forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

ZIVOT NA CAMCU - lepsi deo zivota
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Ned, 27 Sep 2009 18:53:24    Naslov: Pas na camcu Odgovoriti sa citatom

Postovani Forumasi, dobro vece.


Iz razlicitih razloga, sve vise je ljudi, koji se odlucuju da celo leto provedu na camcima, odnosno na prigodnim mestima ada ili obala. Mozda cete i Vi u blizoj ili daljnoj buducnosti, odluciti da se pridruzite, tim ljudima, koji su upoznali i znaju sta je lepo. Ziveti sa prirodom ili ziveti u gradu. O prednostima ne zelim da Vas opterecujem, jer i sami ih znate. Ako se budete odlucili za plovne objekte, pravilno ste napravili izbor. Ali to ne znaci da camci budu uredjeni kao kod vecine. Prave ih iz kliznih budzeta i bez obracanja paznje na kvalitet i kolicinu opreme. Raduje me sto je svest i kod nasih ljudi dosla do nivoa, kakav je vec godinama u Holandiji i mnogim Evropskim zemljama, kao i u mnogim Americkim drzavama i Kanadi.

O kvalitetu i opremi, ovoga puta ne bih, vec bih se osvrnuo na bezbednost vasih plovila. Osnovni parametar bezbednosti je postojanost i budnost. A postaviti obezbedjenje na plovnom objektu, koji ce usput da Vam bude dobar i veran drug, to je jedino pas. Ja ne bih da filozofiram, vec bih najkrace izneo svoje iskustvo na tom planu i to na camcu. Pas na camcu je pun pogodak, ako planirate da provedete duze vremena na camcu u neurbanoj i ne naseljenoj teritoriji obala. Pas ce Vam biti nezamenjivo obezbedjenje od nezvanih gostiju. Bilo ljudi ili domacih i divljih zivotinja, koje se u raznim prilikama nadju na obali i u potrazi za hranom, pre svega dozvole sebi da udju na vas camac u vremenu kada recimo spavate. A pas ce vrlo brzo da shvati da je camac dobro o kome on mora da brine pri svakoj poseti. Tako da ce svi misevi koji teze da se usele na Vas camac, pacova koji dodju obicno nocu dok spavate i pokradu Vam sve sto je za jelo. Ako ne mogu da ponesu, oni sve izotvaraju, probaju i o posledicama da Vam ne pricam. Bizamci ce i kada ste na sidru, da udju i da Vam naprave stetu. Zmije ce vrlo rado potraziti ugodan smestaj negde na camcu, gde se najmanje nadate. Ali ako imate psa na camcu, sve te zivotinje i ljudi ne dobro namerni, ce shvatiti da je teritorija na camcu i na vecem delu obale oko Vaseg camca, zabranjena zona za njih, jer ce ih Vas drug proganjati i nocu i danju. I kada se uveri da je sve u redu, spavace sa jednim okom i obilaziti teren, ostavljajuci svoje mirise i trag da je prisutan, pa ko hoce da rizikuje, neka izvoli. Cak ce proganjati i vrane, gavranive i sve ptice kradljivice.

Moj izbor je Nemacki, ostrodlaki, lovacki terijer. Mali i zahvalan je za boravak, sa nekim uglom gde Vam nece smetati. Dlaka mu ne opada i ne smtdi, kao recimo Nemacki ovcar-vucjak. Tudji psi, po obicaju veliki i zli, ce uvek da napadnu malog terijera. A terijer ima vece srce od njih. On ce takve da lavezom opominje i da se povlaci do na camac. A na camcu, ako ne pobedi, poginuce. Da pobegne, nije programiran. A borac je veliki. Ne mali broj puta je u borbi pobedio vucjaka, koji je inace izuzetno opasan, ali ima svoje slabe tacke sa kojima se terijer koristi u neizbeznim situacijama. Mada ne preporucujem da dozvolite da se Vas ljubimac bori za zivot, ako ste u situaciji da to sprecite. Ja sam mog Malisu, uvek zvao da dodje do mene i uzimao sam ga u ruke. Cak sam ga drzao iznad glave u Minsku na ulici kada ga je napao policiski vucjak. Rizik jeste, ali i Malisa mi je pomogao mnogo puta u razlicitim situacijama. Drug je uvek drug.


Ozbiljnog pogleda ulivao je postovanje



Obozavao je palubu i uvek sa dostojanstveno podignutim repom



Ozbiljnost mu je bila karakterna crta


Malisa, mesanac, majka nemacki lovni terijer, a otac doberman. Pametan, hrabar i tvrdoglav. Bio je sa mnom i sa Ljiljom u osam zemalja Evrope. Tri puta je leteo avionom. Cetiri godine, ziveo sa mnom na camcu Seva i cuvao je, dok sam ja ribario sa profesionalnim alatima. Ja sam tacno znao kada sam na vodi, po njegovom lavezu, da li neko nepoznati, prolazi pored camca ili hoce da udje na camac. U slucaju da hoce da udje, vezivao sam kantu sa jedekom koji je bio na camcu, pustao mrezu da sama plovi i punim gasom isao do Seve. I nikada se nije desilo da me Malisa lavezom obmane. Znao je i obozavao nase prijatelje, a sve ostale, nije na njih lajao, niti je napadao, ali na Sevu ih nije pustao. Cak i u mom prisustvu, ako neko od nasih prijatelja hoce nesto da iznese sa camca, hvatao ih je blago za noge i nije pustao dok mu ja ne kazem da je u redu. A kada je Ljilja na camcu znao je da par puta ode sa mnom na vodu i kada se zadovolji ide na svoje omiljeno mesto na pramcu Seve.

Kada se budemo uselili na Sevu-2, dva mala terijera ce biti stalni clanovi posade.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 07:50:40, izmenio ukupno 3 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sre, 30 Sep 2009 20:33:16    Naslov: Objektivnije na Sevi-2 Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi postovanje.


Mnogi shvataju, da je izgradnja camca, nesto neobavezno potrebno, pa cak pripisuju, da je to igracka za odrasle, pa sad ko koliko ima para, on se toliko i zabavlja. Mali je broj ljudi koji imaju objektivna shvatanja izgradnje camca, jahte ili kako vec hocete da se zove. Neobjektivnost koja prelazi u modu, je fatalna. Ja sam se mnogo puta pitao, zasto ljudi, preteruju u opremi za camce i jahte. I dozvoljavaju drugima da iskoriste, te da kazem naivnosti i da podizu cene opremi koja je za camce i jahte i po 100% uvecana, i to samo zato sto je namenjena za camce i jahte. Drzavni porezi su se takodje formirali na te prisvojene mogucnosti, samo su ih nazvali "porez na luksuz". Zasto luksuz. Pa koliko stanova i kuca su sa svojim unutrasnjim enterijerom, daleko luksuzniji, ali ne i tako skupi. Kao na primer stabilni motor za kola i isti taj motor za camac ili jahtu. Ne mogu obicni izmenjivaci toplote i jos neki elementi da podignu cenu kostanja vise puta. Pogledajte razlike u ceni, recimo:agregat sa tihim radom od "X"w i agregat kao deo opreme za camce i jahte. A da ove sitnice i da ne pominjem.ITD-ITD.

Ja radim Sevu-2, po nekim svojim normativima. S obzirom na kvalitet majstora koje imamo na raspolaganju, recimo varioce. Radio sam sa majstorima sa preporukama iz "Brodogradilista-Tito"i "Brodotehnike" sa starog Obrenovackog puta. Prema kvalitetu, kako oni rade, ja sam odlucio da ne brusim varove, da ih ne bih oslabio. Bio sam prisutan, kada je novo korito od 12 m. spusteno u Savu, kao gotov proizvod i vezali su ga za gurac, koji je stajao na doku i greskom su ga vezali lancem, zato sto je nailazila salauka. Epilog, salauka je prosla, a camac se otvorio kao konzerva po izbrusenim savovima vara i potonuo. Nazdravlje.

Gledam kako ljudi ne razmisljaju, ili bolje reci previdjaju cinjenice, kada kupuju camce ili jahte. Niko ne obraca paznju na prozore, da li se oni znoje pri promeni temperature. Da li se otvaraju, ili samo lepo izgledaju. Da li imaju na sebi mrezice tzv. komarnike, ili se kasnije covek dovija sa "sam svoj majstor".

