:: Pogledaj teme - Prepravka starog vanbrodskom Johnsona 4hp na elektro pogon
 forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Prepravka starog vanbrodskom Johnsona 4hp na elektro pogon

 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
zorter



Pridružio: 24 Jan 2009
Poruke: 15
Lokacija: Sabac

PorukaPoslao: Sub, 09 Okt 2010 20:30:49    Naslov: Prepravka starog vanbrodskom Johnsona 4hp na elektro pogon Odgovoriti sa citatom

Usled novih zakonskih propisa, na veini jezera i mirnih voda je zabranjena upotreba SUS motora u bilo kojoj verziji (vanbrodski, brodski, JET.....), pa se pojavila potreba prepravki motora koje ve posedujemo. Naravno, mnogo je jeftinije nego kupovina novih, a poto je re o zakonskim normama, teko je, (jer nema kome), da se proda stari motor.

Evo kako izgleda jedna od takvih prepravki na starom neispravnom vanbrodskom Johnson-u 4 hp.


Ovako je izgledala ta izma kad je skunut motor koji nije mogao da se popravi jer nije mogao da se nadje jedan klip sa karikama i ko zna sta jos.










A elektromotori su korieni sa starih Kineskih trotineta, pod nazivom TROTICO








Da bi bilo dovoljno snage upotrebljena su dva ovakva motora, ali nije mogla da se koristi originalna regulacija brzine pa je pravljena nova a iskoriscena je samo rucica za "gas".

[img width=433 height=578]http://img209.imageshack.us/img209/5831/ekontroler.jpg[/img]

Prvo je morala da se uradi medjuploca i sklop koji bi snagu sa remenice preneo na elisu.









Remenice i kai su koriene od male stubne builice.

Naravno morao se uraditi i medjusklop za prenos snage.





I sve to na homemade pravljenom strugu za metal.





Nakon izrade svih elemenata sledi montaa istih.














Nakon kratke probe, dolo je do izmene "vodjica" i panera kaia.





Nakon svih radova na red je dola i proba.

http://www.youtube.com/watch?v=MXNqGYo6Ifg

http://www.youtube.com/watch?v=rZDLSTGv6T4

http://www.youtube.com/watch?v=_Jc6Yzgwrps

Moji utisci su:
1. mnogo tishi i od T4.
2. ima pola snege i brzine u poredjenju sa T4
Sava, danas isusetno jaka i brza,
sa T4 sam uzvodno isao 5,9km/h a nizvodno 12km/h,
a sa elektromotorm sam isao uzvodno 3,4km/h a nizvodno 6,5km/h.

Inace napon baterija je bio 22,7V. Jedan akumulator je bio u ocajnom stanju (ali drugi nisam nasao za pozajmicu, za probu). Licno mislim da je bio bolji napon da bi i rezultati bili drasticno bolji ali sigurno ne kao sa T4.
Razlog:
Nedovoljna brzina (i potisak) elise. Definitivno za elektromotore mora drugi tip elise. Mozda bi se postigao zeljeni efekat da se mogla obezbediti ista brzine obrtaja elise kao kod SUS motora. Ipak se elektromotori sporije vrte. Da sam prenosima postigao taj broj obrtaja, morao bi jaci motor, a i veci akumulatori. Inace je sve ovo probano sa akumulatorima od 45 Ah (2 komada).

Opsti utisak je da je ova kombinacija za vanbrodski motor male snage, IDEALNA, za mirne vode (jezera) i za manja pomeranja tokom pecanja (za odabir boljeg mesta).
Moze i za dalje voznje ako nije dosadno ici brzinom oko 4-5 km/h (uzvodno). Upravljivost je nesto losija (bila danas, na jakom toku reke) jer nije bilo dovoljno snage da se savlada reka pri pristajanju (poredjeno sa T4).
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Strana 1 od 1

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016