forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Dunja
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
SALASIJE



Pridružio: 06 Jan 2008
Poruke: 39
Lokacija: GOLIJA

PorukaPoslao: Uto, 01 Apr 2008 22:51:55    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pero svo dodatno lepljenje stakla zove se pusenje, i nemoj da se trudis mnogo. Pusti da to lepsa polovina uradi guzom.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Sre, 02 Apr 2008 21:29:43    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dragane,
ne "smatram" hermeticki prozor, dovoljno mi je da ne curi voda kod svake kise. Devojka u "Pozezi" mi, hvala na ponudi, nije potrebna.

Salasije,
ja pod "pusenjem" podrazumevam nesto sto nema veze sa lepljenjem stakla, ali ima veze sa nikotinom. Ne razumem bas tvoj komentar, a i nemam zelju da ga razumem...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
COKI



Pridružio: 11 Nov 2006
Poruke: 106
Lokacija: Beograd

PorukaPoslao: Sub, 05 Apr 2008 20:35:22    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Kad su u pitanju prozori na camcima kao i sve ostalo sto se radi na i u camcu, mislim da je u samogradnji ( u tu kategoriju svrstavam i Tri princeze i sve ostale nazovi privatne brodograditeljske firme bez serijske proizvodnje ) osnovni krivac fuseraj od strane nazovi majstora.
Dakle Pero, koliko vidim iz tvojih pisanija i ti imas istih problema kao i svi mi sa tim lenjim, neukim i gramzivim ljudima. A zasto to kazem: cesto su u pitanju milimetar ili dva na oknu, ili vrsta silikona i koji od majstora ce da isprljaju ruke njime, a pri tome nam deru lovu i kozu sa ledja ( do duse uz nas pristanak ).

"Na kraju krajeva sta se bunis sto ti curi malo vode u camac, a tolika je voda oko camca" - reci mog bivseg majstora.

Uzgred budi receno ne znam da li znas, camac kao tvoj je poskupeo za tisucu ojra. Moze biti da ga sad bolje dihtuju pa je to zbog toga.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Ned, 06 Apr 2008 19:55:07    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Coki,
donekle si upravu, to sa majstorima i "majstorima" stvarno ume da iznervira. Opet su me u marini prozivali "eto, kupi ovek nov amac i stalno na njemu neto radi"...

Danas sam otkrio da i pored dihtovanja SVIH rafova i rupica u kabini, moja Dunja i dalje prima kinicu i pored parkirne cirade! Opet sam naao kinicu u kobilici, mada dosta manje nego inae posle "ovoliko" kie. Sledee nedelje planiram pranje, pa u se zatvoriti u kabinu, ispod parkirne cirade, i traiti kuda ulazi voda...

Uradio sam i neto korisno,
otvorio sam dva dodatna luftera na bunaru, da malo udari promaja na malom gasu:


Premestio sam akumulator u "potpalublje", malo se bavio elektro-instalacijom, razvlaio ice, povezao 12V prikljuke "za upalja" koji stoje ne povezani od prole sezone. Povezao sirenu (koju smo napokon montirali)... ostalo je da spojim kabinska svetla i lampu u "ostavi" pa da kaem da je elektroinstalacija gotova...

p.s. (polu)zvanino objanjenje za poskupljenje Varia i ostalih amaca je vezano za cenu nafte. Zvui logino, mada nisam ulazio u detalje....
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Uto, 08 Apr 2008 22:57:09    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Nije bilo prilike da fotografiem kako smo izveli "elektro instalaciju", iz dosta opravdanih razloga.

Okupio se struni iri u sastavu: Kum Sale, Boa i ja da nadgleda razmeravanje Dunje u cilju izgradnje ozbiljne prikolice:

Uz par piva po osobi sve je ilo lake... Vlada je ipak posao uradio kako treba, uzeo mere i otiao da radi. A mi smo (naravno) opet zaglavili u oblinjoj kafani...

Slikanje "elektro instalacije" je ostavljeno za drugu priliku...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Čet, 10 Apr 2008 21:13:36    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Evo par fotografija izvedene "elektro instalacije" na Dunji:


Obrtomer na "idealnom" mestu - ustvari jedinom moguem. Rupu za prenika 81mm smo na kraju izbuili "estarom" za buenje keramikih ploica... Na toj pozicij obrtomer pored svoje normalne funkcije moe da poslui i kao odlian dra za pivo... Mera moto asova je premeten na mnogo zgodnije mesto... "uma" kablova sa motora nije zavrila pod "cvikcanglama" kako sam planirao, nego smo otvorili rupu izmeu bunara i potpalublja i viak kablova uredno smotali "daleko od oiju..."