I na kraju, da ne nabrajam, ali stvarno ima toga mnogo, da se dobronamerno iskritikuje. Jer svako je svoj gazda i ne bih da se upustam u kritike. Ali jos samo jednu cinjenicu i zavrsavam. Devedeset i pet procenata i u skupim i u sklepanim camcima i jahtama su enterijeri od mahagoni spera ili masiva.Sve jedno, ali boja. Mahagoni boja je lepa na prvi pogled, ali ako celi dan i svaki dan stalno gledas tu boju, ja mislim da u mozgu ima uticaja bar na raspolozenje, ako ne na zdravlje. Na Sevi-2 unutrasnjost ce biti u finalnom u plastifisiranim "Beneton" bojama. Necu vise. Hvala Vam i izvinite.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sub, 03 Okt 2009 12:59:50    Naslov: Instalacija vode u Sevi-2 Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi, dobar Vam vikend zelim.

Planirao sam danas da bar jos jedanputa, pre vadjenja "Brig"-a iz vode Dnjepra, obidjem usce Desne i razliv, ali spoljnja temperatura, gledano na termometar, ne obecava da cu i ici. Onda sam se prihvatio kompjutera, pa ako oko podneva se i prolepsa vreme, onda sam za deset minuta na camcu, pa da bar zadovoljim dusu.

Hteo bih ovog puta da Vam kazem, kako sam resio vodenu instalaciju na Sevi-2, sobzirom da Seva-2 kao objekat na vodi, sluzi ce ne samo za vikende nego i za zivot na vodi.

Instalaciju sam radio zajedno sa mojim drugom Lalom koji je odlican majstor i ne samo za vodovodnu instalaciju. Jednostavno, prijatan je covek, dobar drug, inteligentan po zanatskim pitanjima i ima zlatne ruke. Instalaciju smo radili sa plasticnim cevima ( Nemacke proizvodnje ), zavarivanjem sa specijalno prilagodjenim grejacima za tu namenu. Iz iste proizvodne kuce smo koristili i ventile i krivine i preskocice i skoro sve iz njihovog programa, sto nam je bilo potrebno.

Uradili smo dva sistema instalacije. 1- OTVORENI sistem, koji ce sluziti svim potrebama, kada je Seva-2, na mestu, gde je moguce preko produznih creva ukljuciti se u gradsku mrezu vodovoda. Tada mogu da se ukljuce: BOJLER koji je dalje prikljucen u tus-kupatilo, na tus i u mali lavabo i u kuhinji u sudoperu. HLADNA voda prikljucci: u tus-kabini, u sudoperi u kuhinji, masina za pranje sudova, masina za pranje vesa, za letnji tus na zadnjoj platformi i takodje za produzno crevo, za pranje camca i prijem vode iz mreze vodovoda sa zadnje strane camca. Isto takav prikljucak je ugradjen i sa strane prednje palube. 2- ZATVORENI sistem, koji ce sluziti, kada je Seva-2 na vodi ali van domasaja gradske mreze vodovoda. To smo izveli tako, sto smo instalirali u prednjem podpalublju prohromski rezervoar za tehnicku vodu, mada u njemu ce se nalivati samo i iskljucivo samo voda iz gradske mreze vodovoda. Instalacija dalje ide iz rezervoara, preko HIDROFORA ( koji drzi pritisak za potrebe ) u bojleru ( iz bojlera u tus-kabinu i sudoperu ), u ves-masinu, u masinu za pranje sudova i na prikljucak za tusiranje-ispiranje na zadnjoj platformi. Za potrebe svih elektro uredjaja, kada je Seva-2 mobilna ( negde u vrbaku ), sluzice agregat sa tihim radom "Honda- EU 30 is" od 3 KW.

Sto se tice vodene instalasije za opsluzivanje wc-solje, tu sam prepravio predhodno postavljenu brodsku wc-solju, sa elektricnom pumpom i mikserom ( bio sam ubedjen da je to prava stvar, jer svi su se hvalili koji su je imali, dok mi Miki "IPO" nije otvorio dusu, kako se pati posle posete na brodu, vece grupe ljudi ). Demontirao sam je iz razloga njenih losih osobina i samog odrzavanja. Pitao sam Ljilju, hoce li je cistiti kada je neko od gostiju zaglavi, ona mi je sigurno i odrecno odgovorila. A posto i ja postujem sebe i ne bih bas voleo da budem servis majstor za wc-solje. Onda sam je vrlo rado demontirao, dok jos nije upotrebljavana. Postavio sam klasicnu sa kotlicem. Kotlic se napaja sa vodom iz reke, preko filtera za vodu, hidrofor-vakuum pumpom pa u kotlic. Pumpa se napaja sa 12v iz akumulatira i koja se ukljucuje, istog momenta kada se pusti voda iz kotlica i iskljucuje automatski, kada je kotlic pun. WC-solja stoji normalno u tus-kabini i na 80 cm. je iznad nivoa vode reke.


Ljilja na terasi Seve-2


Eto, kako sam hteo, tako sam i uradio instalaciju vode. I pravo da Vam kazem, sve radim kako sam ubedjen da treba. A dok sebe ubedim, kako sam stariji sve me je teze ubediti. Inace "on je napravio- i ja cu vece ili bolje". Od toga nikada nisam bolovao. Shvatanja su mi prakticna: "svako je svoj gazda i pravi sebi u okviru koliko ima para ili koliko njemu treba ili hoce" Prema tome, tako bi to trebalo biti, medjutim nije. Znam ljude!


Kanalizaciju smo ja i Lala, takodje uradili. Sve je odradjeno sa plasticnim montaznim cevima fi-60. Ispod kupatila i wc-a i kuhinje sa druge strane, napravljeni su tankovi sa po 270 litara zapremine. Medjutim pre njih imam preklopne ventile fi-60 koji imaju mogucnost usmerenja u dva pravca. Jedan je direktno u tank, a drugi je ktoz tank na otvorenu vodu. Pa kako kad treba. Nemam nameru da fekalije nosim sa sobom u plovidbi, ako se zakonom to ne regulise i svi drugi ih bacaju u reku. Za izbacivanje iz tankova, kupio sam vakuum pumpu na rucni pogon. Napravljena je od bronze, tj. vecita.

Eto, toliko od mene za sada i do citanja.

Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:04:44, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Čet, 08 Okt 2009 18:41:35    Naslov: Grejanje na Sevi-2 Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi, dobar dan.


Da bi na camcu uvek bilo lepo, u mnogome zavisi od vremenskih uslova. Da bih savladao taj problem na Sevi-2, ugradio sam klima uredjaj "Panasonik"-9-ka split sistem, odnosno i greje i hladi. U odnosu na vremenske uslove, ako zahtevaju stalnu upotrebu klima uredjaja, rentabilno je jedino kada se camac nalazi u marini ili na mestu gde je dostupna elektro-energija. Koriscenje klima uredjaja sa upotrebom agregata, moguce je samo u vanrednim situacijama, ali nije rentabilno. U stvari klima sa grejanjem ce se koristiti samo u prelaznom periodu izmedju zime i leta. Razmisljao sam o grejanju, kao izvoru energije da se koristi temperatura koju oslobadja motor dok radi. Odnosno da se napravi instalacija od cevi i radijatora po prostorijama camca, a da se instalacija poveze sa sistemom koji opsluzuje izmenjivace toplote. To nista nije novo. Takav nacin grejanja vec postoji kod mnogih radnih brodica. Medjutim kod Seve-2 je turbo-dizel motor, koji za svoj dobri rad, zahteva i ujednacenu radnu temperaturu. Razmisljao sam da ako prikljucim da se istovremeno greju: 1- spavaca soba, 2- dnevna soba, 3- komandni most i kuhinja, 4- wc i kupatilo, 5- prednje podpalublje ( u kome se nalazi rezervoar tehnicke vode, aluminijumske kante sa benzinom za agregat i akumulatori za elektro instalaciju camca ). U odnosu na toliki rashod temperature, tesko da ce motor imati normalnu radnu temperaturu. Zato sam odlucio da generalno za grejanje Seve-2 se koristi odgovarajuce snage "vebasto" koga cu instalirati u motornom odelenju i prikljucicu jos pored ostalog i motorni prostor da se greje. Uzecu vazdusni "vebasto", jer je jednostavniji i naravno jeftiniji. Da postoji opravdanje, kupio bih na vodu, ali uvek bih se odlucio za vazdusni, tako da tu dvoumljenja nema.

