljilja mi je zatim pomagala dodajuci mi bocne krmene konopce koje sam vezao za pobijene sticne, a zavrsetak konopaca vezao sam za pramcane bitve. Pramac sam sa daskom podbocio i pramcanim konopcem ogranicio kretanje napred-nazad ! Sve sam uradio kao i uvek kada spremam Sevu za spavanje.

Posade sa Zemunskih kabinasa su naravno primetili da Sevu vezujem kapitalno i cuo sam njihove podrugljive komentare, na sta su i imali momentalno objektivno pravo jer vece je bilo mirno i bez daska vetra, a nebo zvezdano. Ja nisam nista komentarisao, jer svi mi imamo pravo na godisnjim odmorima da se ponasamo u okviru svojih ubedjenja i raspolozenja i zavrsio sam vezivanja Seve, proverio sam jos jednom kako je vezan cun i ukljucio sam agregat koji je skoro necujno radio na zadnjoj platformi ispod klupe. Ljilja je ukljucila TV i spremala je neku ukusnu salatu za veceru, a ja sam sa Malisom prosetao do nasipa da pozdravim nase stare poznanike i mestane Starog Kostolca, koji svako ovakvo lepo vece provode na pecanju "sitne" ribe sa plovkom!


I svagda je Vetar za sve kriv ... !

U neko doba noci, probudila me je salauka, a mozda i vika i psovke komsija Zemunaca. Ustao sam da vidim o cemu se radi i kako se Seva i cun ponasaju na ovom jakom vetru ? Kad ono nekoliko muskaraca zagazilo u vodu i pokusavaju u nenormalnim uslovima da spasu kabinase od avorija, a mozda i od potapanja, jer su primali talase u krmu, koja je zbog kratkih osovina motora usecena prema vodi, a pramcem su bili naslonjeni na obalu i eto vode u camcu !? To su bila moja razmisljanja, a imao sam puno poverenja u nauticku kulturu i sposobnost ljudi koji su mi se podsmevali dok sam ja vezivao Sevu. I sada Seva kvalitetno vezana, "igra" kao balerina na ovom suludom vetru, a oni se muce i do grla u vodi psuju ... ! Vratio sam se u krevet i zaspao.

Letnja salauka, kako je dosla, tako je i prosla i jutro je osvanulo suncano, bez daska vetra. Samo se svezina osecala u vazduhu. Ljilja je skuvala jutarnju tursku kafu i seli smo na krovnoj terasi, a komsije su takodje kafenisali svi zajedno na terasi jednog kabinasa i gledali su ka nama. Pozeleli smo im dobro jutro i oni su nam uzvratili, a jedan od njih nam kaze :
-" Sinoc smo se smejali kako ste kapitalno vezivali camac ... ! A posle nocne salauke, jutros nam je sve bilo jasno !?" Da - da, nastavili smo razgovor ... a njima mislim da se vise nece desiti propust da iz lenjosti pre svega, pre spavanja ne obezbede camce ... !

Pozdrav od Mome Stosica
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Ned, 02 Mar 2014 11:04:56    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

--Neznanje ili nemar--

Vreme desavanja druga polovina 80-tih godina proslog veka, odnosno vreme kada se ekspanzija Nautike preseljavala sa mora na reke. I naravno u tom smislu prvo sta se desavalo, desavalo se na Savi i Dunavu, na teritoriji Beograda i Zemuna. U brodogradilistu Tito na obali Save inzenjer i konstruktor Mikovilovic, svoj talenat i znanje upotrebio je za izgradnju funkcionalno konfornih kabinasa sa dimenzijama ( 12 x 3,2 ) metara, do tada nevidjenim u privatne svrhe na vodama Save i Dunava. Jeste da su takvi camci bili pre svega namenjeni za recne uslove plovidbe, ali su docekani od recnih Nauticara, pre svega Beogradjana, kao otkrice i svi koji su imali dovoljno para, pohrlili su da prave metalne camce ( brodove - kako su ih zvali ). I naravno ti camci su bili opremljeni sa opremom camaca sa mora ! Zemunci su jos koju godinu ostali verni Provasima od belog Macvanskog hrasta, a onda su jedne godine presli na aluminijumske ( nitovane ) kabinase !

U Marini Zeleznicar u Makisu, ljudi iz uprave kluba primili su jednog od novih clanova kluba sa pomenutim novim kabinasem konstruktora Mikovilovica. Svi smo se divili novom kabinasu, pre svega sa konforom i funkcionalnim resenjima.
- Prava porodicna ladja za visednevni boravak na vodi ! Glasno je rekao limar Branko Ladjevic, inace skrt na davanju komplimenata. A vlasnik kabinasa, sve sto je novo ugradio u njemu pohvalio se i castio nas picem, tako da smo i mi ucestvovali ko-koliko je znao, ali bilo nam je stalo da camac koji je vec lep, da bude i funkcionalno udoban korisniku. Medjutim po projektu, wc kabina je trebala da bude u srednjem nivou iznad motornog odelenja i da ima slobodan pad ( u to vreme nismo razmisljali o rezervoarima otpadnih voda ) ! Medjutim, vlasnik je wc isplanirao u zadnjoj kabini koju je podelio na dva funkcionalna dela : spavacu sobu i kabina wc-a.
- Ali ovde neces imati slobodan pad, jer ti je solja na samom nivou vode ! Primetio je bravar Brana iz Rakovice.
- Ova wc solja je brodska solja i ona moze da se postavi i nize od nivoa vode, jer ima rucnu pumpu za izbacivanje na visi nivo ! Nismo se mnogo protivili ideji, jer ja vlasnik bio odlucan i ugradio je solju. A onda je krenuo sa enterijerima od vodootporne mahagoni sper ploca i tog leta je camac bio gotov i lepkao lutka. Najbolji i najbolje opremljeni kabinas do tada u Marini. Divili smo mu se kada je izlazio na vodu. Motor Perkins - sestak je brojio, a kada mu je dodao gas, tako lako i brzo je povecavao brzinu.

Jednom prilikom te jeseni, vracam se ja sa Sevom sa Dunava i iznad gornjeg spica Ade Medjice u desnu obalu Save, gledam ja i neverujem svojim ocima ! Lepi kabinas iz Makisa, pramcem stoji vezan u obalu, a zadnji deo camca do krova kabine spavace sobe lezi podavljen u Savu. Odmah mi je pred oci sinula ona lepota enterijera mani trud ali upropasceno sve ono cemu se vlasnik radovao, a i mi pored njega, koji smo ga znali !


Vlasnik nije dozvolio da mu kabinas dugo bude u vodi i sa brodom sa dizalicom iz Vodovoda ga je izvadio, ispraznio i doslepao ga u Marinu. Razlog potapanja je bila nisko postavljena izlazna cev za wc solju ! A inace tada je bilo vreme vikenda, a Sava je naglo pocela da opada, tako da se zadnji deo ( nemajuci kud ) spustio nize no inace u vodu, a gliserasi su na tom potezu Save svu noc dizali talase i talasi su punili kabinasa kroz solju i tako se podavio ! Sta reci Nesrecan slucaj, ali da se moglo, mogle je da se ranije preduzmu mere i da se to nikada ne desi ! Sada taj kabinas vec godinama plovi, ali ni jednom vise nije potonuo ! Znaci : pri izgradnji, pa zatim pri opremanju, svakako treba preduzeti predostrozne mere da se nesreca nikada ne dogodi. Odnosno da nema uslove da se dogodi !

Pozdrav i pri izgradnji nemojte stedeti na bezbednost vaseg plovila !