U potpalublju red: u utoj (kakvoj drugo?) kutiji levo je akumulator, pomeren to vie ka pramcu da malo rasteretim krmu. Toliko mu dozvoljavaju kablovi sa motora, ali bi bilo zgodno da se pomeri jo ka pramcu... Iznad ute (a kakve druge?) bove se nalazi "viak" kablova sa motora i komande, iako tako ne izgleda, sve je lepo sloeno, i privreno za "plafon" da ne bi sluajno leali u vodi (ako je bude). Kada se sve sloi na mesto, u potpalublju mi stoji i pribor za pecanje (koji ne koristim), a ima i dovoljno mesta za hemijski WC.

"Kupus" na prvoj slici se sakrije u kutiju sa prekidaima i osiguraima, koja je kroz ulaminirano crevo spojena sa motorskim prostorom, odakle kablovi vode do akumulatora u potpalublje. Tako da u kabini nema ica (vidljivih). Osim ako zanemarimo ove dve koje se vide na kabinskim svetlima. Kabinska svetla su uz malu preradu odlino maskirala rafove od inox rukohvata koji vire u kabini. Sve je lepo povezano, pa ak i osvetlenje obrtomera koje se ukljuuje sa "jarbol" svetlom.

Iskustvenom metodom pokuaja i pogreaka doli smo do rasporeda ica sa Suzuki DF15 motora koje izlaze slobodno iz komande:
Dve crne su mase (logino)
Dve sive su +12V vezane na "kontakt" (ovo ba i nije logino)
I preostaje jedna uta. E ta mora da je za obrtomer... javiu kad probam.

Za ovaj vikend nam sleduje jo malo dihtovanja, otkrili smo "nedostatak" diht mase izmeu kalupa, ispod kedera. Izgleda je "sajamski primerak" stvarno zavravan pred sajam... Proizvoa je ozbiljno upozoren, verujem da se kod sledeih odlivaka Varia ovakve greke nee ponavljati!
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Čet, 10 Apr 2008 22:47:27    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Od danas je u funkciji blog

www.vario19.net

na kome za sada nema bog zna ta, ali u vremenom celu ovu temu "Dunja" prepisati tamo.
Blog je postavljen sa idejom da sadanji i budui vlasnici Varia 19 podele svoja iskustva i pronau dodatne informacije o ovom brodiu.

Posetite blog, komentariite, pitajte... verujem da moe da bude koristan.
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
aleksiades



Pridružio: 02 Sep 2007
Poruke: 66

PorukaPoslao: Sub, 12 Apr 2008 08:15:13    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pero, daj nam malo detalja oko instalacije, please Very Happy

Kako si resio punjenje akumulatora (dodatni regler?)...
Koliki je akumulator (gel-obican-nauticki), koliko potrosaca si predvideo,
kakav ti je raspored prekidaca i osiguraca...
Koje kablove si uzeo (automobilske ili nauticke, presek, proizvodjac)...

i gde si sve to nasao Very Happy
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Sub, 12 Apr 2008 09:45:32    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Aleks,

Akumulator se puni direktno sa motora, motor je Suzuki DF15 sa elektro-startom koji u sebi ima alternator.

Koristim CTM "zaliveni" olovni akumulator (gel) od 44 Ah, model koji je (po reima prodavca) sa "R" oznakom i dobro podnosi brzo pranjenje (start) i sporo punjenje (kratke vonje). Kupljen je kod nas u firmi koja se bavi baterijama, akumulatorima i napajnjima. Nikakvih problema sa akumulatorom nisam imao, zimus sam ga doneo kui da ne stoji na hladnom, a vratio sam ga pre neki dan na Dunju i nisam proveravo napon (sijalice rade Smile )...

Prekidai/osigurai su udno rasporeeni, pokuau da napravim shemu i da je postavim ovde i na blog. Akumulator je u potpalublju, prekidai/osigurai su u kabini, a obrtomer/motoasmetar su kod motora.

Kablove sam uzeo najobinije za zvunike, 2x0.75 sa providnom "silikonskom" izolacijom, oksidiraju im krajevi bez problema Smile

Moram sad da zatitim sve otvorene kontakte nekom mau, ima li neko neki predlog?
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Pon, 14 Apr 2008 20:42:08    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Nadam se da je ovo KRAJ problema sa atmosferskom vodom u Dunji.
Isto tako se nadam da e ovaj post uticati da se ovakve greke ne ponavljaju kod sledeih odlivaka Varia 19.
A moda pomogne nekome ko radi restauraciju svog plovila (mogao je slobodno da ide u temu samogradnja Smile )

Dakle cele prole godine sam imao problem sa prodiranjem atmosferske vode u potpalublje... pa sam kod prvog pranja otkio da nisu zadihtovane rupe od rafova rukohvata... prvo sam Sikaflex-om 291 zadihtovao SVE rupe na kabini... pa sam opet pronaao vodu u kobilici i potpalublju... onda smo skinuli keder, pa crevo na koje je keder navuen, i pronali pravi tazlog curenju vode:



Na spoju tri kalupa na koji nailazi keder nije bilo NIKAKVE diht mase. (Iznutra je spoj palube i srednjeg kalupa bio lepo obraen silikonom, ali to je imalo samo kozmetiki efekat). Preko tako "zadihtovanog" spoja je zarafljeno "okiten" crevo, pa na njega navuen keder. Iako nekima ne izgleda tako, ovakva veza kedera i trupa je izuzetno efikasna: nekoliko dobrih udaraca sam imao prole sezone (ukljuujui celodnevno skakanje po Boinom splavu) i kederu se nita nije desilo...

