forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

ZIVOT NA CAMCU - lepsi deo zivota
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1640
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Uto, 11 Avg 2009 11:36:52    Naslov: ZIVOT NA CAMCU - lepsi deo zivota Odgovoriti sa citatom

Postovani Forumasi i Camdzije,

Imam zadovoljstvo da Vam opisem informativno deo mog zivota sa camcima na vodi. Predpostavljam da i Vi isto toliko volite reke i kanale, kao i ja, pa cete moju ljubav prema camcima i zivotu na vodi, razumeti i citajuci ove redove, setiti se svojih lepih dozivljaja na vodi.

Jednom prilikom, popeo sam se sa svojim drugom na jos nedovrsenu Sevu-2 i rekao mu:
-" Slusaj, ja kako se popnem na camac, osecam se sasvim drugacije, hocu reci, osecam se dobro". Na to ce moj drug:
-" Ako je tako, onda se isplati svaki dinar, koji si dao i koji dajes za camac". I danas, kada mi je Seva-2 skoro gotova, mislim da je on duboko u pravu.

Na vodi, na camcima sam bolje od 30 godina. Tacnije 35-ta tece. Kako vreme brzo prolazi ? A svega se secam, kao da je juce bilo. Secam se, kao mali sam obozavao da se vozim skelom. Prosto taj osecaj na skeli me je opcinio. Kada se skela zaustavi u obalu, istrcavao sam bosonog na vreli pesak i cekao priliku da se opet popnem na skelu. Kada sam poodrastao, omiljena zabava mi je bila, da skacem sa skele u vodu u hodu i da se zatim pridrzavam za skelu plutajuci, dok me je voda prijatno masirala po telu. Moj prvi camac je bio "plastikaner" na pumpanje, sa pet komora i za dve osobe ( jedna odrasla i jedno dete ), kupljen od Cehoslovackih turista, negde pocetkom '70-ih godina proslog veka. Oni su u to vreme, kada su se vracali sa odmora, svu svoju kamp opremu rasprodavali. Sa tim camcem sam obozavao da plovim sa svojim vucjakom Reksom, koji mi legne preko nogu, a ja sa veslima upravljam i tako se spustamo niz Juznu Moravu, nekih osam kilometara. Zatim izadjemo na obalu, ja ispumpam camac, spakujem ga u torbu i na ledja, pa peske nazad kuci. Znao sam da ga napumpam i u dvoristu svoje kuce, sednem u njemu, odnosno legnem i zatvorenih ociju, mastam kako plovim, velikim rekama i kanalima.


Moj prvi camac i moji voljeni Ivana i Vlada, na plazi Verudela u Puli.

Susret sa Savom i Dunavom, doziveo sam sa ushicenjem i zatim ploveci njima, ipak sam Dunav vise zavoleo. Dunav sam u pocetku "pokoravao" sa starom hrastovom sukljom, koju sam gurao sa jasenovom motkom po plicacima ispod visoke desne obale Dunava u rejonu 1181,5-og kilometra, ispod sportskog centra "13. maj", gde sam ziveo 5,5 godina. Pecao sam belu ribu na plovak, sa veoma dobrim drugom i prijateljem Bogdanom Nikolicem, nacelnikom u SSUP-u, koji me je naucio ne samo pecanju, vec i gradskom zivotu i radu sa ljudima. Ribari su nas sa motornim camcima, prevlacili cuge u razlive Beljarice na levoj obali u regionu 1182-og kilometra. Kupivsi polovnu belu cetvorku, bio sam presrecan i odmah sam otisao u brodarsku skolu, u Savskoj ulici, kupio knjige i posle izvesnog vremena, prijavio ispit za vozaca motornog camca. Polagao sam u Brodarskoj skoli sest predmeta ispred tri komisije, a zatim i veslom vozio camac u zalivu Ade Ciganljije. Tako da sam u startu, naucen seo u camac sa motornim pogonom. Par godina, provodeci slobodno vreme sa sikljom i "tomos"-ovom cetvorkom po razlivima Beljarice, ostace mi u secanju za ceo zivot. Sve nauceno sa sikljom, u kasnijem periodu mi je veoma pomoglo. Od balansiranja u stojecem stavu na velikim talasima, do voznje po talasima i na jakom vetru. A usput sam naucio mnoge tajne razliva, meandera, orjentacije nocu po njima i reci i po magli, kao i otkrivanje na vreme plicaka itd itd.

Sledeci camac je bio mali, ali prava "lepotica". Bilo je to glisersko, polukilbot korito izradjeno od mahagoni 12 milimetarskih dasaka, nitovanih bakarnim nitnama, sa kabinom i komandama ( plastificiranim sajlama ) za upravljanje motorom. Napravljen je u brodogradilistu Gdanjsk u Poljskoj. Naravno, ja sam ga kupio u polovnom stanju, ali sam radeci na njemu, sa ogromnom voljom, doveo ga do stanja, da kada sam plovio i zaustavljao se u gradovima na Dunavu, ljudi su prilazili i pitali, da li mogu da ga fotografisu, za uspomenu. Paluba, krov i krmeni deo, bio je sastavljen od mahagoni lajsni i lajsni belog jasena, naizmenicno, tako da je i taj detalj bio veoma lep. Kad se samo setim, sa koliko ljubavi i entuzijazma, sam radio na njemu. Slajfovao i lakirao mahagoni drvene povrsine, polirao mesingane detalje i rukohvate. Na jednoj regati "Ilustrovane Politike", direktor regate Dule Milosavljevic, mi je rekao da planira, da u Backoj Palanci u Tikvari, proglasi malog "mahagonca", za najlepsi camac na regati. Namerno nisam hteo da prisustvujem tom proglasenju, da ne bih navuk'o ljubomoru drugih, a meni to nista nije znacilo. A na njemu sam imao sve sto mi je u tom periodu vremena bilo potrebno na camcu. Sigurno i dobro izlakirano korito, dvokomponentnim "Imron" lakom, zasticeno "Hempel"-ovom antivegetativnom farbom. Italijansko lepo kormilo i na komandama povezane dve nove "tomos"-ove cetvorke. Mali frizider od 34 litara, donesen iz Nemacke i koji je na plin radio besprekorno. Plinska boca od tri litra, sa dve ringle na stalcima ( Cehoslovacki komplet ), kao i za krevet vazdusni dusek, za dve osobe. Eho sonar ( u fitima ) nabavljen u Americi. Radio kasetofon stereo. Ruski mali televizor u crno beloj tehnici "Siljaris". Sirena vazdusno-rotaciona od policijskog "BMV" motora. Svetlo, maglenka zute boje, kao i gabaritna svetla i svetla u kabini i ispod tende za osvetlenje. Prenosna far-lampa je bila takodje od koristi. I sve je to opsluzivao akumulator od 64 Ah.