Pozdrav - Moma Stosic

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 10:57:10, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Čet, 06 Mar 2014 10:55:00    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

Korisna tudja iskustva

Na samom pocetku leta 2003-e, sa mojim novim camcem Seva-2 pristao sam u obalu "Brodotehnike" u Makisu, gde sam zakazao izgradnju planiranih komora, odnosno rezervoare za posebne namene. Tamo sam zatekao novo - izgradjeni metalni kabinas, koji samo sto je skinut sa "rampe" i spusten na vodu. Lepo ofarban, stajao je s' boka pored guraca "Luna", opremljen sa novim kanapima ( po meni ... tankim ... ali ... ! ). Na "Luni" sam zatekao kapetana Momcila ( mog imenjaka ) sa kojim sam se od ranije znao, a on je bio u razgovoru sa vlasnikom tog lepog i novog 10-o metrskog kabinasa Misom iz Zeleznika, inace dugogodisnjim regatasem, sa kojim sam se ja takodje znao sa nasih putesestvija. Pozdravili smo se i podsetili da je na predhodnim Regatama plovio sa "Pasarom" i "Tomos"- desetkom, a sada se Boga mi ponovio sa novim metalnim kabinasem prigodnim za duze boravke na vodi ! Kapetan Momcilo je skuvao tursku kafu i ostali smo tu u razgovoru bar sat vremena ako ne i vise, sve pricajuci o novoj opremi za camce, koja ce nam obojici u perspektivi trebati. A bilo je i price o potrebnom prakticnom znanju i vestini upravljati sa vecim camcem u vreme razlicitih vremenskih uslova. Ja sam u medjuvremenu primetio da se sa uzvodne strane "crni nebo", odnosno sprema se nevreme, a i Ljilja je dosla po mene kolima i pozdravio sam se sa njima i ja i Ljilja smo otisli kuci. Nevreme je tog popodneva zahvatilo Beograd. Duvao je "gornjak" iliti "salauka", kako je na Dunavu zovu !

Sutradan, dolazim ja u "Brodotehniku", a tamo na obali sa dizalicom izvlace "lepog kabinasa" iz Save !? Odmah sam se tu i zadrzao da vidim o cemu se radi !? I prica ide, a brojevima cu oznaciti greske koje su ucinjene : Misa je na svom novom kabinasu s'boka do "Lune" stavio ( 1 )male odbojnike, koji su mu sluzili na Pasari. Kada se Salauka razvila punom snagom, njegov kabinas je skacuci na talasima, pokidao odbojnike i ( 2 )nove lepe ali nekvalitetne, ali zato jeftine kanape i Momcilo sa "Lune" nemajuci sta drugo dodao mu je ( 3 ) sajle i sajlama su "pritegli" kabinasa uz "Lunu"!
Jos pre neki dan u toku izgradnje kabinasa, prilikom zavrsne obrade korita i kabina, Misa je zahtevao ( 4 ) brusenje svih varova na idealno - ravno ( da mu camac izgleda kao auto - kako se izrazio )!
Posto je Salauka bila standardno jaka, veliki talasi su masu kabinasa takvom snagom podizali, cimali, udarali, a camac je bio "kruto" vezan sajlama za jos vecu masu "Lune" i varovi korita brusenjem oslabljeni i kako kazu, Momcilo i Misa, inace ocevici dogadjaja, korito kabinasa se od cimanja "raspertlalo" i za 20 sekundi je potonuo, odnosno u vodi do prozora ostao je da visi uz "Lunu"!



Na Sevi -2 : "dobar var" meni uliva sigurnost ! I estetski ... ne smeta ... !?

Majstor Branko inace odlican traser i varilac u "Brodotehnici" na nasa pitanja kako je moglo to sto se desilo, da se desi odgovorio je :
-" Naravno da je moguce zavarene delove obradom i poliranjem dovesti da estetski izgleda ravno i lepo, ali tada je bilo potrebno, kao i u ovom slucaju sto je bilo potrebno da se uradi izmedju limova korita "var i provar" da bi korito ostalo jako. U ovom slucaju "provar" nije ni planiran i evo vam sta se desilo !"

Kasnije, kada su radovi poceli na Seva-2 camcu, insistirao sam da varovi budu "majstorski", ali bez da se bruse. Zatim ispeskirana i ofarbana "Seva -2" meni lepo izgleda, a to je najvaznije, kao i da sam ja uveren u njenu sigurnost !

Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 10:57:42, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Ned, 09 Mar 2014 18:34:25    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

Price sa reke : Insert iz mog prvog putovanja na Djerdap

Susret na Hajduckim Vodenicama, kao dogadjaj je za mene predstavljao nesto dovoljno ekstremno i podiglo mi je adrenalin jednako kolicini adrenalina posle nekog nezeljenog i neprijatnog dogadjaja, a ovo je ipak bio jako prijatni dogadjaj i dozivljaj za mene, cije su se posledice obnavljale i kasnije kad-god sam obilazio te ljude u ovim krajevima, koji su sami ali nisu sami !!!

Jutro kao poruceno. Napustamo mirno i tiho mesto, ali samo na prvi pogled. "Dovidjenja Tekijo, nas za tebe vezu samo lepe uspomene, a drugima puno srece".

Uskoro se pojavio ljudskom rukom oblikovani deo kamene obale, kojim je Rimski car Trajan, pokazao podanicima svoju moc, da je u stanju i prirodu da pobedi, napravivsi put u kamenu, gde su zatim prolazile Rimske legije i drzale pod kontrolom nepokorne Dacane. A u danasnje vreme je iz navike zovemo Trajanova tabla. Fotografisali smo se pored ovog spomenika istorije Djerdapskog Nacionalnog parka, koji ce nam pre svega sluziti, kao dokaz da smo "pokorili Dunav", ploveci njegovim finalnim delom Djerdapskom klisurom.

Uskoro stigosmo do predivnog proplanka, punog mediteranskim rastinjem, koga nazvase u davnim vremenima Hajducke vodenice. Sivilo visokih stena, svuda okolo daje dojam nepokorne snage i litica impozantnih visina. To i takvo mesto, nemoze da nikoga ostavi ravnodusnim. A zelenilo Hajduckih vodenica, odmara oci i izaziva nagon da se covek proseta medju tim rastinjem. Jelana je nesto sredjivala u camcu, a ja izadjoh da upoznam jos ne vidjeno. Pre neki dan, kada smo bili ovde, na mene su ostavili utisak ostaci Rimskog grada i narocito monogrami na ciglama iz tih davnih vremena.

Vreme toplo i po malo svezi vazduh, koji je carlijao i doprinelo je da bude prosto prijatno vreme u prijatnom prostoru. Sirena Rumunskog putnickog broda "Oltenica" razlegao se klisurom, a njegova plovidba i kako mocno sece svojim pramcem vodu Dunava, je prosto plenilo. Gledao sam ga sve dok nije zasao za stenama u pravcu Tekije.

I opet iznenadjenje! Ni najmanje nisam ocekivao da ovde u ovoj zabiti, sretnem coveka sa kravom koju on napasa. Pozdravismo drug-druga i pozelesmo dobar dan. Bio je to mestanin susednog sela, Dobrosav kako rece da se zove dobro drzeci starina u cistoj odeci i sa malo rekao bih seretski nakrivljenim sesirom na glavi. Odmah je prihvatio razgovor i ja ga pozvah da sednemo u rasklapajuce stolice za stocicem, koji je u medjuvremenu Jelana iznela ispred camca. Kaze Dobrosav da se u ovoj okolini pa i u njegovom selu skromno zivi.
-" Ne moze se reci tesko, ali nema toga sto ima u ovoj nasoj lepoj Jugoslaviji. Ja sam sluzio vojsku u Sloveniji u Vipavi. Vozom sam prolazio danju kroz Hrvatsku i nisam glup da ne shvatam ! Mnogo je drugacije, a verovatno i bolje se zivi nego ovde." Uz kafu, ponudio sam mu ljutu sljivovu prepecenicu, staru 16 godina, a proizvod za svoju dusu, moga oca Vidana.
-" Da ne odbijem, jednu hocu za zdravlje tvoga oca i hvala mu. Nisam navik'o da pijem alkoholna pica. U ovoj camotinji, ko se opredeli za rakiju, propao je .... !?"


Mara sa Hajduckih Vodenica

Jelena ga pita za raznovrsnost rastinja, na teritoriji Hajduckih vodenica.
-" Odakle pitomi orah i lipa i ... e, kceri moja, orah je gavran posadio ! Nesto ga je omelo, otvorio je kljun i orah koga je nosio, je pao na veoma plodno zemljiste i tako je stasao u ogromno drvo. A i klima je ovde umerena. Velika kolicina vode ne dozvoljava nagle promene temperature, pa prema tome i rastinje iz juznih krajeva ovde uspeva. Mecija Leska listopadno, pa onda Koprivic koga nigde nema u okolini osim ovde. A za Hrast Medunac kazu da ga samo u primorju ima ? Inace ima mnogo i Srebrne lipe, koja na nalicju listova ima srebrnastu boju !" I tako bistroumni Dobrosav bi nam jos sto-sta ispricao, no krava Mara mu se uputila kuci.
-" Ima ona malo tele, a dobra je majka, pa i ja moram za njom. Hvala vama za kafu, a oca pozdravi i reci da mu je dobra rakija. A razgovor cemo da nastavimo nekom drugom prilikom, da smo mi zivi i zdravi ! A i da dodjete do moje kuce, valjalo bi ! Moja Stana bi volela da vam napravi krofne ! A da ona dodje do ovde ... ne moze ... ona je malo stara. Pa dovidjenja deco, pozdravite svoje roditelje i hvala vam". I ode Dobrosav za svojom kravom, polako nogu pred nogu, ne zureci svojoj Stani koja ga ceka, mozda sa umesenim krofnama.


