:: Pogledaj teme - Izraunavanje istisnine broda
 forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Izraunavanje istisnine broda
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
GatkaBGD



Pridružio: 24 Dec 2007
Poruke: 249
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Pon, 13 Okt 2008 19:55:13    Naslov: Odgovoriti sa citatom

ALO, stani malo felo nauticarska. sad najednom svi ste kopetenti za savete. Lepo je slalic rekao, ko zna zna, a ja jbga ZNAM. i, da te pitam nenade, malo li je garantovana tacnost od 85%. sA ASPEKTA FINANSIJA TO JE CISTIH 100%. Neko je pitao za cenu proracuna. Pa, ne radi se to ovde javno na forumu. ne ide to tako, i ne znam bas kakve veze ima stim joca zandar, osim ako cemo na savski biser na neki tulum.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
tomm



Pridružio: 26 Avg 2008
Poruke: 123
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Pon, 13 Okt 2008 20:48:05    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Ako ti je efikasnost elise 95%, a 100% ti smanjuje potrosnju za 4-5 litara, to nas dovodi do zakljucka da tvoja koca trosi 100 litara na sat, bez obzira koliko sati provodis na moru i koje ti je zanimanje.
Hocu da kazem u prevodu, da ti ustvari imas 5% bacene energije. Ako je tih 5%=5 litara, to znaci da je potrosnja 100 litara. Moras se sloziti sa bratom srbinom.
Pozdrav svima koji su u pogorici na ulici veceras
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Bokovac Nenad



Pridružio: 07 Mar 2008
Poruke: 125

PorukaPoslao: Pon, 13 Okt 2008 20:51:05    Naslov: Odgovoriti sa citatom

ok je za prvi put 85posto al opet drugi put je nared pa mozda i treci,dzaba ti pare dzabva ti racuni i proracuni zaludo ti to,znaci cista sreca potrefit to u 10ku iz prvog puta.znaci ovako jedino rikard bencic rijeka moze mnogo toga,sve ostalo je nagadjanje a nagadjanje kosta mnogo gatka bgd.najsigurnije ti je da trazis slican brod sa slicnim motorom odnosom kopce i propele pa kopiraj,koja propela odgovara toj kopci i motoru
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
Bokovac Nenad



Pridružio: 07 Mar 2008
Poruke: 125

PorukaPoslao: Pon, 13 Okt 2008 20:56:38    Naslov: Odgovoriti sa citatom

losa ti je racunica tom Smile
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
mikan



Pridružio: 15 Sep 2007
Poruke: 16
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Pon, 13 Okt 2008 21:32:28    Naslov: Odgovoriti sa citatom

"Nema niceg prakticnijeg od dobre teorije" - Ludwig Boltzman
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email Poseti sajt autora
GatkaBGD



Pridružio: 24 Dec 2007
Poruke: 249
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Pon, 13 Okt 2008 21:54:42    Naslov: Odgovoriti sa citatom

ma gde da jurcas slicne brodove i preslikavas transmisiju. taman posla. bencic ti nije bas neki reprezentativni primer, mozda nekad kada nismo nista znali i mogucnosti nam bile skromne. pa, jel ti nenade kad krenes u ri barenje, ides na srecu? nece valda biti tako.dobro ne trebaju ti proracuni a mozda i trebaju!!!??? racun je racun, a tehnologija izrade i obrade elisa je druga pica. dakle, ja ih ne izradjujem.elisa se ne definise samo kroz PRECNIK x KORAK.
Ah, slalicu, slalicu... ti i tvoja istisnina :)
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Bokovac Nenad