Na zadnjem delu camca, mojim rukama napravljena rasklapajuca tenda sa aluminijumskim cevuma i lepim narandzastim plastificiranim platnom. Sklapala se i napred i nazad, zavisno od potreba. Zatvorena, veoma lepo je dihtovala i nije propustala vodu unutar camca. Prozorska okna sam fenom izlepio, a providne folije sam nabavio od "Pincgauera" iz Austrije. Tenda se zatvarala krupnim rajfeslusima i prohromskim drikerima. Ispod zatvorene tende, bilo je ugodno sedeti i u losim vremenskim uslovima. Na krmenom delu, nosaci mahagoni daske, na kojima su visile dve "tomos"-ove cetvorke, bili su napravljeni od dur-aluminijumskih profila, ostataka od aviona sa kojim je Vesna Vulovic pala nad Ceskom ... !

===============nastavak sledi======================


Pozdrav Moma S.
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Sre, 04 Mar 2015 11:54:50, izmenio ukupno 7 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Uto, 11 Avg 2009 19:12:29    Naslov: ZIVOT NA CAMCU - lepsi deo zivota Odgovoriti sa citatom

================nastavak=========================

A bife sa izrezanim formama oblika flasa i izlakiranim u mahagoni boji, predstavljao je lep detalj, na lepom camcu. Sva prozorska okna su odradjena iz 8 milimetara klirita, mahagoni boje i oivicena sa aluminijumskim kockastim profilom. Montazni stocic od mahagoni spera, zbog oskudnog prostora, stajao je iznad frizidera i na njemu je kad god je bilo moguce, stajala mala stabilna vaza sa cvecem, a u sezoni sa obavezno belim lokvanjima. Nemacka kutija apoteke, sa obaveznim zavojima, gazama i dezinfekcionim sredstvima, lekovima protiv bolova, alergije, crevnim anomalijama, raznim kremama, mastima i gelovima protiv komaraca i obavezno dva "antiviperina"( protiv zmiskog ujeda ) koji se cuva u frizideru, a moze zatrebati meni ili bili kome u mojoj blizini, zlu ne trebalo. Sa uvek taze lekovima, svake godine, snabdevao me je Dr. Lazic, moj prijatelj. A stiftove i osigurace-rascepke, za cetvorke i desetke, uvek sam imao u vecoj kolicini i mnogo puta sam pomogao drugima, koji su po pravilu plovili bez njih, pa kad zatreba, nadju se u nevolji.

Camac je imao gaz 18 cm (+- ) oprema, tako da je mogao da plovi u svaki razliv ili baru. A kad sam upoznao lepotu prirode u barama i razlivima, ostao sam njihov zarobljenik za sva vremena.



Uvek, kad god je to bilo moguce, ulazio sam u razlive, da se umijem ili okupam. Naravno, bez sapuna i sampona.


Ideja da kupim veci camac, rodila se u momentu kada sam, spremajuci se pred jednu regatu, ostao bez stana. Jer tako se prohtelo staroj pijanoj gazdarici. A da dobijem skoro stan, prosto je bilo nemoguce, jer se Stane Dolanc postarao da nas fond za stanove, premesti u fond za zajednicku potrosnju jedinica na Kosovu. I tako, ideja je zazivela, kao: "vezem se sa velikim camcem za Brankov most i stanujem u centru grada". Lepa sala, ali kroz par godina, mi se ukazala prilika da kupim polovnu ladju, vlasnistvo jednog Jevreja, koji se sa porodicom iseljavao u Australiju i ponudio mi svoju ladju ispod cene, ali novac odmah. Novca sam imao, ali ne dovoljno. Posao sam od rodjaka do rodjaka ( koji su inace imali ustedjevine ) i molio ih da mi pozajme izvesnu kolicinu novca na nedelju dana, uz kamatu. U to vreme je "Beobanka"davala kredit 2:1 i 3:1, ako se u banku prodaju devize. Planirao sam da podignem vise no sto mi je potrebno za ladju i da odmah vratim pozajmljeni novac. Svuda sam zakasnio: "eh, da si dosao juce", bili su odgovori, mada ih nisam bio zasluzio. Naprotiv, svima sam do tada pomagao u granicama moguceg. Na kraju, ali sam potrosio dosta vremena, nasao sam novac kod jednog "zelenasa", koji me je odrao, ali sam ipak nasao resenje. A u to vreme, kao da se neko zaverio protiv mene. Odem u banku sa zamenjenim dinarima u marke, kad od tog dana, banka je prekinula sa davanjem kredita. Sedim u banci i razmisljam sta da radim? Kad evo ti jednog iz grupe "Sedmorica mladih", a znali smo se iz Skadarlije i pita me sta sam se smrkao? Na kratko mu objasnim, o cemu se radi i zajedno udjemo kod direktora, koji mi je ipak podpisao kredit. Na salteru mi isplatise nekih 80 miliona, tadasnjih dinara, a ja sam prosto bio srecan, da cu ubuduce imati ladju, koju sam iz navike zvao camac.


Seva u prvoj varijanti posle farbanja i lakog remonta u marini "Zeleznicar" u Makisu.
Mozda nije novim generacijama po ukusu, ali sigurnost i udobnost tog camca, pamticu zauvek.