Svima koji pratite ove price satkane iz istinitih dogadjaja, a napisane iz duse : Veliki vam pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Uto, 19 Dec 2017 08:22:49, izmenio ukupno 5 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Čet, 13 Mar 2014 09:49:15    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi

Deo iz "Price sa reke" - Moj prvi odlazak na Djerdap ( 27 )

... Posle rucka, odmor sa povremenim rashladjivanjem u vodi Morave, je prijao.
-" Hocemo li da krenemo? Nesto se namracilo sa zapada ?! Bas i nebih volela da me tuce kisa na sred spruda !"
-" A nasred cega bi volela da te tuce ... ?" Kazem ja smejuci se i ustajem da pospremim svoje alatke u camcu i da loziste zakopam. I nismo bas mnogo zurili, ali smo brzo bili gotovi. Cetvorkice su zapevale i mi ponovo plovimo uzvodno ... i odjednom jak vetar ! Prosto tako jak da sam kojim slucajem imao sta od stvari na krovu camca, sada bi sve bilo u vodi. Tamo nizvodno, negde kod Zarkovacke ade, stari tegljac vuce dve barze drvarice i njegovo stenjanje motora se culo i ovde. A Jelena mi se zali:
-" Osecam neku nervozu u grudima ! Mogu li te cetvorke malo brze, da se sklonimo u Kovinski kanal. Cini mi se da su nam tako rekli da se zove"?
-" Brze ne mozemo, a ovo mi mirise na "salauku". Idem ja preko u Banatsku obalu, pa ako stignemo do Kovinskog kanala dobro jes', ali ako ne stignemo, zavuci cu se u neki liman ako ga bude". A vetar nas je u stvari drzao i nismo bili svesni da ne idemo. Trebalo je da okrenem nizvodno, pa kako nam bude !?

Nebo se zacrnelo i kisa se odjednom slila na nas, da smo obadvoje u momentu bili potpuno mokri. Ali veci problem je u tome sto se vise nije videlo nista !? Jednostavno, oko nas je bila vodena zavesa ! A cuje se brundanje sporohodnog motora tegljaca. Hladni zmarci su me prosli po ledjima, jer sam shvatio da sam u mat poziciji i veoma opasnoj po zivot situaciji ! Ali nisam hteo da realnim stanjem plasim Jelenu, vec sam je smirivao ... da je sve pod kontrolom ! A nista nije bilo pod kontrolom ! Kako bih sada voleo da vidim bar malo Banatsku obalu, pa makar mi smrdela svinjska balega do spavanja. Pokusavam na sve moguce nacine da vidim bar neki delic necega, da mi bude orjentacija gde se nalazi neka od obala, a ovaj tegljac se sve jace cuje a nevidim ga. U sebi sam resio da ako dodje do realne situacije da moramo da skacemo u vodu ... da tek tada skacem zajedno sa Jelenom i da joj naredim da pliva, drzi se iskljucivo povrsine !!!



"Kisna zavesa" na plovnom putu gde su u plovidbi i veliki plovni objekti, za manje plovne objekte je prosto "strasno", ako nisu uspeli da se sklone pre pocetka nevremena !

I kako je doslo nevreme ... tako je i otislo. Odjednom se razdanilo i u nasoj neposrednoj blizini, video sam tegljaca sa drvaricama koji nas je vec prosao, a mi stojimo u camcu mokri i ciradu nismo stavili, tako da cemo da najverovatnije spavamo pored vatre. Pogledali smo se i onako mokri do gole koze, poceli da se smejemo, srecni sto nam se nista gore nije dogodilo, a obadvoje smo bili svesni u kakvoj smo se situaciji bili nasli ! Kisica je jos po malo rominjala, a nama je bilo hladno jer se naglo spustila temperatura, i samo sto su nas prosli gradonosni oblaci.

I napokon dodjosmo do usca u Kovinski kanal. I pre samog usca, zasvidjalo mi se mesto na obali koje je imalo puno suvaraka na travnatoj povrsini. Odmah smo poceli da iznosimo sve stvari iz camca, pa cak i da sa sundjerom vadimo kisnicu sa patosa camca. Sitne kapi kise je prestalo i ustalio se vetar, koji nam je i odgovarao da osusimo bar nesto od posteljine i garderobe. Zalozio sam vatru i poboo grane pored i na njima sam stavio garderobu, jer ona mi je preca od posteljine da se osusi ... ! ...


Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:02:35, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Ned, 16 Mar 2014 14:26:50    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*
Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

I to se desava, kada se zakasni sa peskiranjem !?

Svo vreme na Seva camcu sam se trudio da sve bude ispravno i potaman, ali na ispravnost samog korita pridavao sam najvece znacenje ! Svake cetvrte ili pete godine u zavisno od potreba, peskirao sam korito sa spoljnje strane ! I zbog radi toga farbao sam ga Hempel farbama postujuci recepturu ! Peskiranje, a i farbanje takodje je kompleksan posao, tako da su Sevu sa Tatra dizalicom izvlacili moji drugari iz Beogradskog vodovoda, a peskiranje sam svaki put poveravao Joci Ajkuli i njegovim kompresorima sa Novog Beograda. A farbanje su izvodili drugari iz Auto Sumadije sa Autokomande. I sve to pored dobre organizacije u odnosu na vreme, jer svi su oni prebukirani sa poslom, a izvlacenje Seve iz vode, pa peskiranje i odmah farbanje, to je proces koji nije mogao da ceka ! Rada i Boban su drzali kafanu u vagonu Kraljice Marijeu Marini Zeleznicar u Makisu, gde se i Seva nalazila i oni su mi takodje izlazili u susret i uvek je bilo svezeg mesa za rostiljanje i ruckova za majstore. I svi smo bili zadovoljni, pa je i posao tekao onako kako treba i kako je najbolje u toj struci !


"Peskiranje ( na belo ) je zakon za skidanje korozije sa metalnih povrsina ... !

Jednog proleca moj drugar iz Marine Branislav, zvani Mika po camcu Mika-2, resio je da iskoristi priliku dok su majstori na Sevi, da i on ispeskira svoje korito ! Inace je godinama propustao peskiranje i samo je pokrivnom farbom osvezavao korito iznad vodene linije. I kabine je doduse redovno farbao ! I pita on mene :

- Momo, da li bi mogao i ja sa tvojom brigadom majstora da izvadim Miku-2 iz vode i da ga ispeskiram i ofarbam !?

- Ja svakako nemam nista protiv, a mogu i da insistiram kod majstora sto bi i Miku-2 uzeli paralelno u rad sa Sevom ! I porazgovarali smo sa majstorima i dogovor je pozitivno resen ! Branislav Mika je zadovoljno stajao pored majstora i sledio njihov rad, a sam veoma zadovoljan sto je napokon uspeo da se resi korozije sa korita. Cak nam je i vetar bio naklonjen pa je duvao u dobrom smeru tako da je mogla Seva da se farba i da se u isto vreme peskira Mika-2!

I na kraju kada su ofarbana korita anti - vegetativnom farbom i kod Seve i kod Mike-2, posle zajednickog rucka za stolom ispod starih vrba, Tatra dizalica je spustila na vodu prvo Sevu i ja sam je privezao za obalu, a onda je i Mika-2 bio na vodi. Majstori su zadovoljni otisli, a ja sam jos uvek sedeo za stolom gde smo rucali, sa ljudima iz Marine i razgovarali smo, kad se cuo prodorni glas Branislava :

- Momo kod mene u camcu ulazi voda na sve strane !? Zapomagao je Branislav, a ja sam otrcao kod njega u camcu i zaprepastio sam se kako voda na mnogo mesta na malim rupama prodire u korito !