Zivot u zimskim uslovima na camcu se pored svih sistema za grejanje ne moze zamisliti bez peci u dnevnom boravku. Kada se uvece, dok napolju pada sneg, zalozi pecka sa providnim vratancima na gorioniku. A ono treperi vatra oslobadjajuci i lepu temperaturu i narandzastu svetlost koja godi i ocima i dusi. Izbor jos nisam odlucio izmedju naftarice i pecke na drva, odnosno brikete. Za naftu sam predvideo "dnevni tank", koji ce se opsluzivati posebnom pumpom iz preko 1200 litara zapremine rezervoara za naftu. A sto se tice drva i briketa, u jednoj terasnoj klupi sam planirao da smestim narezana drva i brikete, a u jednom uglu, bice Slovenacka sekira i "partner" mala motorna testera. A u bocnom sanduku na terasi, predvideo sam mesto za odlaganje pepela u vremenu dok je led i sneg. A kada voda krene, pepeo ide u vodu, zato sto je to prirodni materijal i ne utice lose na floru i faunu. A taj sanduk u letnjem periodu, sluzice za prljave tanjire do pranja, da se ne bi posle rucka razvlacili po palubama ili krovovima.


Peci moraju pored besprekorne funkcije, da zadovolje i moj i Ljiljin ukus u estetici.


Termo izolaciju sam uradio dobro, tako da sa te strane ne ocekujem iznenadjenja. Prozori su staklo paketi sa u ramovima termo prekidima, tako da znojenje stakala takodje ne ocekujem. Ventilacione otvore sam odradio na svim prostorijama i to mobilno.

Cunci od pecke, kada se zavrsi sezona, skidaju se i skladiraju u klupi na terasi, gde se preko zime skladiste drva i briketi. I to je to. Samo da se sve planirano odradi i da se koristi maksimalno.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:05:49, izmenio ukupno 3 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1680
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Pon, 12 Okt 2009 11:02:28    Naslov: Sistem upravljanja kod Seve-2 Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi, dobar dan.


Hteo bih da porazgovaramo o sistemima za upravljanje camaca. Korist od toga, moze imati neko ko procita, a u dilemi je kako da odradi sistem za upravljanje na svom novom camcu. Ja bih da iznesem svoja licna iskustva i naravno da opisem kako sam odradio na svom konacnom camcu Seva-2.

Iz progresa u tehnologiji, proizilaze novi proizvodi koji menjaju sisteme odredjenim starim tehnologijama. Iz prakse to je odlicno. Medjutim danas imamo mnogo vise reklamiranih proizvoda iz programa novih tehnologija, ali nazalost iz razloga ustede u kvalitetu i vezanih finansija, proizvode se nekvalitetni proizvodi. Reklama preko razlicitih kataloga i preko video spotova na TV-u, mnoge ljude uspevaju da ubede i da ih dobiju kao klijente koji ce kupiti takve proizvode.

Iz prakse sam naucio, da je sistem za upravljanje veoma bitan i da inprovizacije ne trpi. Medjutim, gledajuci kataloge, koji su veoma lepo ukraseni i tehnicki doterani da se coveku moraju svideti, a radi se o hidroulicnom upravljackom sistemu. Probao sam u plovidbi na nekoliko camaca gde je ta sistema ugradjena. Dobro radi, ali do odlicnog, ima jos dve ocene. Ne cesto, ali se desavaju skrivene mane hidroulicne sisteme: 1- propustaju gumice na glavnom cilindru, 2 - puklo crevi negde u instalaciji ili 3 - blokada glavnog cilindra ( desilo se na jednom "Narvalu"i licno sam pomogao coveku u nevremenu, da ga ne razbije o obalu ). Porazila me je hidroulika na jednoj 14-metarskoj jahti, kada sam ja upravljao sa njom iz Beograda, do Porecke reke. Ubio sam se okrecuci kormilo, jer je glavni cilindar propustao ulje. Na ovim drugim, gde je sve bilo u redu, nema harmonije i zadovoljstva upravljanja.

Ja obozavam da mi tocak kormila bude bar 80 cm u precniku. I kada upravljam camcem, da kormilo lagano okrecem u krugovima masuci levom i desnom rukom po paocima kormila, takoreci bez neke izuzetne sile. Takvo upravljanje je zanimljivo i sa uzivanjem se upravlja i ne zamara se covek upravljajuci prilikom dugackih marsruta. Iz ubedljivih razloga sam se odlucio da sistem upravljanja na Sevi-2, bude klasican sa sajlama.

Na Sevi-2 je odradjeno ovako: Tocak kormila sam kupio u Kijevu, a Estonski proizvod, 80 cm. je u precniku, sa osam paoka, mesinganom glavom i trula visnja boje. Mnogo lepo izgleda. Inace je postavljen na osovinu redulrota sa odnosom ( 1:7 ). Da bi tocak kormila preko reduktora okrenuo krmu sa maksimalne leve na maksimalnu desnu stranu, treba da se okrene 12 puta. takav reduktor daje mogucnost mekanog upravljanja. A kada treba naglo skrenuti, oslonim kaziprst i srednji prst o jedan iz osam paoka i okrecem bez tezine okretanja u zeljenom pravcu. Stiftovi na zupcanicima su od ( 6mm. ) a zupcanici su od menjaca struga, na izlazu sa trojnim lancanikom i trojnim lancem, koji je kvalitetno vezan preko nategaca od ( 10 mm. mase tela ), za sajle pocinkovane i mekog nerastegljivog pletiva od 8 mm. Sajle se ktecu u metalnim rolnama sa debljinom tela od 22 mm. sa upustenim kanalom od 10 mm. Svaka rolna se okrece na osovini od 12 mm, a unutar svake rolne je ugradjen zatvoreni lager Nemacke firme "FAG". Rolne su osigurane na osovinama sa duplim maticama, koje su zategnite do kraja navoja, a spoljnja matica je ne mnogo zavarena, da u slucaju da treba da se demontira, moze samo uz pomoc brusilice. Osovine su zavarene na trokutastim nosacima od 8 mm. debljine.

Sajle se zavrsavaju na 8mm masivnom ugaoniku ( tiler-u ), koji je cetvrtkom fiksiran za osovinu krme. Osovina krme je napravljena isto kao i stativna cev, koja je puna litijumove masti i ima glavu nategaca sa masnim azbestnim snurom. To je uradjeno iz razloga da kada se u slucaju da prednji deo camca ostane na obali a nivo reke opadne i krma se podavi. Tada obicno svi camci primaju vodu i podave se. Sistemom stativne cevi je taj problem resen za sva vremena. Osovina krme sa samom krmom je vezana prohromskim maticama, da u slucaju remonta krme, ne treba da se vadi camac iz vode. Sama krma je "suza po Vetus-u" napravljena sa dodatim horizontalnim ispustima, da na talasima se ne ponasa kao noz i gubi pravac, vec da svagda bude "puna vode". Kuciste krme je puno sa motornim uljem, a sama krma se naslanja na prohromsko kuciste u kome se naslanja na prohromsku kuglu. Dimenzije krme su 600 mm. visina X 700 mm. duzina. Otklon krme u odnosu na pravac kretanja je 50 stepeni. U plovidbi se izuzetno dobro ponasa, a na vodi pod punim ajnslakom sa gasom malo vecim od lera, camac se okrece oko svoje ose. Za zastitu od korozije stavio sam elektrode od magnezijuma, posto je predvidjeno da se Seva-2 uvek krece i samo u slatkoj vodi. U prednjem delu camca, za pomoc pri isplovljavanju, ugradio sam "bow trusster" koji sluzi svrsi.




Toliko o upravljackom sistemu kod Seve-2.



Pozdrav Moma S.
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji izmenio seva-2 dana Sre, 03 Apr 2013 12:19:55, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1680
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sre, 14 Okt 2009 15:01:50    Naslov: Ventilacija kod "Seve-2" Odgovoriti sa citatom

Postovanje gospodo Forumasi.


Provodeci mnogo vremena na camcu sa kabinom, licno sam se uverio da je ventilacija neophodna. Dobro odradjena ventilacija, cini boravak na camcu prijatnijim i bez prisustva ustajalog mirisa ili u jos gorem slucaju mirisa budji. Zato sam posebnu paznju posvetio izradi ventilacije na Sevi-2. A da bi ventilacija imala puni efekat, morao sam i izolaciju da odradim dovoljno dobro.