Ladja ili camac, sa kojim sam se ponovio, je u stvari motorni camac ( sa stabilnim motorom ) u veoma jadnom i zapustenom stanju. Prosto sam se pitao, kako je moguce da ljudi mogu tako da zapuste svoje stvari? Korito je "apatinac", 10,5 metara duzine i 2,85 metara sirine. Napravljen je od 5 mm debelog dekapiranog lima, prilicno iskorodiralog. Kabine su od camove lamperije, koja je prilicno istrulela i u kisnim uslovima, krov je propustao i sve je bilo mokro u camcu. U prednjem delu je velika terasa, prekrivena tendom, koja se snira kaisevima i veoma prljavo je izgledala. Medjutim, zasto sam se odlucio da bas taj camac kupim? Pre svega zbog relativno niske cene kostanja, a drugo zato sto su veoma kvalitetna: 1- korito i bez obzira sto je iskorodiralo, 5 mm debljine, posle peskiranja na belo i kvalitetne farbe, je ipak prava stvar. 2- Isto tako motor: original brodski "Perkins", sa "Parsonsovom" mehanickom kopcom i reduktorom 2;1 . 3- kao i originalni osovinski vod sa stativnom cevi i elisom 56 cm obima "Rikard Bencic" iz Rijeke.

===============nastavak sledi=======================


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 18 Apr 2014 11:26:03, izmenio ukupno 5 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1640
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sre, 12 Avg 2009 16:15:29    Naslov: ZIVOT NA CAMCU-lepsi deo zivota Odgovoriti sa citatom

=================nastavak========================


Bila je kasna jesen kada sam ga doterao u marinu i vec sutradan se sa prijateljima organizovali da prespavamo na njemu. Bilo je veoma hladno, ali to nije bio razlog da se odustane od planirane namere. Izrezao sam otvor na tendi i provuko cunak, a u prednjem delu postavio naftaricu. Prvo smo kuvali rakiju, da bi se zagrejali, a zatim stavili da se kuva pasulj sa dimljenim rebarcima. I tako proveli noc, kujuci planove "ozbiljne plovidbe". A napolju se vatao led na metalnim povrsinama, a mi srecni sto nam se otvaraju mogucnosti novih dozivljaja. Eh, bila su to vremena.


Ja i Brada samnom na Sevi posle drugog remonta, lagano plovimo Dunavcem.

Prema novoprispelom camcu sam imao, veoma ozbiljan odnos. Angazovao sam najbolje majstore ( Muta je bio glavni majstor i najbolji ribar na Savi ), prosirio nogostupe i podigao odgovarajuce ograde. Cak sam ogradu prilagodio svom novom ljubimcu Malisi. da ne ispadne sa camca, prilikom njegovog temperamentnog manevra po nogostupu. Zatim sam ispeskario ( na belo ) korito i ofarbao ga sa farbama dvokomponentnim, iz programa "Hempel-marine". Kabine sam preradio i opsio ih pocinkovanim limom ( nitovanjem i zatim lemljenjem ), a prednju terasu zatvorio sa Slovenackim mahagoni vodootpornim sperom. Na prozorima sam stavio staklo od 7 mm. a na terasnom delu klirit u boji. Unutrasnjost kabina, tapaciran i oblozen belim skajem i zutim platnom, pogodnim za tu namenu. U spavacoj sobi napravio nove lezajeve ( sundjer 12 sm. oblozen skajem ). Kuhinja je smestena iznad motora sa sudoperom ( tehnickom vodom iz rezervoara ), aspiratorom friziderom od 56 litara, plinskim sporetom sa plinskom rernom sa providnim vratima.


I ja i Ljilja smo bili srecni, kada smo instalirali u Sevu plinski sporet sa plinskom rernom i to sa providnim vratima. Zamislite, negde u nekom kanalu, a u rerni se pece kolac sa visnjama ... !

WC je bio opremljen brodskom soljom i lavaboom. Prednja terasa ili dnevni deo, gde smo se najvise i zadrzavali, bio je sav u kombinaciji beli skaj i mahagoni izlakirani sper, a klupe tapacirane i veoma udobne za spavanje, a unutra su boksevi za cuvanje namirnica, bez mogucnosti prisustva "nezeljenih gostiju".


Prednji deo iliti mesto gde se odvijao zivot na "Sevi"

Od elektro opreme, imalo je pored gabaritnih svetala i jaka nocna bela svetla, a i dezurna slaba nocna u zelenoj boji. Instrument tabla izradjena od "vdo" instrumenata, bila je pored svoje funkcije i ukras na camcu.









Pored stereo muzike ( kvadrofonija ), plavog rotacionog svetla i original razglasa sa alarmnim sirenama i megafonom od 100w iz Americkog policijskog patrolnog auta, bio je namontiran i veliki, pokretni far od 100w, koji mi je mnogo puta pomogao u nocnim uslovima plovidbe.





Eho sonar "Enterprajz" i besumni mini agregat "Honda" od 350w 220v, su bili od neprocenjive koristi. Sve to su opsluzivala dva akumulatora od po 180 Ah.

Citav krov je bila ujedno i terasa na kojoj se po potrebi postavljao sto sa stolicama i po potrebi i suncobran, ili lezaji za suncanje. A meni najdraze mesto je bila krmena platforma sa klupom i stocicem za kafenisanje, a ujedno i izuzetno mesto sa koga se pecala riba.



Posle kupovine i kapitalnog remonta, camas je dobio ime "Seva". Moja voljena Seva, kako sam je zvao. Ja i Ljilja smo na njoj proveli 17 godina, prelepog zivota, ploveci i druzeci se sa mnogim dobrim ljudima. Znate, na vodi se veoma retko srecu losi ljudi, ili bar ih je malo. A nas verni pratilac pas Malisa, proveo je punih 12 godina na Sevi sa nama, radujuci se i uzivajuci u lepom zivotu. Puno smo plovili. A kad nismo plovili, ziveli smo na Sevi, uzivajuci u lepim nocima na reci i budeci se iz snova u san jutra na reci. U Madjarsku po Tisi, plovili smo cetiri puta. Na Djerdap, do Kladova osam puta. Sve Banatske i Backe kanale oplovili vise puta. Savu, Moravu, Tamis, Tisu i Dravu nismo prominuli. Dunavce, meandre i razlive smo sa postovanjem posecivali. Boravili i kada smo plovili na daleke destinacije, uvek smo nasli vremena da ne prominemo tu jedinstvenu lepotu nasih lepih razliva. I svuda smo stekli prijatelje. Od ribara do Predsednika Drzave.