- Miko, sundjer i kofu u ruke i sakupljaj vodu, koliko god mozes ! Rekoh ja Branislavu i otrcao sam ispod vagona i uz pomoc Bobana, nasli smo suvu hrastovu dasku i sa tesrerom je isekli na 10 cm. A onda smo sa sekirama naseckali uske stapice. Nozevima smo zatim zasiljili te stapice, skoro do u nulu i ja sam ih zatim sa cekicem zabijao u svaku vidjenu rupu u Mika-2 koritu. Branislav nije bio u toku sta ja to radim, a ja sam samo primenio jedan stari recept. A to je da suva hrastovina kada je u vodi, ona pije vodu i siri se, tako da u ovom slucaju kvalitetno zatvara rupe u kojima se nalazi !
A rupe su se u stvari otvorile ispod korozije. Naslaga korozije je drzala zatvorene rupe, a kada ih je Joca peskiranjem otvorio i voda je zatim nesmetano usla !

Hrastovi stapici su tako dobro zatvorali rupe u koritu, da ih Branislav celo leto nije vadio i samim tim i nije popravljao korito !? Sledece jeseni je Mika-2 otplovio za Becej na Tisi ! Bio je prodan ! A Branislav je kupio mali kockasti kabinas, koji se zvao Kica !

Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:05:22, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sre, 26 Mar 2014 15:45:29    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !


*****Muta - sam svoj majstor - pravi splav-kucicu*****

Jednog letnjeg dana oko podneva, vracam se ja sa Sevom sa Malih Vada, gde sam proveo vikend u ribarenju i bio sam na 5 minuta od ulaza u Marinu "Zeleznicar" u Makisu, kad se iz gornjeg toka Save pojavio "PIM"-ov gurac "Topola". Znajuci da je u njoj kapetan koji ne obraca paznju na druge plovne objekte i objekte ( splavove ) koji plutaju na vodi, vec dize nenormalne talase, resio sam da se sklonim blize redu splavova tj. blize desnoj obali i pramcano docekam udarnu moc neizbeznih talasa. Topola je prosla punim gasom kao i svagda do sada i uvek se pitam, kako niko od splavara ne urazumi tog malog rastom kapetana, a svagda kada on sa "Topolom" prolazi, na splavovima uvek imaju neke stete. Smanjio sam gas i Sevu je prvi talas podigao, a onda je spustio izmedju dva talasa, tako da se prednja platforma izjednacila sa nivoom vode i onda sam dodao gas i "prejahao" ostale talase. Zatim sam malo sacekao na vodi, da se Sava smiri, pa da lagano uplovim u Marinu ! Posmatram gornji tok Save, a ono pored reda splav-kucica i po neko bure pluta, koje su talasi izbacili ispod rostilja splav-kucica. I u tom' momentu, paznju mi je preuzelo zapomaganje nekog coveka, koji me je mojim imenom prozivao. Izasao sam na prednju palubu da bih bolje cuo i video odakle se cuje glas, bez da mi imalo smeta rad motora i video sam nemili slucaj nedaleko od mene, a blize splav-kucice Daneta Sucura iz Makisa. Muta (mladji ) se drzao za nepokriveni krov svoje splav-kucice koja se sva "jadna" iskrivila, a Muta je visio sa krova. Okolo je bilo 10-tak "slobodnih" burica, koji su polako zapocinjali svoje plutanje niz Savu. Odmah sam sa platforme uskocio u Sevu i dodavsi gas, usmerio sam Sevu prema Muti. Prisao sam mu sa nizvodne strane, pokupio sam Mutu koji je ostao da stoji na prednjoj palubi Seve i rekao sam da se pusti od svoje splav-kucice. Onda sam dodao gas i prominuo sam Mutinu kucicu i pristao sam uz splav Daneta Susura. Muti sam rekao da pramcani konopac veze za Danetov splav, a onda smo se vratili nazad i kada smo bili u nuvou Mutine kucice, zastao sam, a Muti sam rekao da veze pramcani konopac za bitvu Seve. Usput je Muta uspeo da mi objasni da je u montaznom radu splava i kucice i da nije se nadao da ce mu burad pod uticajem velikih talasa ispasti iz rostilja, a to se upravo dogodilo i umalo se i kucica sa rostiljem nije podavila.


Kucice - splavovi na vodi su u vecini slucajeva izrada "sam svoj majstor" i u najmanju ruku uz akciju kucnih ili sa posla prijatelja !
Naravno da i kada se zavrse radovi, u istom sastavu se uzivaju plodovi njihovog truda !


Izvadio sam flas-cug i rekao sam Muti da ga veze za krov Seve, koji je bio napravljen od jasenovih dasaka i smatram da je jak, a donju kuku da zakaci za rostilj svojeg splava, odakle su ispali buricu. I dok je on to radio, ja sam sa cunom otisao po burad koja je neumoljivo plutala nizvodno. U prvom cugu sam sakupio 6 bureta, jer vise i nije moglo da stane u cun, a u drugoj turi sam sakupio i sve ostale. Muta je zaronio u vodu i dok sam ja podizao i spustao rostilj, Muta je lako postavljeo burad na svoja mesta. Kada je postavio svih 10 bureta, na Mutinom licu se pojavio osmeh. Ali ja se od njega nisam odkacio, dok nije svu burad povezao pocinkovanom zicom, koju je bio kupio za tu namenu, ali je smatrao da to uradi kada sve zavrsi. I mozda bi tako i bilo da nije naisla "Topola", fatalni gurac koji dize najvece talase od svih brodova na Dunavu i Savi koje sam sretao, neracunajuci "Belu Flotu"... !

Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:07:23, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sub, 29 Mar 2014 21:09:37    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan gospodo Forumasi !

( Price sa reke )

Mesto desavanja Cernavoda, Rumunija, leto 1997-e !

Kad god smo iz Bukuresta isli za Konstancu i sva ostala primorska mesta na Crnom moru u okviru granica Rumunije, a isli smo cesto, uvek prolazeci preko impozantne gradjevine u vidu mosta preko Dunava. Dojam mosta je bio toliko jak da smo uzivali prelazeci preko, tako da smo lako resili da jednog vikenda provedemo noc u njegovom okruzenju na kampovanju.


Prelepi most i impozantna gradjevina ! I danas je u funkciji i svedoci o vremenu proslom kada se pored funkcije polagalo i na estetiku !


Iz Bukuresta smo krenuli ujutru, ne bas tako rano, nasli smo se po putu sa nasim drugom Edijem, zatim svratili u Mek Donalds po dorucak i zadovoljno nastavili put Corne Vode i pomenutog mosta limpozantne gradjevine! I kako smo prosli preko mosta i prvim mogucim skretanjem sa desne strane je vodio lokalni put do same obale Dunava. Mesto koje se samo pozeleti moglo, sa lepom travnatom platformom, samonikle topole i ocito duboka voda Dunava, pored same obale. Brzina kretanja vode mi se nije odmah u startu svidjala, ali meni je ribolov bio tek na drugom mestu, posle kamperskog odmora, koji mi stalno i svuda nedostaje ! Ja, Ljilja i Malisa i nas Rumunski prijatelj Eduard Liviju Gindok - Edi, postavili smo sator i kompletnu kamp opremu u funkciji. Zatim smo zabacili na "dubinjaka" za soma i sarana. Postavili zvoncice i uz osvezavajuce hladno pice, seli u udobne stolice i uzivali komentarisuci ovo lepo mesto i siroki Dunav koji je cini mi se tutnjao koliko brzo je tekao. Malisa se bavio ispitivanjem okoline, ali se stalno okretao sa pogledom prema nama, predpostavljam sve bojeci se da mu se distanca mnogo ne uveca.Nedaleko od nas je bio pristan za veliki motorni camac za radnike sa obliznje ekonomije, koji su prelazili u svoje selo na drugoj obali.


U vreme izgradnje kanala do Konstance, Predsednik Rumunije Causesku, da bi postedio i sacuvao lepu gradjevinu,
naredio je da se paralelno na 100 metara uzvodno, napravi jos jedan most kako zeleznicki, tako i za putnicki saobracaj !



Dodjose blizu nas dvoje rumona sa klincem i dvoje konja u zapregi sa speditorom i malim zdrebetom, koji nije bio vezan, vec je trckarao oko majke, koja ga je pametnim ocima pratila. Kaze nama Rumun:

- Molim vas pricuvajte mi konje ! Mi cemo se brzo vratiti iz sela". Kazemo im da nema problema. A to Rumunsko "malo" produzilo se ihahaj ! Zdrebac je svo vreme trckarao oko majke, pa je i dolazio do nas i ponovo bezao nazad do majke i tako skoro citavo popodne. Mi smo nahranili konje sa hranom koja se nasla u spediteru i taman smo razmisljali kako da ih napojimo, kad evo ti Rumuna. Izvinjavaju se sto su malo okasnili i sa posalicama smo ih ispratili obostrano smejuci se.