Podpalublja, kod svih do sada camaca koje sam imao priliku da vidim, su zatvorena sa prilicno dobrim sistemima dihtovanja samih vrata ili poklopaca, od mogucnosti ulaska vode spolja. Takodje su i ofarbana, po kvalitetu tu i tamo. Interesantno da se niko nije setio da te prostore, izolira i instalira ventilaciju, da se ne bi stvarala kondenzacija, koja je neminovna. Kod Seve-2 i prednje i zadnje podpalublje je kvalitetno pripremljeno i ofarbano. Zatim je na svim metalnim povrsinama ( i gore i dole ), spaklom namazana pur-pena "cerecit makrofleks"- sporo reaktivna. Cak i sve L-profile smo napunili istom masom. U prednje podpalublje imam dosta veliki prostor i smestio sam prohromski rezervoar za tehnicku vodu, dva akumularora od po 180 Ah; osam aluminijumskih kanti za benzin za agregat, sve na svom postolju gde se i fiksiraju. Spremiste za lanac sa vinca za sidro i gomilu raznih konopaca, kanapa i kotura produznih kablova za 220 v, kao i kotur produznog creva za vodu. Ventilaciju tog prostora sam izveo tako sto i sa jedne i sa druge strane, napravio sam otvire 250x100 mm. pored same stranice kabine i "U-profile" zavario na stranicu kabine, visoko, koliko je visika stranica. Od krova kabine sam produzio stranice i sa tolerancijama od 20 mm. zatvorio te ventilacione tunele da ne upada kisa. Na oba dva tunela u podpalublju, sam instalirao indukcione elektromotore-ventilatore, od kojih jedan uduvava, a drugi izvlaci vazduh iz prostora podpalublja. Sa unutrasnje strane, odmah posle ventilatora koji uvlaci vazduh u prostor, od aluminijuma sam napravio usmerivac, koji ima zadatak da vazduh usmerava ka pramcu prostora. Na celu samog pramca podpalublja, instalirao sam takodje ventilator, koji ima zadatak da mesa vazduh i time ne dozvoli formiranje kondenzacije u uglovima prostora.

U prvoj kabini, svi prozori se otvaraju komplet i sa polozajem na otklon. U prednjem delu na plafonu je ugradjen ventilacioni otvor, unutrasnjeg precnika 250 mm. koji se zatvara mehanickim zavrtanjem, a zavrtanj je od prohroma. U prostoru kratke cevi ugradjen je ventilator, a na samom ulazu je prsten sa sitnom metalnom mrezom, koja stiti od komaraca i malih glodara.Sve originalne vetrolovke koje se nude na prodaju, nisu mi se svidjale iz nekoliko razloga. Prvo imaju malu propusnu moc, pri olujnom nevremenu propustaju vodu i same vetrolovke mi se ne svidjaju estetski. Jeste da su standardne za sve brodove i jahte, ali moj ukus odstupa od tih standarda. Takav isti ventilacioni otvor je postavljen i iznad komandnog mosta, gde su i tri prozora, sa mogucnoscu i otklona.



U kuhinjskom delu, pored dva prozora, koja takodje imaju i mogucnost otklona postoji i aspirator sa otvorom 300x150 mm i cunkom na krovu. Kupatilo sa WC-om je mali prostor i na plafonu je instalirana oduska sa solarnim panelom i ventilatorom i ima takodje jedan prozor sa otvaranjem i na otklon. Na vratima je ukrasna mrezica i otvor za prijem svezeg vazduha.

Iznad spavace sobe je terasa sa klupama i stolom. Razmisljao sam pre nego sto sam napravio, da sto mora biti stabilan, a da ne smeta nogama koje su pod stolom. Za resenje sam odlucio da sto postavim na dve cevi. Cevi imaju okrugao oblik i ako dodje do nenamernog udara nogom, posto nema ostre ivice, noga ne moze da se povredi. S obzirom da treba da se zavare na krov spavace sobe, odlucio sam da na tim mestima otvorim krugove-otvore precnika 150 mm. i da istih unutrasnjih precnika postavim cevi, kao nosace stola. Sa donje strane cevi ugradio sam inducione elektro-ventilatore, a sa gornje ( ispod stola ) prstenove sa metalnim mrezicama. Polozajem elektro-ventilatora dobio sam da kroz jednu cev se uvlaci vazduh a kroz drugu izbacuje napolje. Inace spavaca soba ima cetiri prozora sa mogucnoscu pored kompletnog otvaranja i otklon takodje.

Ormari za instalaciju 12 V sa osiguracima i 220 V imaju provetravanje sa spoljnim vazduhom, preko fleksibilnih creva 80 mm. unutrasnjeg precnika, a na krovu je elektro-ventilator, koji izvlaci vazduh. Sto se tice motornog odelenja, motor mi je original "brodski" sa izmenjivacima toplote. Auspuh je opremljen sa specijalnim gumenim-armiranim crevima, kupljenim od "Vetus"-a sa loncem za povratne vode i zatin metalna cev oblozena azbestnim platnom i preko samolepivom aluminijumskom folijom. Sve je to lepo i krasno, ali se temperatura u zatvorenom prostoru motornog odelenja oslobadja i bez ventilacije kraj. Razmisljao sam i uradio sam po svome. Spoljni vazduh ulazi u motopno odelenje i sa leve i sa desne strane, slobodno bez potiska elektro-ventilatora, kroz cetiri cevi un. pr.150 mm.i kroz fleksibilna creva spustena do samog patosa oslobadja se i hladi motorni prostor pocevsi od samog patosa. Na plafonu motornog odelenja napravljena su dva otvora i sa leve i sa desne strane sa otvorima un. precnika 400 x 150 mm. sa istovetnim cevima-kutijama, do na krov camca. Na krovu su instalirane zastitne "kucice" u kojima su smesteni elektro ventilatori sa smerom na izvlacenje vazduha iz motornog prostora. Precnik elise ventilatora je 170 mm. i radice automatski, kako se startuje motor, a imace i individualno prikljucenje.

"iber lauf"


Svi elektro motori, vezani za ventilatore su indukcioni, tako da mogu da se upotrebljavaju i u prisustvu benzinskih isparenja. "Iber lauf" ili odusak iz rezervoara je uradjen iz colovne cevu sa zastitnom mrezom na ulazu. Svi sanduci-spremista imaju mrezice i otvore za cirkulaciju vazduha.


Pozdrav Moma S.
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sub, 17 Okt 2009 16:31:16    Naslov: Prijatna fotografija za ekran kompjutera Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi, dobar dan.



U julu mesecu ove godine, proveo sam godisnji odmor radeci na svom omiljenom camcu Seva-2 i jedne veceri, boraveci na terasi, ukazao mi se lepi trenutak zalaska sunca za "Inter Kontinentalom", koji sam zabelezio sa svojim fotoaparatom. I danas sam je postavio kao stalnu fotografiju na ekran svog kompjutera ( preko celog ekrana ). Mnogo mi se dopala, pa sam resio da je Vama poklonim i predlozim da je postavite i Vi na Vasem kompjuteru neko vreme. Meni se mnogo svidja, a verujem da ce se i Vama dopasti. Zelim Vam sve najbolje.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 26 Feb 2010 10:58:39, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Uto, 20 Okt 2009 23:28:06    Naslov: Tenda na Sevi-2 Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi i camdzije, dobro vece.


Kada kazemo camac, nekako je normalno da se asocira na leto, lepo suncano vreme. Medjutim i mladjima, a nama starijima pogotovu, nekada smeta jako sunce, a kada pada kisa, bas je bez veze da se sedi u kabini celo vreme. Ponekada i vetar zna da bude neprijatan. Ali u svakom slucaju, najlepse nam je kada sedimo i kafenisemo na terasi. A da bi nam bilo prijatno, na svojim camcima pravimo tende razlicitih konstruktivnih resenja : sa visuljcima sa strane, polukruznog oblika ili u nekim slucajevima kockastih oblika. A na vetru trepere i landaraju, a kada pada kisa sa vetrom onda ubacuju vodu pod tendom. I covek sve lepo napravi, dakle i lep dizajn, prema boji camca pogodi, a ono dune salauka i ako ne odnese tendu u reku, a ono je polomi. Uvece je lepo sedeti napolju na terasi naravno. A komarci nemaju respekta. Trujete kozu raznim otrovima. Neko se setio sirceta, a sirce moze da bude lep miris, samo alkoholicarima. Objektivno, najlepse je na terasi, a toliko terasa ima losih osobina, vezanih sa vremenskim uslovima i mestom gde se nalazi camac u tom trenutku. Nije mali broj camdzija, koji provode godisnje odmore na Djerdapu, radi toga sto nema komaraca.

