Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu |
Autor |
Poruka |
GatkaBGD
Pridružio: 24 Dec 2007 Poruke: 249 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Pon, 13 Okt 2008 19:55:13 Naslov: |
|
|
ALO, stani malo felo nauticarska. sad najednom svi ste kopetenti za savete. Lepo je slalic rekao, ko zna zna, a ja jbga ZNAM. i, da te pitam nenade, malo li je garantovana tacnost od 85%. sA ASPEKTA FINANSIJA TO JE CISTIH 100%. Neko je pitao za cenu proracuna. Pa, ne radi se to ovde javno na forumu. ne ide to tako, i ne znam bas kakve veze ima stim joca zandar, osim ako cemo na savski biser na neki tulum. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
tomm

Pridružio: 26 Avg 2008 Poruke: 123 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Pon, 13 Okt 2008 20:48:05 Naslov: |
|
|
Ako ti je efikasnost elise 95%, a 100% ti smanjuje potrosnju za 4-5 litara, to nas dovodi do zakljucka da tvoja koca trosi 100 litara na sat, bez obzira koliko sati provodis na moru i koje ti je zanimanje.
Hocu da kazem u prevodu, da ti ustvari imas 5% bacene energije. Ako je tih 5%=5 litara, to znaci da je potrosnja 100 litara. Moras se sloziti sa bratom srbinom.
Pozdrav svima koji su u pogorici na ulici veceras |
|
Nazad na vrh |
|
 |
Bokovac Nenad
Pridružio: 07 Mar 2008 Poruke: 125
|
Poslao: Pon, 13 Okt 2008 20:51:05 Naslov: |
|
|
ok je za prvi put 85posto al opet drugi put je nared pa mozda i treci,dzaba ti pare dzabva ti racuni i proracuni zaludo ti to,znaci cista sreca potrefit to u 10ku iz prvog puta.znaci ovako jedino rikard bencic rijeka moze mnogo toga,sve ostalo je nagadjanje a nagadjanje kosta mnogo gatka bgd.najsigurnije ti je da trazis slican brod sa slicnim motorom odnosom kopce i propele pa kopiraj,koja propela odgovara toj kopci i motoru |
|
Nazad na vrh |
|
 |
Bokovac Nenad
Pridružio: 07 Mar 2008 Poruke: 125
|
Poslao: Pon, 13 Okt 2008 20:56:38 Naslov: |
|
|
losa ti je racunica tom  |
|
Nazad na vrh |
|
 |
mikan
Pridružio: 15 Sep 2007 Poruke: 16 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Pon, 13 Okt 2008 21:32:28 Naslov: |
|
|
"Nema niceg prakticnijeg od dobre teorije" - Ludwig Boltzman |
|
Nazad na vrh |
|
 |
GatkaBGD
Pridružio: 24 Dec 2007 Poruke: 249 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Pon, 13 Okt 2008 21:54:42 Naslov: |
|
|
ma gde da jurcas slicne brodove i preslikavas transmisiju. taman posla. bencic ti nije bas neki reprezentativni primer, mozda nekad kada nismo nista znali i mogucnosti nam bile skromne. pa, jel ti nenade kad krenes u ri barenje, ides na srecu? nece valda biti tako.dobro ne trebaju ti proracuni a mozda i trebaju!!!??? racun je racun, a tehnologija izrade i obrade elisa je druga pica. dakle, ja ih ne izradjujem.elisa se ne definise samo kroz PRECNIK x KORAK.