Za rucak se postarala Ljilja, dok smo ja i Edi, bezuspesno pokusavali da ulovimo ribu na velikom sivom Dunavu koji je primetno nadolazio. Vece smo proveli uz vatru sa jos dvoje starijih Rumuna i sa njihovim malim unukom, koji su svratili da prespavaju na povratku sa Crnog mora, a inace su iz grada Sibiu-a, blize Moldavii. Pricali smo svako svoje dogodovstine i smejali se do duboko u noc ! A noc je bila lepa sa mladim mesecom na nebu i mnogo zvezda koje su treperile i cinile nam ambijent jos lepsim pored Dunava koji je sumio valjajuci vodu !

Ujutru kada smo se probudili, videli smo novost koja nas nije bas odusevila, a Ljilja i Edi su se posteno uplasili ne videci izlaz za kola do asfalta. Naime voda Dunava je toliko nadosla, da nam je poplavila i put kojim smo dosli. Sa Malisom sam odmah krenuo u potragu za prohodnom tvrdom platformom, preko koje nam je nuzno bilo da odmah izadjemo iz vodenog okruzenja. I nasli smo alternativni put za izlazak iz sada vec opasne zone ! Ne cekajuci da nam Dunav poplavi i rezervni put, a i ribolov je bio ravan nuli, spakovali smo se i izasli iz vodenog okruzenja, a uskoro smo i bili na asfaltnom putu Bukurest Konstanca do Crnog mora.


Poznat po svojim gradjevinama koje su mnogo licile na prelepi stil gradnje u Parizu, angazovao je i Francuske projektante
za na stotine zgrada i ulicu sa fontanama ( kopija Shanzelize ) ul. "Unira" u Bukurestu! Za covecanstvo je pokusao da napravi
kanal kojim bi doveo morske brodove, kako trgovacke, tako i turisticke u Bukurest. Inace veoma lepi grad u kome su do vladavine
Causeskua zivelo gro jevrejskog stanovnistva ovog dela Evrope. I uspeo bi da napravi kanal ... da se nije umesala svetska politika
i ostao je u istoriji Rumunije ... !



Pa posto smo sada imali vremena, prosetali smo tu blizu do kanala Corna Voda Konstanca ! Tu su nam na putu neki Rumuni nudili Tostolobika, predstavljajuci ga kao Sarana i posto nam sa njima nije bilo dosadno, prosetali smo obalom velicanstvenog kanala Corna voda Konstanca, diveci mu se inace idejom pokojnog Predsednika Causeskua da kanalom dovede morske brodove u Bukurest ! Nazalost ta velicanstvena ideja se nije ostvarila !

Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:08:19, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Čet, 17 Apr 2014 09:54:07    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

Na SIDRU jedan ili vise camaca ... ?!

Tog proleca sam intenzivno radio na "lakom remontu" "Seve", moje nove Ladje, a polovnog radnog camca koji sam kupio prosle jeseni. I bez obzira na njeno estetsko stanje, trulih dasaka kabine i 2-3 cm. gusto zgusnute mase ulja i nafte u kaljuznom delu, kao i miris nafte i ulja koji se osecao u njenom unutrasnjem prostoru, nije mi smetalo ... i voleo sam tu "ladju". Svaki moj slobodni dan je licio na moj "srecni radni dan" na Sevi ! Presvlacio sam se u radno odelo i neke patike, koje su propustile vec nekoliko sliucaja da ih bacim i pocinjao sam sa radom na uredjenju moje nove ladje. Nije bilo tesko odluciti se sta cu prvo da radim! Kuda-god sam se okrenuo, mogao sam odgovorno da pocnem sa radom i ne bih pogresio! Moj drug iz Marine "Zeleznicar" u Makisu, Brana Pavlovic "Gluvac", tog proleca je voleo da mi pomaze u radu ( kao da je svoje radio )! Slobodne vikende, uz moju organizaciju smo izlazili grupno po nekoliko posada camaca i tamo na obalama reke Save kuvali pasulj u kotlicu ili pekli meso na rostilju. A ja i Brana i tada smo se sa necim zanimali u vidu remonta u Sevi.
I dodje kraj Juna meseca i dugo ocekivani polazak Regate "Ilustrovane Politike"! U to vreme, u nas Regatasa, najznacajniji dan u nasim zivotima je bilo vece pred polazak Regate ! Vece kada su se radile poslednje pripreme i zavrsavalo poslednje renoviranje camaca, ali i ocekivano veseli sastanak sa Regatasima, jer proslo je godinu dana a da se nismo videli sa vecinom ljudi posle Regate! Tu noc, medju nama Regatasima se uvek malo spavalo! Sutradan smo se pozitivno raspolozeni, u klubu "4-ti Jul" kod hotela "Jugoslavija", prijavljivali "Organizatoru" i dobijali plan Regate, kao i razne bedzeve i reklamnu produkciju nasih sponzora! I sirena komandnog broda je svagda oznacavala polazak Regate, a kod nas Regatasa raste adrenalin raspolozenja i sarenilo na stotine camaca se siri po povrsini Dunava, krecuci se uzvodno!



Gledajuci Regatu sa obale, onako "siroko", sve je tako predivno i lepo ! Kao i zivot !? A kada se zagledas u "sitnice",
nemoze se reci da je "ruzno", ali lepo nije !!


U Sevi Strausov "...plavi Dunav ..." se "razliva" iz kutija "kvadrofonije", a motor Perkins "tercira" i snazno korito gura uzvodno, za cije bitve su privezani camci Cece i Brane Pavlovica, a do njih na drugu bitvu "visi" Mirko "dzibra" ca svojim malim kabinasem i Gavranom na ranenu! Dan je bio suncan i lep' bez vetra, tako da je plovidba bila pravo uzivanje.

Po "planu Regate" noc je trebalo provesti na obali Slankamena, preko puta usca u Tisu. Ja sam bio za kormilom Seve kada su nam sa patrolnim camcem prisli ljudi iz Recne Milicije i upozorili me da obidjem Adu sa Slankamenske strane i pridjem obali gde mi se svidja, jer iznad Ade ima vise napera neobelezenih i opasnost od nasukavanja je evidentna. Zahvalio sam se "patroli" i skrenuo sam ka obali.

-" Momo, tamo je "plitka voda", samo da znas ... !" Rece mi Mirko, a ja sam zastao i rekao im da se odvezu od Seve i samostalno plove do mesta gde se budemo zaustavili u Slankamenackoj obali, sto su i ucinili i lagano smo obisli blizu terena gde bi smo trebali da provedemo noc. Ja sam se uverio da je obala blatnjava a voda plitka i odmah sam odlucio da idem preko u "Karas" rukavac, sto sam i ostalima rekao ! Svi su se slozili, a ja sam "prepoznao naper" i lagano nizvodno od njega presao Dunav, dok su me svi ostali pratili i uplovili smo sa gornje strane Ade u Karas - rukavac ! Prilikom manevra i sa namerom da pridjem obali sa unutrasnje strane Ade, primetio sam podavljene necije mreze ! I da ne bih elisom zakacio mreze, odlucio sam da oborim sidro, sto sam i ucinio u samom rukavcu ! Tada je Seva bila opremljena nekim laganim sidrom tipa "Hall", sa 2-3 metara manca "sidrenjaka" i konopcem gusto pletenom 14-icom, oko 30 metara duzine. Svi ostali su se zakacili za bitve Seve i presli u Sevu gde smo svi sedeli, mezili, pili, odnosno proslavljali dan pocetka Regate, a ujedno i moj rodjendan ! Drustvo je bilo veselo i maksimalno raspolozeno, a drugi nasi prijatelji koji su kasnije stigli u Slankamen,nije im se takodje svidjala blatnjava obala i oni su posli u Rukavac. I kako su nas nasli tamo, samo su prisli ostalim camcima i zakacili se za njih. U Sevi se sedelo u prednjem za to namenjenom delu, ali i u kuhinjskom delu i u spavacoj sobi takodje, pa i na krovnoj terasi !?



Ako je potrebno da se usidrim, pa makar na trenutak, obavezno nizvodno sa pogonom u nazad "nategnem"
oboreno sidro! I sve dotle dok se ne "zakopa" i svojom silom zadrzi Sevu "u mesto"!Ali sto se tice "spavanja na sidru", uvek izabiram obalu !