S obzirom da pravim camac za zivot, a ne za vikend, pa hajde pretrpecu, ozbiljno sam shvatio problem napraviti terasu, a da eliminisem sve objektivne probleme koje sam naveo. I uspeo sam: 1) konstruisao sam konstrukciju tende, da bude jaka a da nije teska, jer se nalazi na najvisem delu camca i ako je od teskog materijala naapravljena, onda ima uticaja na teziste camca. Napravio sam konstrukciju od milimetarskih polucelicnih cevi, koje se inace koriste za bastenske garniture stolova i stolica. Konstrukcija je lagana, a jaka je i ima takav oblik da horizontalno, kada duva jak vetar ili salauka, sece kao noz ( to se lepo vidi na maloj fotografiji pored velike ) i fakticki nema otpora vetru. 2) Dimenzije su 4x4 metara i time prekriva celu terasu i nogostupe. Fakticki kada pada kisa bez vetra, ja iz kabine izadjem i popnem se na terasu, a ne pokisnem. 3) Cela duzina spoljnjeg dela konstrukcije se zavrsava u trouglovima, a to mnogostruko pojacava konstrukciju nosaca ciradnog gumiranog platna. I na kraju, konstrukciju tende sam oslonio na nosace, koji su zavareni za nogostupe, cevi precnika 57mm, povezani izmedju sebe sa zavarenim limovima. Na krov komandnog mosta se oslanja na tri colovne debelozidne cevi, tako da je dovoljno ukrucena i ni jedna salauka joj ne moze nista. 4) Sama tenda je prekrivena 680 gramskim gumiranim ciradnim platnom, koje nije siveno vec sa fenom lepljeno. Po ivicama je duplirano i na svakih 100 mm je zumbom probusena rupa od 8 mm i postavljena pod presom prohromska ringla. Na svim kontaktnim mestima koje ima cerada sa cevima, zavarene su trake od istog materijala od 60 mm sirine. Tako da naleganje cirade na cevi je pojacano duplo. Poznato je da se svako platno, bez obzira na jacinu iscepa, pre ili kasnije, u slucaju kada ima tolerancije i vetar ga brzo pokida. Ja sam ceradno platno, na sve cetiri strane zategao kanapom od 6 mm. i po sredini uzduzno na dva duzna mesta. Tako da je platno spremno da se suoci sa bilo kakvom snagom Dunavske salauke.


Iz licnog iskustva, kanape kupujte iskljucivo, koji imaju deklaraciju da podnose "UV"zrake. I sigurnije je kupiti ih u firmiranoj prodavnici, no na buvljaku. Spremni su da se zakunu i sve jedno, prevarice Vas





Sirina i duzina prostora na terasi gde se sedi, je predvidjena istih dimenzija u konstrukciji tende i postavljena je kvalitetna vodootporna sper ploca ( vidi se na velikoj fotografiji ). Na tim sperkama su predvidjena tri horizontalna reda cicak traka, dobro fiksiranih. 1 )Za najgornju, se lepi "panama" belo platno, koje je istih dimenzija, kao i sedeca povrsina terase, a na krajevima ima prosivenu cicak-traku, koja se lepi na najgornju traku. Time se dobija plafon, lepo zategnuti, a prostor izmedju tog "plafona" i ciradnog platna, sluzi za vazdusnu cirkulaciju i time se eliminise zracenje toplote na one koji sede, od jakog sunca. 2 ) Za srednju cicak-traku se kaci "dakron"padobransko platno, koje je tanko, lagano i ima ograniceno propustanje vazduha, tako da iza njega nije zagusljivo, a stiti od vetra. Bice ih cetiri kvadrata u odgovarajucim dimenzijama i svaki ce da se rola i prilagodjenim drikerima, ce se fiksirati na sperkama. I svaka se spusta nezavisno od druge, a to znaci, ako vetar duva sa leve strane, onda se spusta leva strana platna. Izmedju sebe se povezuju beskrajnim rajfeslusima, tako da moze da se od vetra zastiti bilo koja strana. A na kraju, moze da se zatvore sve cetiri strane i za spavanje je predivno. Donji deo se fiksira takodje cicak trakama. 3 ) Najdonja je predvidjena za komarnike. koji se izmedju sebe povezuju rajfeslusima, a fiksiraju se za patos sa spoljne strane od sedista. Tako da uvece i nocu se normalno upali svetlo, a onda sedis i iza zavese slusas sinfoniju komaraca, kako pevaju tuzbalicu, jer ne mogu da veceraju. Naravno, sa tim zavesama-komarnicima i dakron platnom, ne sme da se ceka salauka. Sve mora biti narolano i zapetljano.


Planiram da sa spoljne-gornje strane na tendi, fiksiram solarne panele.

Eto, tako sam ja napravio za sebe, puno razmisljajuci i malo slusao druge, jer ljudi sa vode vole da pomognu, ali i po malo da filozofiraju. A i veoma cvrsto su vezani za pravila koja po meni vaze za morske uslove. Gledam na jedrilicama, kako su postavljene tende, vezane nekim kanapima, preko kojih preskacu, dok se krecu palubom. Dune vetar i ili pocepano ostane, ili se kupuje druga. Ja volim da imam rezervu i alternativu u svemu.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:15:50, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sub, 24 Okt 2009 09:28:20    Naslov: Kako je Seva-2 napravljena Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi i Camdzije, zelim Vam prijatan vikend.


Neko je nekada rekao, "licni uspeh podkupljuje, a dela celice". Ja sam zivot prepoznao u tome, jer u zeljama od zivota, bio sam uvek skroman i objektivno sam gledao na mogucnosti u odnosu na moje sposobnosti. U bogove ne verujem i nisam clan ni jedne drustvene organizacije. Kroz zivot se nicega ne plasim, jer jedino verujem u "sudbinu", a od nje, ne mozes se sakriti niti izmeniti ishod.

Ziveti na vodi je nesto veci rizik no na kopnu. Ja rizik volim, ali ga nikada nisam podcenio. Pa prema tome, ako sam resio da ostatak zivota provedem na camcu, onda taj camac mora da bude tako napravljen, da se rizik na njemu, smanji u granicama umenja i finansijskih mogucnosti, a po gotovu, sto ce na camcu biti sa mnom i moja Ljilja.

Interesantno je da se veoma veliki procenat ljudi koji planiraju ili su vec kupili plovne objekte, drzi za tudje ideje, odnosno "projekte" i onda svoje licne potrebe prilagodjavaju u odnosu na mogucnosti koje dozvoljavaju necije ideje. Mozda im je tako lakse? Ili mozda ne umeju? Ili im je to sporedna stvar u zivotu, pa prepustaju da plate, a drugi da im pripremi!!! I ko zna od projektanata da se dobro izreklamira onda "pametni lepo zive". A i danas gledamo rezultate tog projektantskog "znanja", kako njihovi plovni objekti guraju vodu pred sobom i kada prodju, za njima se valjaju ogromni talasi. Ili kretanje po plovnom objektu, zahteva zdravu kicmu, jer moras da se kreces po njemu sagnut ili ulazis u spavaci deo cetvotonoske. Po nogostupima okolo, moras da hodas kao maneken, nogu pred nogu, jer su napravljeni usko, a ograde vise smetaju, no sto su od koristi. Koliko je ljudi na morskim talasima ostavilo svoja jaja na ogradama. Ja znam za 5-6 slucajeva. Zadnje zrcalo, zbog vesanja motora, je uvek nize u odnosu na stranice. Camac se pramcano osloni na obalu i prodje neki nadobudni gliseras, podigne talase i talasi bas kroz to spusteno zrcalo potope camac. Otvore na koritima za WC-e, auspuhe, ili za krmenu osovinu, prave vec godinama isto "po projektu", camac se nasloni na dno, primi vodu i potone. I koliko je takvih slucajeva? Bezbroj. Itd itd. E ja sam resio da napravim camac, po sopstvenim saznanjima i ubedjenjima. Neka sam ja i pogresno sta uradio, po necijem misljenju, ja sam to uradio kako sam ja hteo i platio sopstvenim parama, zaradjenim. Niko mi nista i nikada, nije poklonio. Konstatujem, ne zalim se.

Dugo godina sam u svojoj glavi prevrtao ideje, zasnovane na svoje licno iskustvo i potrebe kojima tezim. Za svo to vreme, provodio sam se na svom omiljenom camcu Sevi i kad god ne bi mi nesto bilo potaman, govorio sam:"e, ovo na novom camcu, mora biti drugacije". I tako su se ideje stanovile realnoscu.