Seva je bio camac kome smo se uvek radovali i u kome smo se mnogo lepo provodili.


==============nastavak sledi========================


Pozdrav Moma S.
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Sre, 05 Mar 2014 00:27:28, izmenio ukupno 15 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sre, 12 Avg 2009 22:41:42    Naslov: ZIVOT NA CAMCU- lepsi deo zivota Odgovoriti sa citatom

*

===================nastavak======================


Seva posle treceg i konacnog remonta, cun i Dunav. Sta vise reci?


Jednom prilikom ( osamdesetih godina ), bio sam sa tadasnjim Predsednikom Predsednistva Jugoslavije, na nedeljni odmor u lovistu Karadjordjevo. Predsednik je tom prilikom ulovio sarana za gornju peraju. Ja sam primetio, da to i nije pravi ribolov. Jer u tom jezeru ima mnogo riba, kao u ribnjaku. Predsednik je na moj komentar, pitao sta predlazem. Naravno da sam predlozio, pravo pecanje na Dunavu. Predsednik se saglasio i vec sledeceg vikenda smo isplovili iz marine "Zeleznicar" sa Makisa na Sevi, put visoka obala na Beljarici na Dunavu. Sevu su tom prilikom pratila dva patrolna camca Recne policije. Pecanje uz dobar rostilj i bez protokolarno opustanje se zasvidjalo Predsedniku i u toku tog leta mi smo vise puta isplovljavali u istom sastavu, i na Savu na somcice kod Ostruznice i na Duboko itd. A u marini u Makisu, nas prijatelj, pukovnik JNA u penziji Vukadinovic, je jednom prilikom spremio riblju corbu i rucku u vrbaku i Predsednik se rado odazvao, kao i nekoliko clanova kluba.


Kormilo kupljeno u Trstu. Blize ga nije bilo u to vreme. Fiksirano za reduktor, tako da se sa Sevom upravljalo prstom.


Nekako u isto vreme, kada sam kupio Sevu, Muta ribar mi je u Makisu, napravio cun, savskog tipa od crnog bora, duzine 6 metara, sa 1,05 metara sirine i 40 santimetara visine stranice. A za njegov pogon sam kupio novu "cetvorku" Tomos-ovu, a posle par godina, dzonsona 9,9 KS.


Vrlo brzo sam i upoznao cari profesionalnog ribolova


Mene profesionalni ribolov sa mrezama, nije interesovao kao finansijski boljitak, vec kao dozivljaj. Ne malo noci sam proveo u cunu, dozivljavajuci lepotu noci na vodi. Pored ribolova cun sam koristio i kao pomocni camac, ali i za rekreaciju. Sa cunom sam uvek odlazio na kupanje, jer mi je bio zgodan za ulazenje iz vode u cun.


Po nekada se voda nasla i u cunu, a onda sledi izbacivanje par stotina litara. To mu dodje kao rekreacija!


Cun mi je sluzio i za odlazak na drugu obalu po drva, za pecanje u panjevima i posetu rukavaca, razliva i bara. Mnoge noci sam i proveo i prespavao u njemu, cuvajuci mreze.

Ipak secam se jedne neprijatnosti, kada sam morao da naucim voznju cuna zavoznim veslom. Na vodi kod Lida, izbacio sam 50 metara povrsinske mreze i ucio da je "vozim" zategnutu, da je "zatvaram" i da joj menjam polozaj. da bih se uspesno bavio ribolovom, morao sam sve to da naucim. Ckalja ribar mi je samo jednom sve to pokazao i otis'o svojim poslom. A ja uporan. Celo pre podne sam se vrteo i mucio. Cak mi je i Ljilja savetovala da prestanem, primetivsi:"Pa zar te nije sramota? Smejace ti se ljudi"! Medjutim upornost je majka uspeha. Vec popodne sam sasvim ukrotio cun i vladao njime bas kako sam i hteo. Tako da proteklih godina, bez cuna, zivot na vodi bio bi mi siromasan. Cun mi je bio koristan, ne samo za rekreaciju i ribarenje, vec sam njime spasao jedan ljudski zivot, a mnogima pomogao da se spasu nesrecnih dogadjaja. Tako da i ubuduce, ozbiljno planiram za pomocni camac od plastike sa duplim dnom ( nepotopiv ). Mada drveni cun ima svojih prednosti, ali pre svega zbog nacina odrzavanja ( katranisanja ), odlucio sam se za plasticni camac.



Sada sam u zavrsnoj fazi radova na Sevi-2.

Seva-2 je camac dugacak 12,5 metara i sirok 4 metara, kompaktnog oblika i gradio sam ga bas kako sam hteo. A svaki njegov detalj ima dve glavne funkcije. Da je uradjen estetski i da ima svoju funkciju. Bice opremljen maksimalno jer ja i Ljilja planiramo da sa njime dosta putujemo ( da iskoristimo prohodnost kanala i uplovimo u Pariz. Isto tako da udjemo u Deltu Dunava i tamo ostanemo najmanje 6 meseci ). Kada ne budemo plovili, planiramo da stalno zivimo na camcu, a da li cemo i zimu provesti na camcu? Videcemo, ali camac Seva-2 ce biti spreman i za zimske uslove.


Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 07:26:11, izmenio ukupno 8 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
Broker975fx



Pridružio: 20 Sep 2008
Poruke: 79
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Čet, 13 Avg 2009 11:28:40    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Poštovani Momo,
hvala za još jednu temu, lađu vam redovno viđam u marini i zaista deluje lepo.
Nadam se da ćemo se sresti negde na vodi.
Puno pozdrava
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Čet, 13 Avg 2009 21:51:39    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dobro vece Gospodine Broker975fx,

Lepe teme nam svima odgovaraju za razonodu, jer u stvari, zato nam i sluze. Nazalost, mnogi nasi kolege forumasi, uproscuju ovaj forum, nekim svojim problemima. A tudji problemi, koga interesuju? U redu, treba im pomoci, ali se isti nimalo ne trude da napisu nesto veselo, ili neki svoj interesantni dozivljaj, da se citalac bar malo zainteresuje za problematiku koja je napisana.

A Seva? Nazalost nisam je video od 2003-ce, kada sam je prodao nekom Dorcolcu i to ispod cene. Video sam da se u nju zaljubio, a da nema dovoljno para, pa se setih mojih muka, kada sam je kupio. Ne znam kako sada izgleda, ali je bila veoma funkcionalna i mnogo sam je voleo. Ali, nazalost para u ovom nasem zivotu, nikad dosta, pa sam je morao prodati.



A gos-in Broker, ne da cemo se sresti, vec cemo i verovatno zajedno provoditi vreme na vodi. Za par godina, ja i Ljilja se preseljavamo na Sevu-2 i uglavnom cemo biti na vodi.

Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 16 Apr 2010 22:00:31, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
vladica



Pridružio: 25 Mar 2008
Poruke: 8
Lokacija: bg

PorukaPoslao: Pet, 14 Avg 2009 14:36:40    Naslov: Odgovoriti sa citatom

veliki pozdrav gospodine Momo
moram da Vam kazem da me Vase price sa reke svaki put toliko ostave bez daha da jednostavno pozelim istog momenta da pobegnem na camac, da dozivim bar deo iskusta i avantura koje sam procitao u vasim postovima.... U vremenu manjka bilo kakvih moralnih vrednosti , opsteg ludila, ideala nametnutih kao obrazce ponasanja vase price bilo o Adi Zilavi ili Sevi jednostavno deluju kao melem na vecinu nas ... kao sto ste rekli da forum posluzi svrsi ....
hvala puno na tome
do vidjenja na vodi
Pozdrav Vladica
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sub, 15 Avg 2009 19:59:18    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dobro Vam vece, gospodine Vladica.

Celog dana sam bio, sa svojim "gumenjakom", u jednom lepom razlivu, na levoj obali Dnjepra, odmah posle usca reke Desne, ovde u Kijevu. Izuzetno sam se odmorio, pre svega psihicki i "napunio baterije". Ljilja je dosla kolima po mene i rekla mi je da je procitala Vas komentar i sva srecna prokomentarisala: "Vidis da se ljudi oko nas, nisu svi pokvarili, kako ti obicno kazes. Evo covek je super. I on ima isto misljenje, kao i mi".

Dosavsi kuci, naravno odmah sam procitao vas komentar i Veliko Vam Hvala, sto ste pravilno razumeli price, jer ja ih pisem samo kada imam inspiraciju, a sve sam ih doziveo i preziveo. I mogu Vam reci da sam srecan, sto cu ostatak zivota provesti na camcu, tj. na vodi. Jer na vodi jos uvek nema toliko ljudi sa iskrivljenim moralnim vrednostima i modela Americke demokratije.

Evo za Vas nekoliko fotografija, gde sam danas proveo dan.


Razliv je sam po sebi lep.



Beli Lokvanj, je "Princ" medju cvetovima na vodi.



I evo jednog Ukrainca na Dnjepru, koji je ulovio ribu, bas u momentu kada sam prolazio pored njega plutajuci. Pitao sam ga da li dozvoljava da ga fotografisem? Pristao je i evo lepe fotke.

Hvala jos jednom i pozdrav od Mome Stosica.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 07:30:29, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1640
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sre, 19 Avg 2009 13:50:38    Naslov: Rad na svom camcu: ljubav, usteda ili razonoda? Odgovoriti sa citatom

Gospodo Forumasi i camdzije.

Na svojim camcima-ljubimcima, uvek ili skoro uvek imamo nesto da radimo, doradjujemo, popravljamo, stelujemo ili premestamo. A da li ste sebi postavili pitanje: Sta je sopstveni rad na svom camcu-ljubav, usteda, razonoda ili igracka ?

Odgovor na ovo pitanje, nisam mogao da formulisem. Nekada mislim da je sve sto radim na camcu, rad iz ljubavi, a ipak rezultat daje i osetnu finansijsku ustedu, A opet taj rad mi nije pao tesko. Naprotiv, rekao bih, bila je to korisna rekreacija. U svakom slucaju i sam rad na camcu, se vrlo aktivno deli na vise delova: PLANIRANJE ( u kome ucestvuje objektivna potreba, masta i zelja ). Rezultat je zadovoljstvo. Zatim IZVRSENJE ili sam rad u kome se fizicki ucestvuje, dobija se zadovoljstvo od proizvodnje maste u stvarnost. I na kraju odbrana STAV-a. Na svakoj marini ima dosta ljudi koji nigde ne plove i nista ne rade na svojim camcima. Ali kada vi radite, onda se postavljaju pitanja i cak vode polemike: zasto se bas tako radi, a zasto to nije ovako itd. A rezultat je samo jedan. Ostajete pri svome, jer Vi znate sta Vam u stvari treba i u sta ulazete vreme, rad i novac. Kada zavrsite, dobijate zadovoljstvo. I na kraju imate zadovoljstvo koristeci se time sta ste uradili. Znaci, sve se ipak svodi na zadovoljstvo. Bar tako ja razmisljam.

A vase misljenje je...?