Evo kako mislim da emo reiti problem:



Oien, opran, oriban i opet opran spoj dobro napunjen Sikaflexom 291. Bolje bi bilo da je ovaj spoj u proizvodnji spojen Sikaflexom 292 pre "nitovanja", ali sad ta je tu je... Preko toga vraamo "okiten" crevo, naravno oieno, oprano, i obraeno Sikaflexom 291 na spoju sa trupom. Sikaflex omoguava vodoneporpusni ali flexibilan spoj. Za razliku od 292 koji je gui i jae lepi, 291 je rei, lake ispunjava prostor i naravno lake se nanosi. Tuba Sikaflexa 291 kota 640 dinara (adresa prodavnice na PP). Do sada sam potroio dve tube, mislim da e mi jo dve trebati za crevo...

Danas sam zavrio "dihtovanje" spoja, dobra prilika da najavljena kia pokae da li su reeni problemi prodora kinice u trup...

A najvie me "kopka" da li sam na ovaj nain reio i prodor vode u "bunar" u vonji...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
aleksiades



Pridružio: 02 Sep 2007
Poruke: 66

PorukaPoslao: Sre, 16 Apr 2008 16:23:12    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pera GARMIN ::

....
Moram sad da zatitim sve otvorene kontakte nekom mau, ima li neko neki predlog?


Evo na sta sam naisao na linku

http://www.cruisersforum.com/forums/f55/ohm-s-law-boats-372.html

vredi sve pregledati, a ono sto bi tebi trebalo je:

"Sealants & Anti-Oxidant Compounds:
There are numerous compounds, suitable for protecting joints,
but ensure that the product is suitable for use on energized circuits.
Sealants:
- Starbright Liquid Electrical Tape
- 3-M Scotchkote-Electrical Coating & #1602/1603 Insulating Sealers
Anti-Oxidants:
- Corrosion X Penetrant
- Ideal No-Alox, Burndy Penetrox, GB Ox-Guard
- Vaseline (Petroleum Jelly), tho it liquefies @ higher temperatures."

tu negde je i zanimljiva prica oko dimenzionisanja vodova (a to i V.Turnsek pominje) da vodovi treba da budu nesto deblji u odnosu na duzinu, a sve zbog gubitka napona, kako bi izmedju ostalog, vidljivost pozicionih svetala bila po propisu ... Rolling Eyes

tabela: http://www.cruisersforum.com/gallery/showimage.php?i=1321&c=500&userid=79

K'o da ne znaju da su nama najduze zice po 3m...
Kad se ima i d.pe se maze.... Laughing
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Pet, 18 Apr 2008 21:10:24    Naslov: Odgovoriti sa citatom

aleksiades,
a ta kae na tovatnu mas' za kontakte?

Napokon smo nastavili "prinudne" radove na kederu.
Posle nekoliko dana kie potpalublje u Dunji je ostalo suvo! Kakva promena! A trebalo je "samo" potroiti dve i po tube Sike prilikom proizvodnje i ne bi bilo nikavih problema... al' eto, nov brod a ja stalno neto radim...

Dakle, prvo smo "okiten" crevo koje dri keder dobro oistili od trunja, praine i ostataka seenja, pa ga onda jedva nagurali nazad preko pop-nitni koje spajaju tri kalupa. Ruke su nam otpale, pominjali smo majstore, proizvoaa, njihovu familiju i sve ostalo, ali je posle 40ak minuta crevo bilo na mestu...

Naravno, na kraju je potroen jo jedan Sikaflex 292 da bi se za svaki sluaj zadihtovao spoj creva i plastike. Nisam siguran u efiaksnost ovog reenja, mnogo je bitnije dobro popunjavanje spoja kalupa koje smo prvo uradili. Najvie diht mase smo potroili na krmenom delu, na spoju kalupa kod platforme. Skoro sam siguran da tuda ulazi voda u bunar, pa dodatna koliina Sike tu ne moe da kodi. A platforma mi je u vonji uglavnom potopljena... to je posledica teine i snage motora i broja obrtaja Smile

Ako poslui vreme, sutra stavljamo keder nazad, eto dobre prilike da jo malo pominjemo majstore, proizvoaa, familije...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
aleksiades



Pridružio: 02 Sep 2007
Poruke: 66

PorukaPoslao: Sub, 19 Apr 2008 17:40:27    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pera GARMIN ::
...a ta kae na tovatnu mas' za kontakte?