Pridružio: 07 Mar 2008
Poruke: 125

PorukaPoslao: Pon, 13 Okt 2008 22:51:09    Naslov: Odgovoriti sa citatom

gatkabgd da sve su to krupne stavke na malo vece brodove.tome ocigledno neznas sta je koca mozda znas kako izgleda sve to al neznas taj rezim rada, dok sam imo taksi brod s koim sam radio punih 15 godina nisam iso na srecu gatkabgd,ali s kocom svaki put izadjem na srecu veruj mi.dobrih mojih 7 prijatelja se udavilo u to more spiridon,lastavica,andrea madre.svi su mi oni prijatrelji i ljudi s kojima sam se svaki dan gledo.sve su to bili sigurni brodovi dobro proracunati i radili su . da su imali kakvu felu veruj otklonili bi je. mozemo mi ovde da pricamo kolko oces ok al kad izadjes na ono more tamo ti proradi svaki saraf kroz glavu koji si zasarafio milion stvari ti se vrzma kroz glavu kad pocnu ona brda da valjaju.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
tomm



Pridružio: 26 Avg 2008
Poruke: 123
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Uto, 14 Okt 2008 08:02:08    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Kako je veliko otkrice da elisa moze da ustedi gorivo.
Gospodo na putu smo da zastranimo u prici.
Doslo zadnje vreme da se nesto popije.
slalic Nemoj ti da zuris sa tom istisninom, ima vremena. Dok ti kupis motor, pa kopcu, pa enterijer...
Kad malo bolje razmislim,
dacu ti ja mail od prijatelja koji je napravio prekookeansku jedrilicu po svom nacrtu 15m. Tu kod milsped-a. Pravio ga 4-5 godina punom parom. Nije mogao jarbol da prodje ispod Brankovog mosta. On zna sve.
A Joca Zandar je bio kapetan broda Jadran, pa mozda i on ponesto zna. Ili je nesto nacuo, jer Jadran nema elisu. Makar tulum da napravi, dosta je. Pozdrav carevi
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
slalic



Pridružio: 24 Apr 2007
Poruke: 135

PorukaPoslao: Uto, 14 Okt 2008 08:51:01    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Otisla je prica predaleko, a nema moderatora da je svodi na temu... (Ko zna zasto je to dobro.)
Motor koji ce pokretati moj camac je VANBRODSKI. Dakle cetverotaktni sa snagom izmedju 20 i 40 ks. To pricu oko propelera znatno suzava. Tankovi za vodu i gorivo su mi nepotrebni. Nemam nameru drzati u camcu benzin, kao ni vodu u nekim kolicinama koje prevazilaze ono sto u kanister moze stati. Autonomija veca od 10 sati mi je potpuno izlisna i ne zelim opterecivati camac sa tim. Sto se vode tice, postoje vrlo efikasni filteri, zadovoljavajuceg kapaciteta, koji recnu vodu ciste do nivoa upotrebljivosti u tehnicke svrhe.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
GatkaBGD



Pridružio: 24 Dec 2007
Poruke: 249
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Uto, 14 Okt 2008 10:23:30    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Nenade, moreplovce, zao mi je tvojih prijatelja, lako, im more bilo i vrlo su mi poznate te stresne situacije lpodivljalog mora na mediteranu. Ipak, priznaces da sigurnost broda izlazi iz konteksta zapocetih razgovora koje je zakuvao slalic da bi nam na kraju otkrio da ce ugraditi vanbrodske motore sto ja pozdravljam kao pametnuideju za njegovu barkicu dunavsku. Uzgred: JOCA ZANDAR NIJE NIKADA BIO KAPETAN JADRANA ON JE JEDAN VELIKI LOLA, SAVSKI SARMER I BOEM.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Administrator
Site Admin


Pridružio: 27 Maj 2006
Poruke: 22
Lokacija: Na vodi i pod vodom.

PorukaPoslao: Uto, 14 Okt 2008 10:54:00    Naslov: Odgovoriti sa citatom

slalic ::
Otisla je prica predaleko, a nema moderatora da je svodi na temu... (Ko zna zasto je to dobro.)