Negde u "sitne sate" kada su krenuli svako na svoj camac na spavanje, ja sam se nasao na prednjoj palubi i primetio sam da svi camci "vise" na samo Sevinom sidru. Sagao sam se i dodirnuo konopac sidra, koji je bio zategnut kao zica kontrabasa !
-" Ljudi, spustite svoja sidra "za nedaj Boze"!? Ne znam koliko je jak ovaj konopac vezan na sidru Seve i da se slucajno ne nadjemo nocas na Dunavu ispred neke "Barze", ili neke "Bele Ladje"... !?" Moje veliko poverenje u odrasle ljude i otisao sam i ja da spavam ! Ujutru se budim pre svih i izlazim na prednju palubu i primecujem da kroz rukavac voda brze tece no juce. Znaci "dolazi" voda Dunava i dobro je sto nastavljamo plovidbu Tisom, razmisljam ja ? I odjednom, za oko mi "zapade" saznanje da niko od bocno vezanih camaca za Sevu, nije oborio svoje sidro, a dogovorili smo se sinoc ?!? Dodirnem ja konopac sidra na Sevi, a on kao metalni "prut" i samo sto ne "svira" koliko je zategnut !? Tada sam se ozbiljno zabrinuo i taj dogadjaj sam zapamtio za svagda i uvrstio ga u svoje iskustvo "crvenim slovima"!? I do dana danasnjeg verujem samo u : " veruj - ali proveravaj"!


Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:08:52, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sre, 30 Apr 2014 12:45:14    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan gospodo Forumasi !

Plovidba rekama i privikavanje na "kill" ... !


Kako zagonetno to izgleda ... kada kazem da je davno to bilo jos '80-ih godina proslog veka, ali se ja "zdravo" setih jednog dogadjaja i sada dok pisem o tome, a ono cini mi se da jos jedanputa ucestvujem u tom dogadjaju. Pa kada je vec tako ... da nastavim ja ... !?

Predhodnu noc smo proveli na Ribarskom Ostrvu "Ribarcu" u Novom Sadu sa Regatasima Novosadjanima, sa kojima smo se uz dobru veceru i zivu muziku "Garavog Sokaka", oprostili sa Novosadjanima i zahvalili im se za drugarstvo u toku Regate "Ilustrovane Politike", koja se danas zavrsava u Beogradu, odakle je i "posla" pre dve nedelje ! Danas je lep i suncani dan, a camci Beogradskog dela Regate su se rasirili po mirnom Dunavu i sarene se sa zivim bojama raznobojnih suncobrana i tendi ! Za Sevu je "cuge" privezan camac-kabinas Brane i Cece a iza nas "visi" nas cun i usput smo se oprostili od nasih drugara iz Sremskih Karlovaca, a ja, Ljilja i Malisa ovog puta nastavljamo plovidbu do Kladova!

Negde oko Locke i Janda Ade, ja sam bio za kormilom, a na korak od mene Brana je sedeo na klupi ispod koje je plinska boca za sporet. Ljilja i Ceca su se zanimale sa pripremama neke vocne salate, a Malisa je lezao meni iza nogu, naslonivsi ledja na vrata od kupatila. Iz razloga naseg stajanja u Sremskim Karlovcima, skoro svi camci Regate su nas pretekli i sada plove pred' nama koristeci maticu Dunava.


Negde izmedju kilometraze 1120 i 1119, primetio sam "Korculanku" koju sam poslednje dve godine vidjao u maticnoj marini u zalivu Ade Ciganlije, a sada u sastavu Regate, gde stoji blizu desne obale.Muskarac i zena su stajali pored camca u vodi do malo iznad kolena, a dvoje klinaca su bili u zadnjem delu pod tendom. Prvo sto mi je palo napamet, da stoje u plicaku radi razonode, jer i mi znamo da jos i iznesemo stolice i stocic i sedimo u pescanim plicacima, pa cak u takvom okruzenju znamo i da rucamo, ili pojedemo lubenicu, ili popijemo kafu itd. !?

-" Momo ... ovi su se izgleda nasukali, a svi Regatasi misle da oni tu namerno stoje i niko im ne prilazi da im pomogne ?" Primetio je Brana!

-" Pa oni i ne daju nikakve znake da su u nevolji !? Daj da ipak mi pridjemo i vidimo u cemu je problem, ako ga uopste ima !?" I prominuo sam ih, a onda sam okrenuo uzvodno, smanjio gas i sa pristojne distance preko megafona sam ih pitao da li su se nasukali ili tek namerno stoje. Odgovor je bio da im se camac sam zaustavio, pa im se i motor ugasio !? Brana se nasmejao i pogledao u mene, a Ljilja mi je tiho rekla :



Plovidba je zadovoljstvo i radost svima nama, a razlika je u nama samima,
jer jedni znaju da plove, a drugi samo mnogo vole da plove !



-" Momo, to su neki novajlije, bez iskustva ! Daj da ih izvucemo, jer ako ih mi prominemo, pitanje je da li ce nekom pasti napamet da stane, jer i sam vidis da se oni ponasaju kao da je sa njima sve u redu ?!" Brana je vec seo u cun, startovao "cetvorku" i prisao je uz Sevu:

-" Momo, kazi sta da radim !?" Dok sam ja drzao Sevu pod sasvim malim gasom i skoro stajao uzvodno !

-" Brano, idi i sve ih prevezi cunom ovde u Sevu, a onda ces sa ovim konopcem sa Sevine leve zadnje bitve, da "Korculanku" vezes za njen prednji vez, a ja cu je onda izvuci na vodu !" I Brana je klimnuo glavom i otisao do uz "Korculanku". A mladi gospodin nam se obratio:

-" Nema potrebe da mi prelazimo u vas camac. Ali kada ste vec tu, onda sidjite svi sa Seve u vodu i dajte da izguramo nas camac ... !" Ljilja i Ceca su skocile da ga ubedjuju, a ja sam im rekao da prekinu diskusiju i objasnio sam coveku u kakvoj se situaciji on nalazi sa svojim camcem :

-" Gospodine ! Prvo niste sami, vec koliko vidim, tu ste sa celom porodicom ! A vas polozaj je nezavidan : Prvo , vi ste se nasukali "nizvodno" i voda vas stalno gura na sprud, Drugo, vas camac ima veliki, odnosno duboki "kill" ili stabilizator, koji se ovog puta "urezao" u nadam se pesak ili jos gore ako je tinja. Trece da bih vas camac lakse izvukao sa Sevom, moramo da ga olaksamo bar vasim odsustvom iz camca i Četvrto ako necete da me poslusate, mi cemo se okrenuti ka Beogradu i odosmo ... ! A vi nemate mnogo vremena da razmisljate, jer mi u osnovi zurimo, jer idemo za Kladovo!"Covek se podbocio, a zena mu je rekla - sta mu je rekla i bez diskusije su se sa decom premestili u cun. Brana ih je dovezao do Seve, a Ljilja i Ceca su im pomogli da predju kod nas u Sevu.

-" Dobar dan ... ja sam Zvezdana, a ovo su moji Vlada i Biljana, a muz mi se zove Radivoj! I izvinite za ovo "deranziranje", jer mi bas i nemamo dovoljno iskustva sa plovidbom ... !" A Ceca je dodala :

-" Ma' dobro de'... ! Svi smo se mi ranije ili kasnije naucili plovidbi. Dobro je sto vam je muz pristao da vas izvucemo, jer da ste ostali, ko zna kako bi ste se proveli? A ovde kod nas mozete dobiti i po kafu, jer samo sto sam je skuvala, a Momi i Brani cu skuvati kada zavrse izvlacenje. A ovo je domacica Seve Ljilja ..." I rukovali smo se svako sa svakim i dok sam ja "namestao" Sevu, a Brana vezivao konopac, Ceca je "gostima" posluzila kafu tursku, a Ljilja je klincima, koji nisu krili svoje iznenadjenje i radost, dala im po konzervu hladne koka-kole!


-" Brano, idi i vezi se "cuge" za "Korculanku", da bi mogao da je "smiris" kada je navucem na "debelu" vodu!" Brana je poslusao bez reci, a ja sam "nategao" konopac i dodao sam gas. "Korculanka je cini se sama izasla iz plicaka, a ja sam smanjio "gas na ler" i kopcu sam takodje izbacio na "ler", te pustio da plutamo ! Brana je "Korculanku"naslonio uz Sevu. Nasi novi poznanici su svi bili veseli i zadovoljni ishodom, a ubedjen sam da su i naucili jedno novo iskustvo iz "Nautike"!


Pre odluke o kupovini camca, mnogi ne obracaju paznju na pitanja : zasto i za gde 'im je potreban camac ?
Mnogi se samo oslanjaju na "podrsku" pitanja da 'im je potreban camac !?