1 ) 2 )

Meni i Ljilji je camac potreban iskljucivo za reke i kanale, sa mogucnoscu pristajanja u obalu. Prema tome, "tabanas" je nase resenje. Mnoge camce sa kobilicama sam skidao sa obale, tegleci ih sa Sevom. A i Seva je bila "tabanas" i kada nivo vode opadne, pramac Seve ostane na obali, jednostavno startujem motor, ukljucim pogon u napred, pod gas savijem kormilo levo pa desno, ubacim u nazad i skinem se sa obale. Po nekada kada je obala od gline, onda izmedju korita i obale, naspem par kofa vode i ponovim opisani proces. Skidanje sa obale je zagarantovano.

Nedostaci ravnog korita su: neugodan je za odrzavanje pravca, a narocito na talasima. Ploviti sa krmenim talasima je daleko teze, nego sa pramcanim. Zatim, kada ides na talase pod 90 stepeni, onda zna da skace i lupa pramcem o vodu, da se u camcu tada sve trese. Zato sam resio da napravim camac koji ce imati svojstva da fleksibilnije podnosi ukazane probleme plovidbe. Korito sam napravio tako da ima, umesto kobilice, svojstvene "kilbot" koritu, bocne usmerivace pravca. Stranice korita sirine 40 cm, spustio sam na krajevima za 5 cm i time dobio usmerivace pravca na "tabanasu" ( fotka 2 ). Isprobano: camac ne pravi talase i sam drzi pravac, dok ja kuvam kafu, ili se bavim necim kratkotrajnim. Ujedno prosirenjem sam dobio stabilnost, koja mi je i bila glavni cilj. Nogostupi 70 cm siroki i ograde, da i pijan covek ne moze da ispadne sa camca ( fotka 1 ).

=====================nastavak sledi=================


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:17:42, izmenio ukupno 4 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sub, 24 Okt 2009 12:48:07    Naslov: Kako je Seva-2 napravljena-drugi deo Odgovoriti sa citatom

===================nastavak prvog dela===============


Prosirenjem sam napravio namenske nepropusne komore. Posle zavarivanja, svaki santimetar vara sam licno proveravao. Sa jedne strane vara namazao sam "bir-kredu" koja se brzo osusi, a sa druge strane, cetkom nanesem naftu. Voda ne moze, ali nafta moze da prodje kroz mikronske otvore i sa druge strane na bir-kredi pokaze gde je var slab sa propustom ( fotka 3 ). Majstori zatim ociste ta mesta i ponove zavare. Kontrolu sam ponavljao na svim varovima tri pita, tako da sam sa te strane siguran.

3 ) 4 )

Spoljnja strana je takodje uradjena kvalitetno. Konstrukcija na kojoj su zatim zavarene stranice, odradjena je od flahova 7mm debljine, pa u "T" profilu ( fotka 4 ). A cevi koje provode vodu su od debelozidnih marerijala. Cev auspuha koji prolazi kroz komoru je izradjena u Holandiji i debljina njenog zida je 10 mm. ( fotka 6 ).

5 ) 6 )

Svaka komora je uradjena sa reparacionim otvorom, koji je otvoren ( fotka 7 ) na mestima gde treba i ramovi ili okviri otvora su odradjeni od materijala 7mm. debljine, kao i poklopci za zatvaranje ( fotka 8 ). Materijal za komore je prvo peskiran, zatim ofarban od osnovne do pokrivne sa Zorkinim programom farbi. Pre zatvaranja sam u svakoj komori ubacio po jednu sperku 20x20 cm. a na njoj sam ukucao po desetak obezglavljenih eksera. Na ekserima sam naboo isto toliko parceta lojanih sveca, koje sam zapalio i stavio zapaljene u svaku komoru. Na ramovima sam stavio pripremljene trake od 4 mm. debljine naftootporne gume i onda sam usrafio poklopce. U komorama, gorenjem sveca, izgoreo je i kiseonik. A bez kiseonika nema oksidacije, odnosno korozije i nema kondenzacije, odnosno vlage i vode.

7 ) 8 )

Dve od 12 komora, sam iskoristio za fekalne tankove za WC i za kuhinju. Ostalih 10 cuvaju Sevu-2 od nedaj boze potapanja, a i ako zatreba, odlicni su za prevoz naftinih derivata za privatne svrhe. I uvek ce biti dobro, ako za te svrhe nikada ne zatreba.

================nastavak sledi======================


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:28:39, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Ned, 25 Okt 2009 15:09:34    Naslov: Kako je Seva-2 napravljena-treci deo Odgovoriti sa citatom

===================nastavak drugog dela==============


Bocne strane, nize od sredine camca, inzenjeri u "Brodotehnici" na starom obrenovackom putu, gde se Seva-2 doradjivala, nekako su presli preko tog nestandardnog projekta, ali kada smo poceli da radimo krmeni deo, moje zahteve su odbili recima:"Momo, tako se ne prave plovni objekti i mi necemo da radimo kako ne treba". Nisu pomogla moja objasnjenja i na kraju smo imali sastanak sa njihovim glavnim direktorom, gde sam ja pored ostalog, izneo svoj zadnji argument:"Ovaj objekat radimo bez nacrta od samog pocetka. Kako sam zahtevao, tako ste izvrsavali. Prema tome, ja i u ovom slucaju zahtevam i ja placam u kesu vase izvodjenje radova, pa prema tome, ako zelite da uzmete novac izvolite, ako vam novac ne treba, spustite me na vodu, a ja cu se dalje snaci. Otici cu kod Dragita u Mitrovicu i tamo uraditi to sto hocu". Bio sam jasan i vise nista nisu pitali. Radili su izvrsno, ali ih je interesovalo i kad-kad su dolazili i posmatrali detalje.

Na kraju kada je sve zavrseno i izvareno, tri inzenjera iz "Brodotehnike" i dva inzenjera-projektanta iz brodogradilista "Marsal Tito", su zajedno dosli jednog dana, pozdravili se sa mnom i zavukli se pod krmeni deo camca. Gledali, razgovarali i na kraju su konstatovali da je odlicno ispalo i da ce odgovarati potrebama. Na fotki 2, jedan od inzenjera iz "Brodotehnike".

1 ) 2 )

Ja sam bio uveren, da sam u pravu sa svojim zahtevima i to je za mene bilo konacno resenje. Ali kada to sto uradis, potvrde i strucnjaci za taj posao, onda je veoma prijatno.

Zatim smo po zavrsetku svih bravarskih radova, zavarivanja i provera varova, pristupili kvalitetnom peskarenju "na belo" ( fotka 3 ). U vazduhu je bilo manje id 60 procenata vlaznosti, ali i bez obzira na suvu klimu, sve sto je ispeskareno, odmah je i ofarbano zastitnom farbom. Po mom ugovoru sa "Brodotehnikom" oni su bili duzni da posle peskiranja ofarbaju osnovnom farbom, jednu ruku. Medjutim, ja sam licno, zatim po par puta ofarbao osnovnom, pa medjupremaz, pa zavrsnom par puta. Sve iz programa "Zorke" iz Sapca ( fotka 4 )

.3 ) 4 )
5 ) 6 )

Spustanje na vodu, je proteklo rutinski. Pregledao sam svaki ugao i svaku komoru, kroz jos uvek ne zatvorene reparacione otvore. Nigde ni kapi. A najvise me je odusevila stabilnost camca. Ja se krecem po njemu lavo-desno i imam osecaj da je na klocnama, a ne na vodi. Zatim sam dao Joci kormilo i pod rentabilnim brojem obrtaja motora Seva-2 se kretala prilicno brzo, a bez talasa za sobom. Zatim sam isprobao poslusnost krmenog pera i odusevio se. Pod malo jacim gasom od ler gasa i sa punim ajnslakom, camac se okrece oko svoje ose. Vec pri sporom kretanju, pero krme prihvata i skrece camac u zeljeni pravac, krecuci se unazad. Sve je idealno, a ja prezadovoljan, pre svega sto nisam pogresio u izradi vitalnih delova camca. Sve ostalo je stvar kozmetike i estetike.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Čet, 29 Okt 2009 20:21:52    Naslov: Zadnja platforma Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi i camdzije, dobro Vam vece zelim.