Ccccccc....... Wink
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
nauticant



Pridružio: 16 Dec 2008
Poruke: 40
Lokacija: Bgd

PorukaPoslao: Pet, 19 Dec 2008 17:06:49    Naslov: deplacment tonnage Odgovoriti sa citatom

Istisnina ili deplasman(displacement tonnage) jeste tezina broda(P) izrazena tezinom istisnute vode. Prema tome D=P=V x y

U formuli je V volumen podvodnog dela boroda, a y je specificna tezina vode(morska ili slatka)....

Da bi ostvario plovnost, brod uranja u vodu sve dok se njegov deplasman ne izjednaci sa tezinom (D=P=V x y). Buduci da ukrcavajuci teret bord postaje tezi, deplasman se automatski regulise i nadoknadjuje iz velicine nadvodnog dela broda. N ataj nacin nadvodni deo broda sluzi kao zaliha plovnosti ili rezervni deplasman tj uzgon.

Razlikujemo laki deplasman - praznog broda(light displacement) i deplasman potpuno nakrcanog broda(loaded displacement) Rolling Eyes Rolling Eyes
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Dusan A.



Pridružio: 25 Jun 2008
Poruke: 69
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Sre, 07 Jan 2009 18:20:44    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Ja bih se ukljucio na kratko sa nekoliko komentara.

1. Pravilan izraz za propulzor koji se pominje je propeler a ne elisa.
2. Pravilan izraz je vratilni vod a ne osovinski vod.

Kao diplomirani inzenjer brodogradnje i doktorant Masinskog fakulteta u Beogradu na odseku brodogradnja zeleo bih da kazem da u nasoj zemlji nekolicina ljudi ima dovoljno znanja da proracuna sve neophodne parametere za postizanje optimalnih performansi plovila. Ukoliko bi neko zeleo da mu se garantuje da ce sve sto pokaze proracun biti 100% pokazano u praksi, i to je moguce. Samo treba da plati 10000-15000 e kako bi se sprovela modelska ispitivanja, zatim nekoliko hiljada e za CFD analize i jos nekoliko hiljada e za proracune. Smatram da za plovila namenjena recnoj plovidbi i deplasmanskom rezimu ovo nije neophodno sprovoditii. Uz odredjene pretpostavke bazirane na iskustvima moze se izabrati propeler koji ce biti veoma blizu optimalnom. Imajte u vidu da stepen korisnog dejstva najefikasnijih propelera (govorim o propelerima namenjenim deplasmanskom rezimu plovidbe) moze iznositi svega 0.5-0.6 (priblizno).
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
tomm



Pridružio: 26 Avg 2008
Poruke: 123
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Sre, 07 Jan 2009 22:06:29    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dule, shvatio sam da postoje ljudi koji vise vole da rade naopacke i da to debelo plate, bez obzira sto im brod stoji godinama na klocnama.
Ja sam ranije pomenuo da bi realna prica isla tako sto bi se napravio jedan propeler (savski:elisa) na osnovu necijeg iskustva, a zatim eventualno jos jedan za korekciju.
Kad kazem iskustva, ne mislim na proracun, nego na nekog sa vode. Cenim da je to najekonomicnija varijanta u kojoj je graditelj zaista zadovoljan, jer ima i licnu percepciju plovidbe. Ovde treba imati u vidu, da se radi o ljudima (ukljucujuci mene) koji vodu, brod i plovidbu dozivljavaju rekreativno-hedonisticki.
Posto sam poceo da lupam, ovde cu prestati.

Hristos se rodi !
Vaistinu se rodi !
_________________
Oj Dunave reko plovna, tobom plove svaka
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Bokovac Nenad



Pridružio: 07 Mar 2008
Poruke: 125

PorukaPoslao: Sre, 07 Jan 2009 23:05:54    Naslov: Odgovoriti sa citatom

i veliki prekookeanski brodovi kad se prave,prave mu se 3 propelera i najracionalniji propeler mu se ugradjuje.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sledeci
Strana 4 od 5

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016