Inace sam u praksi video mnogo camaca sa problemom "kill-a", a to su obicno bili camci, konstruktivno pre svega "kilbot" gradnje namenjeni za morsku i jezersku plovidbu i za reke samo tamo gde postoje "dokovi" za pristajanje istih. A to su: Pasare "Istranke", "Primorke", "Dalmatinke", "Korculanke" i jos nekoliko tipova plasticnih camaca, kupljenih na moru, a za plovidbu na rekama "unutrasnje plovidbe"! Ravni "tabanasi" lako pramcano pristaju uz svaku obale reka, a novonastali "Nauticari" ( krajem '70-tih godina ) isto pokusavaju i sa ovim nabrojanim tipovima camaca i mnogo puta su im se desavali problemi kada voda opadne preko noci, a camaci sa kill-om se urezu u obale i tinju i tada ih je veoma tesko vratiti na vodu !? Sva sreca sto se pozitivna iskustva brzo uce i ne zaboravljaju, te i nasi Nauticari sa pomenutim camcima sa "kill-om" su se prilagodili uslovima plovidbe na rekama i nadam se da vise nemaju problema u plovidbi na tim istim rekama ... ?


Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Uto, 21 Nov 2017 11:15:38, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Uto, 06 Maj 2014 11:22:30    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*
Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

Kameni Naper ... !?

Na uzem centru teritorije Beograda, na rekama Savi i Dunavu, najbolje mesto za kampovanje u smislu zasticeno od vetrova, dovoljna "suva" teritorija za sedeljke i razne vidove rekreacije, dovoljno suvaraka za vatru, dobro mesto za ribolov, a i blizu je grada, dakle blizu centra grada je Konjsko Ostrvo. Vec s'prvoga Aprila pocinjao sam stalni boravak na camcu i na po nekoliko dana sam boravio ribareci na mnogim mestima Save ( od Baricke Ade 26-og kilometra do Usca ) i Dunava ( od Sremskih Karlovaca 1245 do 1149 usca Dunavca Malih Voda )! Ali sam se stalno vracao u kamp na Konjskom Ostrvu i oko Ostrva ribario nocima, a u charima Ostrva uzivao danima ! Dakle korito Dunavca na kome lezi Konjsko Ostrvo i to od hotela "Jugoslavija" do usca u Savu, poznavao sam svaki pedalj dna "kao svoj dzep"!I jednog letnjeg dana, negde pred' samu Regatu ( Ilustrovane Politike ) sedeo sam na zadnjoj platformi Seve, koja je standardno bila vezana za Ostrvo i pijuckao sam popodnevnu kaficu, uzivajuci u lepom i suncanom danu i posmatrao sam camce sa Save, koji su plovili ka' Lidu i prolazili su Dunavcem, krateci put do Lida. U jednom momentu, prepoznao sam Koletovu ladju "Milanani", koja se na suncu sarenila, ali njen smer kretanja mi se nije svideo! Naime, isla je tacno u pravcu "kamenog napera" ispred gornjeg spica Konjskog Ostrva. Ustao sam i poceo da ukazujem i masem rukama da Kole promeni smer kretanja, ali on ocigledno nije obracao paznju na mene, a mozda me nije ni video u hladovini na zadnjem delu Seve, gde sam stajao! A ja sam se bojao da ne "razbije korito" i skocio sam u cun, koji je tu bio vezan za Sevu, startovao sam motor i krenuo sam ka' "Milanani"-ju u susret. Isao sam cunom pravo u njegov pramac i na samo nekih 30-ak metara od "napera", zaustavio sam se ispred "Milanani"-ja, skrenuvsi pramcem ka sredini Dunavca i ustao sam sa rasirenim rukama u cunu. Video sam da je Kole bio za kormilom i da me ne bi udario, naglo je skrenuo u levo ka obali i smanjio gas. I to je bilo dovoljno da "promasi" "kameni naper"! Ja sam bio prezadovoljan ishodom i seo sam u cunu, a zatim sam zaplovio i sustigao "Milanani"-ja.
-" Zdravo Momo ... umalo da te zgazim covece ... !?"

-" Da nisi skrenuo, naseo bi na kameni naper ... !?"

-" Ma hajde Bogati ! Znam ja za taj naper ... !" I ode gos-in Kole sa svojom lepom ladjom, a ja sam doplutao do Seve i zakacio cun na "njegovo mesto" sa nizvodne strane uz' Sevu i seo sam na zadnju platformu da dovrsim kafu uz utisak malopredjasnjeg dogadjaja. Sve jedno mi je bilo sto je Kole bio uveren da on "zna" gde je naper i neka on svoje znanje potvrdi drugi put kada mene ne bude u blizini ! A ja koji sam svakodnevno na tom naperu skidao mreze koje sam namerno pustao da se "zarezu" u kamen, jer tada bude mnogo vise riba n'o inace u mrezi i uveren sam realno da najbolje poznajem "gde se nalazi naper"!?



I svaki sledeci put', kada sam se sretao sa "Milanani"-jem, setio bih se dogadjaja kod Konjskog Ostrva,
a sa Koletom nikada vise nisam hteo da razgovaram o tome ... !?


Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:10:05, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Pet, 16 Maj 2014 09:54:55    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Dobar vam dan zelim gospodo Forumasi !

Nemar i nedisciplina, nekih necivilizovanih ljudi -"metalni spon"


Poslednjih nedelju dana kisnog perioda na podrucju Gornjeg Dunava, dovelo je do opsteg zamucenja Dunava i ja sam resio da iskoristim tu Prirodnu anomalija i da po danu sa mrezom prodjem po povrsini pescanog spruda kod Ratnog Ostrva. S'obzirom na kvalitetno obelezeni plovni put, ali i postovanja tih oznaka od strane "skipera", na racun takvih uslova, resio sam da prvo povozam 100-metarsku mrezu, a zatim sa 50-metarskom prodjem blize obali Ostrva kroz podvodni "kanal", 'znanom nama ribarima! I ja zadovoljan dobrim planom, nadajuci se i dobrom rezultatu, na 100 metara iznad Lida, izvezao sam se na mesto izmedju "svemera" i Ostrva i podavio mrezu. Zadovoljan sto sam "promasio" sve zadeve plutao sam dobro raspolozen. Pod rukom, drzeci jedek, osetio sam da se "riba lovi" i zadovoljan "odmarao sam oci" po sirokom prostranstvu i uscu Save u Dunav. Kada sam dosao do kraja spruda, oivicenim kamenim naperom, resio sam posto su mi mreze bile "srednje teske", da sa mrezama "objasem" naper, nadajuci se vecoj kolicini ulovljene ribe. I to sam i uradio! Mreza je "zapela" za kamen i ja sam je jakim trzajima otkacinjao, medjutim spoljni deo mreze je zakacio za neku stabilnu zadevu, tako da sam odmah pristupio vadjenju mreze. Riba je bilo u zadovoljavajucoj kolicini, ali kako sam dosao do kraja prve mreze, odvezao sam je drugu mrezu sam pokusao da izvadim sa "Tomos"-ovom "cetvorkom"! Nije "islo" pa sam na mrezi vezao plasticnu kantu, ostavio je na vodi i otisao sam po Sevu na Konjskom Ostrvu!



Sa Sevom sam doplovio na desetak metara iznad zadeve i usidrio je. Zatim sam sa cunom prisao do kante, uzeo je sa mrezom i mrezu vezao jakim kanapom za krmu Seve. Nategao sam lagano kanap sa Sevom, izvadio sidro i dodao gas! Mreza se oslobodila, ali zatim kada sam je izvlacio iz vode video sam da je taj deo mreze za bacanje !!!? Naime, mreza je bila "zapela" za gomilu metalnog shpona, koga se neki "strucnjak" tu "oslobodio"!!!? Kasnije sam saznao, da Firma iz PIM-ovih radionica kod Brankovog mosta, ima radni camac "za specijalne namene" ! Odnosno camac sa pokretnim dnom?!? Nisam siguran, ali mislim da se zvao "Nijagara"! A ushta sam siguran, a to je da je konstruktor tog camca bio "anti - ekolog" ... !


Pozdrav od Mome Stosica

#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:10:22, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1658
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Pet, 30 Maj 2014 20:27:04    Naslov: Odgovoriti sa citatom

*

Zelim vam dobar dan gospodo Forumasi !

"Starost ne radost ... !"