Veceras bih zeleo da popricamo o ZADNJOJ PLATFORMI, koja je mesto sa kojeg posada i sam kapetan camca, imaju kontakt sa vodom po kojoj plove. I ne samo to!!! Za duzi boravak na camcu, neophodna je platforma, koja ima vise namena. Na Sevi-2 napravljena je platforma dimenzija 3,50 X 1,20 metara, od metalnih cevi i rebrastih aliminijumskih ploca, s tim sto su cevi starije (deblje), odnosno vise od samih ploca iz razloga da se covek ako se oklizne da i ne sklizne sa platforme u vodu. ( Isprobano i odlicno je ). Sama platforma je na sklapanje. Obicno se slkapa sto se podigne srednji deo, a zatim se ona sama slozi uz krmeni deo camca, gde se zakaci sa specijalnom kukom i zatim usrafljivanjem velikom leptir maticom se privuce i fiksira uz zrcalo camca. Sklapa se obavezno kada se ulazi u prevodnicu, ako je prisutna grupa camaca (kao na regatama). Zatim u slucajevima. kada je potrebno da se neki camac vuce itd. Sklapanje i rasklapanje je veoma mobilno i ugodno, zato sto su sarke koje spajaju platforme izmedju sebe i sa camcem na krmenom delu, napravljene sa mogucnoscu za podmazivanje dekalamitom, a sa litijumovom mascu, zato sto je voda ne rastvara. Kada se rasklopi, drze je na oba kraja pocinkovani lanci od 8mm debljine. Za udobnije penjanje i spustanje na platformu, napravljena je sklapajuca papuca, cije se sarke, takodje podmazuju.


Na zadnju platformu ( kecelju ) sam ponosan, jer sam je uradio kako sam je zamislio i nadam se da cu je i rado koristiti !

Sama platforma, sluzice u vise primena: 1 ) ZA KUPANJE ( tusiranje ). Kada je vrucina i potrebno je da se osvezimo, na ogradi zadnjeg dela camca, se montira mobilni tus, koji je povezan sa hidrofor-pumpom i koristi vodu iz reke. Medjutim kada smo u marini, onda sa produznim crevom koristimo vodu iz mreze gradskog vodovoda. Koliko je prijatno, tusirati se kada su vrucine, mislim da nije potrebno da Vam opisujem. Ali platforma je veoma ugodna i za kupanje ljubimaca, tako da po camcu hodaju cisti.


Ljilja prosto uziva tusirajuci se po ceo dan.

2 ) ZA PRANJE POSUDJA. Pranje posudja na platformi je prosto zadovoljstvo. Lako se opere, a ispiranje od praska obavljam direktno u vodu reke. Jednostavno, ekonomija vode je iskljucena. Posudje zatim se ispere sa tehnickom vodom iz rezervoara i za kratko vreme oprano sa zadovoljstvom. 3 ) ZA ROSTILJ. Peci meso na rostilju, a na uglju, je dozivljaj, a jos bolji kada se dobro spremljeno jede. Onda moze da zafali samo hladno pivo. Zapaliti rostilj, kada su uslovi da mora na vodi, najbolje je na zadnjoj platformi. Prvo, bezbedno je od pozara. Drugo, nista ne moze da se isprlja, zato se pljusne kofa vode i "nema prljavo". Posle zavrsetka sa rostiljanjem, veoma jednostavno se sve opere i ostaje cisto, kao da nista nije ni spremano. 4 ) ZA PECANJE. Prvo, pricvrsti se nosac drzaca stapova. Udice se nahrane i zabace na vodu i stapovi postave da su pri ruci u svoje nosace. Mesta komotno ima za dva pecarosa. Stolice "specijalke" iz Nemacke, mekane i udobne za sedenje, a ne smeta im kisa i voda. Na zrcalu, izmedju pecarosa, nalazi se instalirana sijalica na 12 V, za nocno pecanje. O lepoti i udobnosti pre svega, da Vam ne pricam. Verovace te kada Vam kazem da za moje ikustvo, jepse ne moze biti. Sve je pri ruci, pa i tusiranje ako treba i jos samo da riba radi. Milina. 5 ) ZA CISCENJE RIBE. Ribu ulovljenu a ne ociscenu, dajte kome god, pa i svojoj zeni, i ako ne bude svadje, bice nezadovoljstva. Ovako na platformi imam spec-dasku, tesku, koju stavim na platformi, sednem i dobto ostrim nozem cistim ribu, od krljusti, a zatim od iznutrice i skrga. Bacim sto se treba baciti, ne daleko, vec odmah tu pored u vodu. Malo nize, galebovi su vec na vodi ili kruze nad vodom i sve ociste. Sve sto potone, ne brinite, tu su rakovi, koji se lepo ugoste, jos Vam kazu i hvala. Tako da i ocistite ribu, sa zadovoljstvom i obradujete onoga, kome poklanjate istu. Prava stvar. Verujte. Sluzim se sa njom iz zadovoljstva. A kada je potrebno da se transportuje ulovljena riba u kasetama, nema boljeg mesta no na platformi. Prekrije se mokrim frotirom i vozi gde treba. Po zavrsetku transporta, opere se zogerom i jednostavno i ugodno. Bolje nema, odnosno ne treba.


Pozdrav Moma S.

#
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:39:23, izmenio ukupno 3 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Uto, 03 Nov 2009 21:37:30    Naslov: Kako je Seva-2 zasticena od vode Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi i Camdzije, dobro Vam vece.


Kada pravimo camac, obicno obtacamo paznju na oblik i plovnost korita, zatim na debljinu materijala od koga radimo camac, o motoru i njegovoj snazi i osovinskom vodu sa elisom. U tu fazu spada i oblik i razmestaj kabina. Druga faza su elektro instalacije, vodne i kanalizacione instalacije i zajedno sa hidro-izolacijom i enterier. Zavisno od buke motora i gde se nalazi i o zvucnoj izolaciji. Zadnja faza je eventualno peskiranje kod metalnih, ali prajmeri, osnovne, medjupremazi, pokrivne i antivegetativne farbe, zauzimaju finalno mesto, krupnih radova na camcu. I to i jos milion sitnica je potrebno do konacnog uselenja i prve plovidbe, obicno sa najboljim prijateljima, roditeljima, da ih razuverite da niste bacili novac, praveci sebi plovilo za uzivanje. I tada cete punim ustima pricati i objasnjavati kako i kakve modifikacije ste uradili i cuce se i "Ovo ce biti drugacije, nisam stigao da ga zavrsim". I kada pocnete da se koristite svojim plovilom, to sto niste zavrsili, cekace neku novu-novu-novu priliku.


Camac je na vodi, a da li ste razmisljali o:"Da li ste ucinili sve, da Vas voljeni camac, zastitite od vode?"

Oni "tradicionalisti" i ljudi koji nece ili ne umeju da smisle neka nova resenja, vec se drze kako je to nekada bilo i u svom skupocenom camcu-kabinasu, da ne kazem skupoj jahti, dozvoljavaju da im se voda iz razlicitih izvornih mesta sakuplja ispod motora u "kaljuznom prostoru". "Kaljuzni znaci kaljavi, odnosno prljavi prostor", zde se sakuplja voda koja usled losih zaptivnih mesta ili usled kondenzacije kabina i celog korita, se sliva u najnizem delu camca. A tu je , ako je vec tako i ulje koje kapa sa lose osiguranih mesta i propalih semeringa sa motora i nafta iz instalacije i onda se kad-kad kaljuznom pumpom izbacuje ta prljavstina u reku, po kojoj plovite. To su mal'te ne, svakidasnji problemi, preko kojih mnogi prelaze, smatrajuci ih nuzno-normalnim.

Kod Seve-2 sam taj problem odradio na svoj nacin. Prvo sa spoljnje strane za vodu od velikih talasa, sam odradio da svi otvori se dobro zatvaraju ( dihtuju ), da prozori mogu da ozdrze jake udare i da dobro dihtuju, kada su zatvoreni, kao i vrata ulazna. Na mestima gde je moguc iznenadni ulaz vode, pucanjem creva, unosenje vode sa lancem vinca od sidra i slucajni ulaz vode na mestima koja su predusmotrena za ventilaciju, postavio sam dezurne pumpe, sa mogucnoscu da se ukljucuju same i da mogu da se ukljuce analogno. One se nalaze u kadama specijalno napravljenim za te prilike. Odvod je napravljen sa colovnim metalnim cevima, sa ugradjenim jednosmernim ventilima. Zatim kod samog izlaza, na svakoj cevi je "labudov vrat". Tako da ulaz vode sa spoljne strane je prosto nemoguc. Odnosno nije predvidjen. 1 ) Kada u prednjem podpalublju u kojoj se sakuplja lanac od sidra je izradjena od prohroma. A sve ostale kade su od 3mm metalnog lima, koje su sa unutrasnje strane plastificirane. 2 ) Kao sto je za ispod Bow trusstera, mada je i on maksimalno obezbedjen dihtovanjem za cev na kojoj se nalazi. 3 )Ispod "ajs kasni" iliti grubih filtera za vodu za hladjenje motora preko izmenjivaca toplote i kompresora za frizider i friz. 4 )Ispod motora ( ofarbana u belo, da se odmah primeti eventualno kapanje nafte ili ulja, da bi se na vreme saniralo ). 5 ) Ispod kraja stativne cevi i odrivnog lezaja.