Iskreno, ako jos nisi 'zamastio' kontakte, ja bih probao ovo:
u malo acetona (u staklenoj posudi koja se dobro zatvara, ostavis par komada iseckane case od jogurta ili kiselog mleka dok ne bude gusto kao jogurt - dan ili dva da stoji...) sa time premazes kontakte. Brzo se osusi i formira prilicno jak omotac koji puca samo ako primenis silu Wink

...pod dva bih probao ovo:

http://www.svb.de/index.php?sid=x&shp=1&cl=details&cnid=13015&anid=264&changelang=1

nije skupo, ali je tesko dostizno, osim ako imas tetku, koje te neizmerno voli, a zivi u nemackoj ili negde u EU.. (ili bar da sacekas da nam opet skinu carine i speditere na posiljke manje od 100 eur) Very Happy

a pod tri, vazelin je cudo.... Malo pakovanje u apoteci je manje od 100 dinara, a kad ga namazes, skoro da se i ne vidi.. (nije onako zuto kao mast) na toploti se jos malo priblizi tecnom agregatnom stanju i tako prekrije sve povrsine koje mozda nisi uspeo da premazes......

Inace, problem zaptivanja i mene ceka, tako da. sa velikim interesovanjem pratim tvoje rezultete. Nisam znao za ovo sa okiten crevom, a kako je moja pasara prilicno vremesna, mislio sam da produbim ivicu sastava nadgradja i korita (da napravim V prorez) i da to ispunim Sikaflexom... Nisam siguran ni sta bi se onda desili sa propustanjem na mestima gde su nitne oslabile?
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Sub, 19 Apr 2008 18:45:47    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Aceton i aa od jogurta, to u morati da probam fore radi!

Koliko sam primetio, okiten crevo nema nikakvog uticaja na dihtovanje, samo na dranje kedera... Ja sam nitne "zamazao" Sikaflexom reda radi, ne znam da li ima nekog uticaja. Ne mogu da ilustrujem na forumu koliko je Sikaflex 291 "iv" i kada se osui. Mnogo vie nego klasian silikon. Pretpostavljam da bi ti samo zalivanje Sikom tog "V" proreza (dobro i nitni verovatno) dosta pomoglo.

Obavezno postavi slike kada se bude sa time "igrao"
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Ned, 20 Apr 2008 21:19:47    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Nedelja je, i sija sunce... odlian dan za sreivanje amca.
Dunju smo (napokon) spremili za sputanje tako to smo je popeli na prikolicu. Poelo je od ranog jutra, od 11 sati...

Prvo je trebalo vratiti keder. Zahvaljujui sunanom danu sve je ilo prilino lako. Sikaflex na spoju okiten creva i trupa se nije previe vezao za crevo, ali se ini da su delovi sa veom koliinom mase sasvim u redu.


Potom je Dunju trebalo podii sa "zimskog" nosaa, zbog pranja i skidanja starog antialgina:


U dobroj marini ima svega: i dizalice i alata. Zadnji kraj je podignut na dva bureta i cevku izmeu.

Trebalo je saekati red za "Krcher", nismo samo mi bili vredni. Neki uredno i pomona plovila mau antialginom... treba izglisirati masu sa 6KS. Pauzu smo iskoristili da pomognemo komijama da spuste amac.


Dizanje prednjeg kraja je ilo lake, usledilo je pranje pod visokim pritiskom, pa potom juri etkom i sunerom. "Malo" trljanja i skinut je potroeni sloj prologodinjeg antialgina. Na nekim mestima se skinuo skroz do elkota.


Na kraju smo "zamazali" jednu ruku antialgina za ovu godinu. Slabo smo ga razredili, pa je jedna konzerva stigla da odraditi 3/4 Dunje. Sva srea pa je komijama preteklo (HVALA!). Dakle Dunja je ponovo skoro Bela ispod vodene linije. Shvatio sam da je za nau vodu beli antialgin glupost. Lep je samo dok je na suvom, posle 10-ak dana u vodi sve to je izvan vodene linije lepo potamni. Sledee godine kupujem crni!
Na kraju smo Dunju popeli na njenu novu prikolicu, malo se pomuili oko nametanja ina i spremili je za porinue.



Naravno da se sve zavrilo u kafani. Ovog puta relativno bezbolono.
Zahvaljujem se svim prijateljima koji su danas "poturili lea" da se Dunja napokon spremi za sputanje, i koji nisu verovali da e slike jo veeras na forum
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sledeci
Strana 6 od 8

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016