Ah, slalicu, slalicu... ti i tvoja istisnina :) |
|
Nazad na vrh |
|
 |
Bokovac Nenad
Pridružio: 07 Mar 2008 Poruke: 125
|
Poslao: Pon, 13 Okt 2008 22:51:09 Naslov: |
|
|
gatkabgd da sve su to krupne stavke na malo vece brodove.tome ocigledno neznas sta je koca mozda znas kako izgleda sve to al neznas taj rezim rada, dok sam imo taksi brod s koim sam radio punih 15 godina nisam iso na srecu gatkabgd,ali s kocom svaki put izadjem na srecu veruj mi.dobrih mojih 7 prijatelja se udavilo u to more spiridon,lastavica,andrea madre.svi su mi oni prijatrelji i ljudi s kojima sam se svaki dan gledo.sve su to bili sigurni brodovi dobro proracunati i radili su . da su imali kakvu felu veruj otklonili bi je. mozemo mi ovde da pricamo kolko oces ok al kad izadjes na ono more tamo ti proradi svaki saraf kroz glavu koji si zasarafio milion stvari ti se vrzma kroz glavu kad pocnu ona brda da valjaju. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
tomm

Pridružio: 26 Avg 2008 Poruke: 123 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Uto, 14 Okt 2008 08:02:08 Naslov: |
|
|
Kako je veliko otkrice da elisa moze da ustedi gorivo.
Gospodo na putu smo da zastranimo u prici.
Doslo zadnje vreme da se nesto popije.
slalic Nemoj ti da zuris sa tom istisninom, ima vremena. Dok ti kupis motor, pa kopcu, pa enterijer...
Kad malo bolje razmislim,
dacu ti ja mail od prijatelja koji je napravio prekookeansku jedrilicu po svom nacrtu 15m. Tu kod milsped-a. Pravio ga 4-5 godina punom parom. Nije mogao jarbol da prodje ispod Brankovog mosta. On zna sve.
A Joca Zandar je bio kapetan broda Jadran, pa mozda i on ponesto zna. Ili je nesto nacuo, jer Jadran nema elisu. Makar tulum da napravi, dosta je. Pozdrav carevi |
|
Nazad na vrh |
|
 |
slalic
Pridružio: 24 Apr 2007 Poruke: 135
|
Poslao: Uto, 14 Okt 2008 08:51:01 Naslov: |
|
|
Otisla je prica predaleko, a nema moderatora da je svodi na temu... (Ko zna zasto je to dobro.)
Motor koji ce pokretati moj camac je VANBRODSKI. Dakle cetverotaktni sa snagom izmedju 20 i 40 ks. To pricu oko propelera znatno suzava. Tankovi za vodu i gorivo su mi nepotrebni. Nemam nameru drzati u camcu benzin, kao ni vodu u nekim kolicinama koje prevazilaze ono sto u kanister moze stati. Autonomija veca od 10 sati mi je potpuno izlisna i ne zelim opterecivati camac sa tim. Sto se vode tice, postoje vrlo efikasni filteri, zadovoljavajuceg kapaciteta, koji recnu vodu ciste do nivoa upotrebljivosti u tehnicke svrhe. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
GatkaBGD
Pridružio: 24 Dec 2007 Poruke: 249 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Uto, 14 Okt 2008 10:23:30 Naslov: |
|
|
Nenade, moreplovce, zao mi je tvojih prijatelja, lako, im more bilo i vrlo su mi poznate te stresne situacije lpodivljalog mora na mediteranu. Ipak, priznaces da sigurnost broda izlazi iz konteksta zapocetih razgovora koje je zakuvao slalic da bi nam na kraju otkrio da ce ugraditi vanbrodske motore sto ja pozdravljam kao pametnuideju za njegovu barkicu dunavsku. Uzgred: JOCA ZANDAR NIJE NIKADA BIO KAPETAN JADRANA ON JE JEDAN VELIKI LOLA, SAVSKI SARMER I BOEM. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
Administrator Site Admin

Pridružio: 27 Maj 2006 Poruke: 22 Lokacija: Na vodi i pod vodom.
|
Poslao: Uto, 14 Okt 2008 10:54:00 Naslov: |
|
|
slalic :: | Otisla je prica predaleko, a nema moderatora da je svodi na temu... (Ko zna zasto je to dobro.)
|
Ccccccc.......  |
|
Nazad na vrh |
|
 |
nauticant
Pridružio: 16 Dec 2008 Poruke: 40 Lokacija: Bgd
|
Poslao: Pet, 19 Dec 2008 17:06:49 Naslov: deplacment tonnage |
|
|
Istisnina ili deplasman(displacement tonnage) jeste tezina broda(P) izrazena tezinom istisnute vode. Prema tome D=P=V x y
U formuli je V volumen podvodnog dela boroda, a y je specificna tezina vode(morska ili slatka)....