Pozdrav Moma S.
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Čet, 15 Avg 2013 13:55:09, izmenio ukupno 4 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
DorcolAC



Pridružio: 10 Feb 2009
Poruke: 106
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Pon, 31 Avg 2009 18:10:32    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Momo ... bas ti hvala shto si postavio pitanje forumasima o njihovom stavu prema poslovima u opremanju camca. Procitavsi tvoja zapazanja (nekako nikad nismo o tome razgovarali dok smo bili na reci - ili van nje) i setih se nekih svojih iskustava - pa se odlucih da nesto od toga napisem, da oni koji nisu naleteli na "vodenog zeca", bar da izbegnu nerviranja. Ja sam svoju pasaru porinuo u Savu i prvih godina drzao je na vezu u marini (privezistu) "Zeleznicar". Naravno, kao i svaki novi kapetan svoje ladje trudio sam se da je personalizujem i prilagodim svojim potrebama.Imao sam dosta energije, jos vise zelje za inovacijama i po obicaju malo vremena za rad - uglavnom vikendom. Dogadjalo se da ne stignem da zavrsim poslove u toku proleca i pocetka leta, pa u toku regate "Ilustrovane Politike" slobodne trenitke iskoristim da jos nesto prisrafim, zalepim doteram i dodam. Znam da sam na prvoj regati dovrsavao podnice od tankih jasenovih dascica koje je povezivalo 196 mesinganih "holc"- srafova - u to vreme (1980) dosta retke robe u nasim radnjama. Za nadgradje opisano u listu "Sam" isao sam autom u Zagreb kod majstora Bureka i to u vreme tackica za benzin. Posao sam obavio u jednom danu, a uvece sam ga onako umoran privrstio sa nekoliko zavrtanja i zaspao u kabini.

I tada a i ranije nism odmah shvatao komentare onih "uvek dobro upucenih u sve tajne reke" koji su za svaku moju majstoriju nalazili primedbe i donosili zakljucke kako to nije dobro i da je trebalo biti drugacije - onako kako oni zamisljaju. Bacali su me u razmisljanje, ali srecom nisam imao toliko vremena da se sasvim "primim" na to, iako (priznajem) ponekad sam bio u velikoj dilemi. Najpre je bio komentar da za dunavske vode nije dobro da camac ima kobilicu kao sto je kod pasare, zatim da ce me vetar prevrnuti posto imam nadgradje (takozvanu kormilarnicu), a biseri su stigli kada su "komentatori" shacovali druge delove opreme i uredjaje. Vrhunac je bila ugradnja malog frizidera-shkrinje marke Gas internacional od 36 litara koji radi na plin, 220 V i 12 V. Najzanimljiviji komentar je bio da zbog ljuljanja camca to nece raditi nego ce grejati pa bolje da ga koristim kao inkubator. I upravo autora tog zakljucka sretnem istog leta negde kod ade Zarkovice. Podne upekla zvezda, a on prokuvao jer od ranog jutra vozi od Gradista. Ja mu pridjem i vidim curi mu znoj i ne pomaze mu ni tenda !? Pitam:
-" Jesi li za hladan tanak shpricer ... ? Naravno, odgovor je bio potvrdan. Privezasmo se po boku, on daje plasticnu cashu da mu sipam, medjutim ja vadim staklenu od 3 deci, pravim "hosu lepesh" i dodajem mu a casha se u trenutku oznojila pa ti milo da je gledas, a zamisli meraka kada spustish hladan shpricer niz grlo a sunce izgrejalo na oko 40 u hladu. Tu proradi djavolak u meni pa zavucem ruku u frizider a moja saputnica molecivim pogledom kao da kaze "nemoj", jer shvatila je u trenutku moju nameru. A poshto frizider pravi u kockice leda ja uzmem nekoliko i pocnem da gadjam mog prijatelja - tek da ga malo rashladim, uz komentar "da to nije hladan led poshto je iz inkubatora".

Njegova pasara je vec do kraja sezone imala i fruizider a ljutnja i povredjene sujete trajala je oko dve - tri godine. Ima niz prica na tu temu (shto ja obicno kazem "kako mali Djokica zamishlja") a ako postoji naravoucenije, dragi prijatelji camdzije, kada vam neko da primedbu o bilo cemu u vezi camca ili plovidbe ... NAJPRE GA UPITAJTE IMA LI ON ChAMAC, a onda i dokle je najdalje plovio. Ukoliko su mu destinacije unutar "beogradskog trougla" Donji shpic Ade Ciganlije - Bela Stena - Vojne bashte, pocastite ga picem za dobru nameru i pozdravite se sa njim. Ako je komentar u vezi opreme na plovilu - pitajte ga KAKO JE ON TO RESHIO NA SVOM CAMCU I DA LI JE UOPSHTE TAKO NESHTO RADIO ?
Necete verovati koliko ce se smanjiti broj potencijalnih kriticara. Uglavnom se radi o onima koji "plove u mestu" uzivaju (Bogu hvala) u darovima prirode i lepoti reka. Ako ste bar malo razmishljali ( a sigurno je da jeste) o nekoj inovaciji na chamcu sigurno je da je to prava stvar. Pa ko od vas zna bolje shta vam je potrebno. A dobronamernih i struchnih savetodavaca ce se uvek naci. Pa i forum je jedno od mesta gde se mogu pronaci mnogi veoma korisni podaci.

Lep provod na reci u ovim prijatnim danima vam zelim ! Pozdrav, Bora.

#
_________________
A voda je izvor života!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1640
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Uto, 01 Sep 2009 09:22:52    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Boki, dobar ti dan zelim i dobrodosao sa godisnjeg odmora.

Bas si me obradovao, svojim ucescem na forumu, ali i vratio si me u ona lepa vremena, kada smo pocinjali, sa svojim prvim ozbiljnijim camcima, zivot na vodi.

Mi u stvari, sada znamo da lenjstvujemo kada smo na camcu, a u to vreme smo stalno nesto radili, ali smo i znali da se radujemo, kada nesto zamislimo, pa naravno i sami realizujemo. Secam se tvojih radio stanica i antena, koje su bile i ukras na camcu, a sa njima si i bio prepoznatljiv na vodi. A groznica, koja nas je vatala pred regate. Sutra se krece, a noc pre toga, cini mi se od regatasa, niko nije spavao. Svi smo nesto doradjivali, kao bez toga na regatu nemoze. Setih se, kada smo zaboravili radeci, da sebi obezbedimo veceru. Kada smo se setili, sve je bilo zatvoreno. I onda se nadjose neke punjene paprike, iz rezerve gotovih jela na camcu i podelili smo ih i pojeli i hladne i bez hleba.