Glavni ventilacioni otvori za prijem vazduha u motorno odelenje, su visoko instalirani, ali ako dodju talasi od 2 metra onda za tu priliku su napravljene guste resetke koje usporavaju ulaz vece kolicine vode, a zatim napravljeni odvodi u kadu ispod motora koja je 120cm x 0,80cm i visoka 0,20cm. Ventilacioni otvori za oba rezervoata za naftu su polukruzno savijene cevi i na pocecima su guste metalne mreze i sundjeri. Tako da voda ne moze da udje pljuskanjem. Na krajevima auspuha su resetke i takodje su obezbedjeni Labudovim vratovima i ( vetusovim ) sabiracima povratne vode.

Eto, tako je to. Neko ce imati sasvim drugacije misljenje, u odnosu na moje, i napravice ili nece napraviti, a ja sam napravio.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji izmenio LJilja Radmanovic dana Uto, 02 Apr 2013 21:11:49, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sub, 07 Nov 2009 01:55:51    Naslov: Temperature pod kontrolom Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi i Camdzije, dobar Vam Vikend zelim


Neki pametni ljudi su rekli, da muskarci, svoje automobile i camce, dozivljavaju kao svoje igracke. Ja s moje strane to glediste podrzavam, ne zato sto i ja bas hocu da se igram, ali idem nekom logikom stvari, pa sam resio da ispostujem tu svoju stecenu logiku, u delo. Naime, na vreme otkrivena temperatura kod coveka, ima sanse da se brze i izleci i da se lekovima sretne infekciju. Kod raznih mehanizama, ako se na vreme uoci porast temperature, moze da se spreci avarija ili veci kvar. To su neke moje logike, a sada da to i objasnim.

Na camcu Seve-2, za komandni pult, ispred tocka kormila, predvideo sam dovoljno prostora, jer ce biti smesteni svi prekidaci i kontrolni cajgeri sa zvucnim alarmima. ( 1 ) Za MOTOR: pored cajgera za merac pritiska ulja, volt metra, amper metra, broj obrtaja, radnih sati, bice i za temperaturu ulja i temperaturu tecnosti zatvorenog sistema hladjenja. Na kopci cu ugraditi davac temperature i pod kontrolom normalnog rezima rada, istrimovati cajger i bice obelezen, tako da ako pocne da raste radna temperatura, da se na vreme pogleda razlog tome. ( 2 ) Na osovinskom vodu, postavicu dve sonde ( davaca temperature ), na odrivnom lezaju i na bronzanoj biksni. Kad smo vec tu, na osovini ce biti postavljena sonda za merenje broja obrtaja. Cajger ce biti istrimovan prema broju obrtaja motora. Ako dodje u toku normalne upotrebe da se broj obrtaja osovine smanjuje u odnosu na broj obrtaja motora, u kopci treba potraziti razlog. ( 3 ) Zatim sonda za merenje temperature motornog odelenja, nece biti visak. ( 4 ) Sonda za otkrivanje isparenja goriva ili plina. Ventilacija motornog odelenja je odlicno resena i odlicno radi. Ali ako se iz nekog razloga poveca temperatura, alarm se podrazumeva ali i automatski se ukljucuju svetla ( u motornom odelenju ) i mini kamera sirokougaona, ukljucuje se i daje sliku na monitoru kompjutera na komandnom pultu.


Cajgera temperature na trzistu danas, ima veliki izbor i temperaturnih vrednosti i dizajna.

Agregat za 220v ( 3 kw ), bice smesten na prilagodjene drzace sa amortizerima na krovu. Ali ce komande za rukovanje i cajgeri, a time i temperaturni, biti smesteni na komandnoj tabli. Vebasto ce biti smesten u motornom odelenju, a komande i temperaturni cajger, na komandnoj tabli. Kompresor je u motornom odelenju, a komande za rukovanje i temperaturni cajger, bice na tabli. U prednjem podpalublju su smesteni akumulatori za instalacije, aluminijumske kante od po 15 litara, za benzin i rezervoar za vodu. Ventilacija je odlicna, ali bice instaliran i davac temperature prostora. Ventilatori ce imati za ukljucenje i automatski i analogni rezim. Temperaturne sonde ce biti i u ormarima sa osiguracima za 12v i za 220v. I na kraju pokazivac temperature vode u bojleru, koji je inace smesten u motornom odelenju, a cajger kao informacija, na komandnoj tabli.

Eto, to je moje vidjenje problema, koje je u postupku resavanja. Nadam se da ce u toku eksploatacije opravdati ideju.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:51:28, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sre, 11 Nov 2009 18:05:11    Naslov: Gabaritna i ostala svetla na Sevi-2 Odgovoriti sa citatom

Gospodo forumasi, dobro vece.

Gledao sam na mnogim camcima, kako su uradjene instalacije, ali sam uvek obracao paznju i od kakvog su materijala, preseka provodnika, vrste i kvaliteta izolacionog materijala itd itd. Naravno svako je radio "prema svome arsinu", kako se to kaze u narodu. Ja sam jedan deo instalacija uradio i to za 12 v, sa silikonskim izolator-kablovima sa najmanjim precnikom od 2,5 kvadrata. Posto proces instaliranja nisam zavrsio, hocu da Vam opisem kako sam isplanirao, a budite sigurni da ce tako i da se uradi na kraju.

PRVO: AKUMULIRANJE ELEKTRO ENERGIJE. Predvideo sam da za potrosace u camcu budu dva kvalitetna akumulatora od po 200 Ah i bice smesteni u prednjem podpalublju, a za startovanje motora jedan od 200 Ah i bice smesten pored motora u motornom odelenju. Izvori energije ce biti: 1 ) preko invertora i to kada sam vezan u marini i prikljucen na gradsku elektro-mrezu od 220 v. 2 ) Kada motor radi, onda je izvor sam alternator. 3 ) Kada generator radi, onda je on i izvor za dopunu akumulatora. 4 ) A za stalnu dopunu svih akumulatora, racunam na solarne panele, odgovarajuce snage, a povrsinu za panele imam rezervisanu ( 4x4 metara ), odnosno citavu tendu nad terasom sa spoljne strane. Nije preterivanje, jer imacu i dosta potrosaca.



Svojevremeno sam imao "DMB"dizel-agregat i to samo jednu sezonu i zakleo sam se vise nikada u zivotu. Jako i previse je bucan. Od 1989 godine, do dana danasnjeg imam hondicu od 350 w, koja se i ne cuje kada radi. Zato sam kupio ponovo "Hondu", ovog puta od 3 KW, a tiha je i lepo radi sa cetvorotaktnim motorom. Ima rucno startovanje i preko svog anlasera.

DRUGO; POTROSACI. Sva svetla su na 12 V, a ima ih razlicitih. Obe palube i oba nogostupa, ce biti osvetljena sa tako zvanim skrivenim svetlom, odnosno sa 10 lampi, koje su tako rasporedjene i kada se hoda po palubama i nogostupima, svetla ce biti na pretek, a same lampe nece svetleti u oci. Na zadnjoj platformi za pecanje. Na terasi i jaka i slaba "sentis" svetla. U svim kabinama, jaka i prigusena, a na mesinganom telegrafu, koji se nalazi pored komandnog mosta, bice dezurno priguseno svetlo, tako da nocu ako ustajem da imam orjentaciju gde sam, a ne da me sokiraju jaka svetla. U dnevnoj sobi imam bakarnu lampu, koja je radila na uljana svetla jos 1890 na nekom Austrijskom parnom brodu. Poklonio mi je Susa Milenko iz "Dunavskog Lojda". Ona ce biti ispolirana, ukrasena novim kanapima i stalno ce svetleti slabim svetlom preko noci. Obadva podpalublja, ce imati svetla, dovoljno dobra, da se uvek nadje, ono sta se trazi. U motornom odelenju, ce biti cetiri armirane sijalice na 220 v, jer predpostavljam, ako se nesto radi na motoru, onda ce camac verovatno biti u marini, ili bar bice mu dostupna 220 v instalacija. Bice i cetiri lampe na 12 v, naravno.

===============nastavak sledi=======================


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 08:54:36, izmenio ukupno 3 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Sledeci
Strana 3 od 21

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016