Da bi ostvario plovnost, brod uranja u vodu sve dok se njegov deplasman ne izjednaci sa tezinom (D=P=V x y). Buduci da ukrcavajuci teret bord postaje tezi, deplasman se automatski regulise i nadoknadjuje iz velicine nadvodnog dela broda. N ataj nacin nadvodni deo broda sluzi kao zaliha plovnosti ili rezervni deplasman tj uzgon.
Razlikujemo laki deplasman - praznog broda(light displacement) i deplasman potpuno nakrcanog broda(loaded displacement)  |
|
Nazad na vrh |
|
 |
Dusan A.
Pridružio: 25 Jun 2008 Poruke: 69 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Sre, 07 Jan 2009 18:20:44 Naslov: |
|
|
Ja bih se ukljucio na kratko sa nekoliko komentara.
1. Pravilan izraz za propulzor koji se pominje je propeler a ne elisa.
2. Pravilan izraz je vratilni vod a ne osovinski vod.
Kao diplomirani inzenjer brodogradnje i doktorant Masinskog fakulteta u Beogradu na odseku brodogradnja zeleo bih da kazem da u nasoj zemlji nekolicina ljudi ima dovoljno znanja da proracuna sve neophodne parametere za postizanje optimalnih performansi plovila. Ukoliko bi neko zeleo da mu se garantuje da ce sve sto pokaze proracun biti 100% pokazano u praksi, i to je moguce. Samo treba da plati 10000-15000 e kako bi se sprovela modelska ispitivanja, zatim nekoliko hiljada e za CFD analize i jos nekoliko hiljada e za proracune. Smatram da za plovila namenjena recnoj plovidbi i deplasmanskom rezimu ovo nije neophodno sprovoditii. Uz odredjene pretpostavke bazirane na iskustvima moze se izabrati propeler koji ce biti veoma blizu optimalnom. Imajte u vidu da stepen korisnog dejstva najefikasnijih propelera (govorim o propelerima namenjenim deplasmanskom rezimu plovidbe) moze iznositi svega 0.5-0.6 (priblizno). |
|
Nazad na vrh |
|
 |
tomm

Pridružio: 26 Avg 2008 Poruke: 123 Lokacija: Beograd
|
Poslao: Sre, 07 Jan 2009 22:06:29 Naslov: |
|
|
Dule, shvatio sam da postoje ljudi koji vise vole da rade naopacke i da to debelo plate, bez obzira sto im brod stoji godinama na klocnama.
Ja sam ranije pomenuo da bi realna prica isla tako sto bi se napravio jedan propeler (savski:elisa) na osnovu necijeg iskustva, a zatim eventualno jos jedan za korekciju.
Kad kazem iskustva, ne mislim na proracun, nego na nekog sa vode. Cenim da je to najekonomicnija varijanta u kojoj je graditelj zaista zadovoljan, jer ima i licnu percepciju plovidbe. Ovde treba imati u vidu, da se radi o ljudima (ukljucujuci mene) koji vodu, brod i plovidbu dozivljavaju rekreativno-hedonisticki.
Posto sam poceo da lupam, ovde cu prestati.
Hristos se rodi !
Vaistinu se rodi ! _________________ Oj Dunave reko plovna, tobom plove svaka |
|
Nazad na vrh |
|
 |
Bokovac Nenad
Pridružio: 07 Mar 2008 Poruke: 125
|
Poslao: Sre, 07 Jan 2009 23:05:54 Naslov: |
|
|
i veliki prekookeanski brodovi kad se prave,prave mu se 3 propelera i najracionalniji propeler mu se ugradjuje. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
|