Danas, sve sto ti treba, kupis. A tada, secas se, ja sam za mali frizider od 34 litara ( na plin, 12 V i 220 V ) isao u Pulu na Istri, jer mi je Nemac doneo iz Nemacke, koji je inace dosao na letovanje. Agregat i sonar su mi doneli iz Australije. Plinski sporet, sa plinskom rernom, kupio sam u Segedinu. Pojacalo iz Amerike. Itd. A locmanske karte Dunava i informacije koje su sada dostupne? Nisu nam bile dostupne. Sada mozes da citas na forumu i da sve znas, cak i ne moras da ides tamo i gubis vreme. A majstora, stolara, ili plasticara, da ti urade nesto na camcu i nije ih bilo. Jedan jedini na Makisu, mislim da je on bio i poslednji u Srbiji, majstor Milance, inace umetnik za obradu drveta.

Secam se, kada si sam napravio megafon-pojacalo. Nije bilo mnogo jako, ali funkcionalno i mene je odusevilo, sto si umeo sam da napravis. A sto se tice "kibicera" na marini "Zeleznicar" u Makisu, to su ljudi za posebnu pricu. Ja cak mislim da su oni iz ljubomore, sve sto smo ja i ti radili, kritikovali. Ja sam posle svih iskustava, koje sam doziveo, kada sam prvi put isao na Djerdap, Malu Sevu sam sam preuredio. Uradio sam je tako da je mogla da prolazi kroz talase, a da ni kap vode ne udje unutra. A kritike,( pohvale nikako ) su bile, kao vetrovi ce me oduvati, zbog nadgradnje. Trebalo bi da postavim kobilicu na koritu itd. Gluposti. I naravno nikada ih nisam u niucemu poslusao, ali su to bile teme razgovora "uz casicu".


"Seva-2" camac mog zivota i ja i Ljilja na njemu u Dunavcu kod Konjskog Ostrva ... !

A i danas. "Sevu-2" radim u detaljima, kako sam ubedjen da treba i kako meni i Ljilji treba. A o primedbama, necu ni da govorim.

Ipak, za sve ove godine, provedene na camcu i dozivljaje prozivljene na vodi i pored vode, ne bih zamenio ni sa cim drugim. I potpuno sam uveren, da nisam pogresio, baveci se sve ove godine zivotom na vodi, jer "voda je zivot".


Pozdrav Moma S.
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Sre, 04 Mar 2015 12:37:31, izmenio ukupno 7 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
DorcolAC



Pridružio: 10 Feb 2009
Poruke: 106
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Uto, 01 Sep 2009 10:39:40    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Bre, Momo
citajuci ova nasha pisanija pocinjem se osecati kao neki prekaljeni borac iz nekih davnih ratova koji evocira svoje uspomene a slushaoci ga cudno gledaju pokushavajuci da shvate "shta je pesnik hteo da kaze". Naravno, kada je reka u pitanju oduvek je najmanji i najveci zajednicki cinilac bila ljubav prema prirodi i vodi, pa se izgleda bolje razumemo. Nasha iskustva su bila sticana kroz plovidbu, jer od knjiga mogao si naci onu koju napisa pok. Misha Djonic (Plovimo nashim rekama) a ostale karte su bile n-te kopije nekih starih locmanskih karata. ja sam u to vreme nabavio crno belu kopiju ladjarske karte od Budimpeshte do Vojvodine pa sam je sam obojio drvenim bojicama i planirao plovidbu do Sent Andreje (koju, nazalost do sada nisam realizovao) a za ostale plovne puteve u nasoj zemlji bilo je snalazenja po sistemu autokarti, vojnih sekcija i drugih mapa. Sada sa PDA uređajima ili GPS mozesh izabrati i virtualnu plovidbu, shto je dobro jer uz manje napora moze se planirati plovidba da bude bezbedna i naravno zadovoljstvo kako za kapetana ladje (kazi ladja - ako smes) tako i za putnike ili posadu.
Dobro bi bilo da ova nasa (ponekad uz napor sticana) iskustva pomognu nauticarima da im boravak na reci bude pravo uzivanje i odmor od dinamicnog zivota. Mislim da ce i ljudi sa glisera shvatiti koliko je lepo kada se otkriva lepota reke i tajne njenih obala dok "tutnjis" 5 - 6 ili juris sa 7- 8 km na sat, ili "glisiras" sa ugasenim motorima pokrenut maticom reke. A voda miluje dok se kupas kraj plovila. Sto se tice shpricera - ne mora uvek bas on, moze i "pice nase mladosti", hladna kokta ili neki rashladjeni sok. Važno je da osvezava.

Odoh na jednu konferenciju za medije, pa zato nastavak price sledi veceras. Pozdrav, Bora

#
_________________
A voda je izvor života!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
seva-2



Pridružio: 11 Dec 2008
Poruke: 1640
Lokacija: Kijev Ukraina

PorukaPoslao: Sre, 02 Sep 2009 09:32:29    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dobar dan Boki i svim Forumasima

Mi boki nismo stari, ali mnogo pamtimo. A odrzava nas provedeni zivot na vodi tj. na camcima. Jonizacija, sta li je. Uglavnom se dobro osecamo i nosimo se sa problemima koje nam zivot donosi.

U pravu si, sto se tice iskustava na vodi. Sve sto znamo, veliku vecinu sami smo naucili iz svojih iskustava. Nismo imali od koga da naucimo. Ljudi koje smo poznavali, nisu putovali rekom. Beogradjana na camcima je bilo malo, a i kretali su se u trouglu: Bela Stena, Vojna Basta i Baricka ada. Da putovali su i do Tekije, ali "Beoplovom" hidro gliserima. Ja kada sam se u julu mesecu '82, spustio do Kladova, osim sto sam se mimoisao sa camcem ( Misisipi sistem ) sa glumcima Pavletom Vujisicem i Micom Tomicem, ja nikoga vise nisam sreo na vodi, osim nekoliko ribara. I to je sve. Danas je postalo tesno. Moracemo da se sklanjamo gliserasima i skuterima-samoubicama. A zao mi ih je. ne znaju da uzivaju.