Cak i posle prvih nekoliko dana sa Regatom, adrenalin u nama ucesnicima je i dalje agresivan, jer sama plovidba i putovanje svakog dana nam donose nove i interesantne slucajeve, ali i ne retko i dogadjaje ! I tako, posle nekoliko dana provedenih u plovidbi po Tisi i uzivanjima na Banatsko - Backim obalama, a ovog puta disciplinovano krecuci se u osnovi sredinom reke uz pratnju Pogranicnih Policijskih Camaca, opet nam adrenalin "radi", jer smo na teritoriji Madjarske Drzave, gde ne bivamo svakoga dana ! I posle desetak kilometara, prolazimo pod' mostom i kako koji camac stize, posada pristaje uz "Carinski ponton", gde se obavlja za svakog zvanicna prijava boravka na teritoriji Madjarske. Sa Seve se pre pontona odvezuju sa "Asteriksom" nasi Kepena i Vesna i Mirko Dzibra sa svojim malim kabinasem i staju u red uz ponton, a ja sa Sevom zavrsavam prijavu i prelazim Tisu, te stajem u obalu gde vezujem Sevu, a Malisa je radostan vec na obali gde prepoznaje njemu interesantne mirise ! Ljilja sprema vocni kolac sa visnjama, sa namerom da ga ispece u rerni sporeta u Sevi za dobrodoslicu svima nama bliskim prijateljima ! A ja sam seo na klupi zadnje platforme, sa konzervom hladne koka-kole u ruci i posmatrao zivo desavanje na vodi !?

Cudni su "putevi" regatasa sa svojim camcima ... !? A i to narocito onih koji svo vreme trajanja Regate, vezu svoj camac za neki nesto veci camac nekog regatasa i plove kilometre i kilometre, a da od osecaja imaju u umornim ocima karte "tablica" ili "anjca" od kojih se svo vreme puta ne rastaju ! I kada dodje vreme da se sa camcem odrade obavezni "manevari", onda im se "pomesaju" osecanja za upravljanje svoga camca na tekucoj vodi i ili imaju srece pa bez problema se dokopaju obale. Ali im se i desavaju slucajevi, od kojih sam jedan izabrao da vam ga opisem :



Autenticna fotka : Ljilja i gospa Milena na camcu "Deka"!

Jedan od aktera je Kepena - nas dobar prijatelj i Regatni drug, vispreni Regatas i dobar kapetan "svoje ladje"! Sa njim se svake Regate pa i ove koja se krece uz Tisu, on sa svojom suprugom Vesnom i kabinasem "Asteriks"-om, nas uvek sacekaju na Uscu Tise, inace su iz Sremskih Karlovaca ! I zatim se vezemo cuge ( njegov je uvek "bok" leve strane Seve, u slucaju ako jos neko ide sa nama ) i onda nastavljamo zajedno uzvodno uz Tisu, s'tim sto je jednog dana on za kormilom, a jednog dana sam ja za kormilo Seve! Drugi akter je camac "Deka" sa cetvoro - clanom posadom ! Kapetan Boza Ilic i njegova supruga Milena Ilic i sa njima dva odrasla, dresirana i dobro negovana psa pticara Flok i Alk ! Milena je fina gospodja koja inace sa sobom stalno nosi "Zastavu" pistolj 7,6 mm i obadvoje su penzioneri i "vezani" su jedno za drugog, a za svaki njihov "neuspeh" glasno optuzuju jedan drugoga, bez obzira ko je bio izvrsioc ! Boza Ilic ( Vlauca ) je inace veoma interesantan i druzeljubiv covek. Ceo radni vek je radio u inspekciji transportnih firmi i bogami mnogi su od njega prezali!

I pre nego pristanemo uz carinski ponton, obavezno se razvezemo i pristajemo svaki zasebno ! To je pravilo i nema drugog izbora! I posle obavljenih carinskih formalnosti, evo "Asteriks"-a, plovi preko Tise pravo ka' meni sa namerom da stane pored Seve u obalu ! Vesna sedi na krovu sa nogama na prednjoj palubi i u ruci drzi konopac prednjeg veza, sa namerom da kada stanu u obalu, da iskoci i pridrzi "Asteriks"-a, dok ga zatim Kepena bude vezao kako treba ! U isto vreme, kabinas "Deka", koji je vec presao Tisu i nasao se nedaleko od reda camaca koji su se vec vezali za obalu, a nesto nize od Seve i sledi sasvim nelogican potez Boze Ilica, a to je da je izgasio motor i poceo je da pluta nizvodno ! Kepena ga je malo sacekao da ga voda odnese nizvodno i oslobodi mu put da pristane uz Sevu u obali. Kepena je inace iskusan rekoplovac i za koji trenutak je dodao gas i prosao mimo "Deke" i stao je pored Seve. Ja htedoh da pomognem, a Vesna me podseti da je uz obalu voda mirna i da ce ona sama da odradi sta treba. Asteriks, onako beli i lep se pruzio pored Seve, a Kepena je izgasio motor ( tomos-10 ) i ima nameru da izadje na obalu! U isto vreme, Boza pali svoj motor, pod gasom i camac Deka se povinuo snazi motora i krenuo napred bez icije kontrole. I sve se to desava meni pred ocima na 5-10 metara ! Gledam i ne mogu da se nacudim sta je sve covek sposoban da uradi !? Milena kroz prozor gleda sta ce se dogoditi i prihvata se kormila, jer Boza je jos uvek nazad kod morora. Camac uzima kratki zalet, Boza dolazi i odgurnuvsi Milenu preuzima kormilo, ali se i raspravlja sa Milenom i time gubi nekoliko sekundi dragocenog vremena. Kada je najzad uspeo da okrene kormilo, pramac njegovog camca se zarezao u zrcalo Asteriksa, koji se pak zarezao u obalu i naslonio se na Sevu i dalje nije imao kuda, jer je Seva bila dobro vezana! A ispred pramca Deke, tomosova desetka na Asteriks-ovom zrcalu se samo iskrivila, a mala cetvorka je otpala sa drzaca u vodu.

- Aman bozo, sta to radis covece ?! Vidis da si mi slomio cetvorku!? A Boza umesto da se izvinio Kepeni, on iz navike komunikacije sa Milenom, pa isto tako se vicuci izdrao na Kepenu :

- Sta motor !? Je. Motor! Pa to je samo jedan motor i nista vise !?

Moram vam priznati da je i mene iznenadio ovakav Bozin nastup, a Kepena je pocrveneo i samo sto nije skocio na Bozin camac, ali ja sam mu dao znak da se smiri, sto me je i poslusao. Boza je uspeo da savlada komande camca i stao je na slobodni deo obale na desetak metara od nas. A na obali ispred nasih camaca, mnogi regatasi su se skupili, a Kepena se spustio u vodu pored zrcala svog Asteriks-a i gle divnog cuda! Cetvorki se polomio drzac motora, ali je ostala da visi u vodi na sajli gasa! Ja kada sam video da je Kepena pridrzava u ruci, uskocio sam u njegov camac, sagao se i prihvatio sam cetvorku, a onda sam je spustio na patos camca.



Koliko je dobro "dobro" drugarstvo na Regati, da u ovom slucaju posle uspesnog remonta "cetvorke",
to isto vece svi smo sedeli ispred "Seve" i Kepena i Boza takodje i niko se na nikog' vise nije ljutio !
Cak su u sali spominjali danasnji dogadjaj ... smejuci se obostrano !


A Regatasi, kao i svaka dobro organizovana druzina, spremna je da podnese sve izazove u toku trajanja, pa su se i ovog puta nasli dobri ljudi da ucine dobro Kepeni ! Mirko Dzibra je kod sebe u malom kabinasu pronasao neki stari nosac cetvorke, koji kako kaze :
- Neki pametnjakovici su bacili ovaj drzac, a ja sam znao da ce Kepeni zatrebati kad-tad ! I svi su se nasmejali, a Vesna je iznela iz Asteriks-a neprijavljenu litru prepecenice! A Kepena se iznenadio tome, pa kaze:
- Kud je ja ne nadjoh ranije ! I svi su se opet nasmejali, a nekoliko regatasa su u medjuvremenu namontirali cetvorku i ostalo je da je samo Kepena proba!
- Prvo da vidim, gde je Boza !? Da nije sa Dekom negde blizu na vodi !? I ponovo su se svi nasmejali, a dogadjaj ostade za pamcenje !


Pozdrav od Mome Stosica


#
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Sre, 25 Jan 2017 11:13:41, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sledeci
Strana 4 od 6

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016