Boki, ja znam tvoj ukus, sto se tice plovila. Ali pogledaj fotku i reci mi sta mislis o ovakvom plovilu:



Na Savi, letos je prosao pored moje marine i cujem otisao na Hajducke Vodenice.

A pomenuo si elektro pribore PDA i GPS. Ja sam ih vec isplanirao u finansijskom planu za "Sevu-2". Plus radar i eho sonar daljnjeg vida. To nije luksuz. To je potreba, ako cenis svoj i tudji zivot i da sebi olaksas prevazilazenje problema, koji te ocekuju na vodi.

Pozdrav Moma S.


Pozdrav
_________________
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!


Poslednji put izmenio seva-2 dana Pet, 26 Feb 2010 12:08:09, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
DorcolAC



Pridružio: 10 Feb 2009
Poruke: 106
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Sre, 02 Sep 2009 12:10:38    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pozdrav svima na forumu, a naravno poseban pozdrav Momi i Ljilji.
Na pitanje o mom komentaru plovila sa slike imao bih da kazem (nadam se da sam dovoljno birokratski odredjen) sledece: Nas stari drugar sa reke Dr Zlaja (pasara "Nomad") bi dao njegov uobicajeni komentar plovila koja najmanje lice na camac ili ladju (bez namere da bilo koga uvredim): "Vucetici, evo ga jos jedan ploveci klozet". Tako je on objasnjavao izgled uglavnom nezgrapnih dodataka i nadgradnji na uglavnom solidnim koritima. Ima tu duhovitih resenja, a i to je stvar vlasnika. Sto se tice komentara, to je kao kad se obuces i izadjes na ulicu - hteo ti ili ne na udaru si javnosti odnosno komentara posmatraca.
Licno smatram da camac koji je lep na oko, ima i dobre maritimne osobine, a što se tiče plovnih svojstava naprava sastavljenih po ličnom nahođenju, razne regate-spustovi našim rekama pokazuju i dokazuju da svasta moze ploviti. U svetu je situacija jos sarenija - tamo ima i takmičenja gde se nagradjuju najduhovitija i najuvrnutija ostvarenja.
A ozbiljan komentar slike: Zanimljiva ploveca vikendica sa pokrivenim tremom kao katamaran. Ukratko (sto bi rekao nas glumac Bata Zivojinovic) po sistemu "Sve ce vi k... po selo".
Kao objasnjenje stava, razmisljam kako bi izgledalo da neki tabanas sa kabinom podignem na dve osovine i umesto elise prikacim diferencijal, a komande sa kormila prebacim na prednje tockove i tako dobijem pokretnu kamp kucicu u vidu ladje. Znam da bi bilo i izgledalo budalasto ali bi funkcionisalo. čak bi to bio i dobar marketinski potez, jer je zanimljivo za medije. Ja to SIGURNO nikad necu napraviti! Ali cu komentarisati ... !

Pozdrav, Bora.

#
_________________
A voda je izvor života!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
LJilja Radmanovic



Pridružio: 06 Feb 2009
Poruke: 508
Lokacija: KIJEV

PorukaPoslao: Sre, 02 Sep 2009 18:05:37    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dobro vece svima na forumu, Boki zdravo


Bio sam na Sevi-2, kada je u jutarnjim casovima, Savom u pravcu Dunava, prosao ovaj plovni objekat. Ja sam na terasi kafenisao, okrenut plovnom putu ledjima, pa sam ga kasno video i nisam uspeo da ga fotografisem. A video sam: da je u pitanju katamaran i u svakom, uslovno da nazovem, plovku ima pogon. Odnosno motor sa kopcom, osovinskim vodom i elisom, pa puta dva. Prednji nizi deo je sav u staklu i sa zardinjerama punim cveca. Zadnji deo i sprat su zatvoreni i sta ima tamo, samo mogu da predpostavim.A verovatno je sve kako treba za normalni zivot.

Meni se, da je nazovem: mobilna kuca ili stambena jedinica, veoma svidja. Konzervativno gledano, nije za duza putovanja, ali progresivno gledano, zasto da ne. Ja bih licno, voleo da zivim u takvoj kuci, koja se ni u cemu ne razlikuje od standardne, gledano po kvadraturi. naprotiv, daleko je kvalitetnija od standardne. A cvece, to je prava stvar. Izuzetno.

Dobro, verovatno za putovanje na vodi, u uslovima jakog vetra, nije srecno resenje sa toliko vertikalno-horizontalnih kvadrata, a za vreme salauke, nesmem ni da mislim. jedini spas, ako bi imao izuzetno jake motore. E tada sledi pitanje potrosnje i da li se sve to isplati. Ali za stalni zivot na vodi i moze premestaj na drugu lokaciju, po lepom vremenu, onda je PAR-EKSELANS.

Da li se slazete sa mnom.


I cvece obavezno


Ja volim mobilni nacin zivota i zato nisam napravio kucu na vodi, vec u korist prilagodjenja uslovima da se savladavaju i salauke a da se putuje svaki detalj Seve-2 je uradjen da podmiruje tri osnovna uslova: 1 ) estetika, 2 ) funkcionalnost i 3 ) bezbednost. Ali sva tri uslova sam vezao za moja licna ubedjenja. Verovatno, kada neko drugi gleda Sevu-2, verovatno ce naci primedbe na sva tri uslova. Ali ja se drzim da su moja ubedjenja, posto radim camac za mene i Ljilju, kojoj se do sada sve svidja, a i dogovaramo se, onda je to prava stvar i tudje primedbe ne prihvatam, jer camac nije za prodaju, da bih se ja trudio da se i drugima svidja. Boki, da li sam u pravu ili u necemu gresim?

Pozdrav Moma S.
_________________
Ne volim da prepricavam secanja drugih ljudi. To nije bio dogovor, kada sam dosao na ovaj svet !


Poslednji put izmenio LJilja Radmanovic dana Pet, 05 Apr 2013 07:31:55, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Adresa
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Sledeci
Strana 1 od 20

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016