:: Pogledaj teme - Dunja
 forum
NAUTIČKI FORUM
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Dunja
Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Sre, 25 Apr 2007 23:09:13    Naslov: Dunja Odgovoriti sa citatom

Dugo sam se premiljao da li da otvorim ovu temu.
Bojao sam se da ne ispadnem neskroman...
Ali kako se Dunja pominje po raznim temama, shvatio sam da e nekome moda i biti zanimljivo da pogleda nekoliko interesantnih fotki koje prate proces nastanka Dunje...

Uglavnom, slike su postavljene na drugom serveru, nadam se da e eksterni linkovi raditi kako treba...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info


Poslednji izmenio Pera GARMIN dana Ned, 29 Apr 2007 23:01:24, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Sre, 25 Apr 2007 23:32:59    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Za one koji ne znaju (ili nisu gledali 43. emisiju), Vario 19 je modifikacija pasre 500, plastini brodi za kraa krstarenja, duine 5.90m, irine 2m. Za pogon koristi vanbrodski motor sakriven "u bunaru" (pored partizana).
Prozivodi ga radionica "Tri Princeze" iz Nova Sada (www.triprinceze.com)

Kako sam "odrastao" na vodi, na jednoj pasari, moja prva asocijacija na rei "amac" i "brodi" je upravo oblik pasare. Zato mi se i modifikacija pasare u vidu Varia posebno svidela.
Prve dve slike su sa Beogradskog sajma nautike 2006. Nemam slike sa prehodnih sajmova, a zagledao sam varia odavno, mislim da sam ga prvi put video na oglasu u asopisu nautiar, ako se ne varam poetkom 2003.



Detalje o Variu moete pogledati i na web sajtu proizvoaa, a evo ovde i shematskog prikaza. Mene je lino oduevilo reenje sa "sakrivanjem" vanbrodskog motora, kao i jako lep kokpit. Samo sam malo bio skeptian prema kabini.



Presudan susret sa variom se desio na sajmu "Belgrade Boat Show 2004" u marini Hrabro Srce. Svratio je na sajam jedan ovek, sa jednim brodiem, i ja sam svratio na njegov brodi, i to je bio kraj... tad sam reio...





Uao sam i u kabinu, i shvatio da uopte nije mala. Sasvim lepa koliina prostora u kabini, dva korisna leaja sa strane, i ogromna "ostava" ispod poda kokpita...

...nastavie se...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info


Poslednji put izmenio Pera GARMIN dana Pet, 03 Avg 2007 21:04:43, izmenio ukupno 4 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
bozza



Pridružio: 09 Mar 2007
Poruke: 443
Lokacija: NBgd

PorukaPoslao: Čet, 26 Apr 2007 10:16:07    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dakle, videvsi slike tvoje Dunje na sajtu Tri Princeze, shvatih da je ova koju sam video na Savi identicna tvojoj Very Happy
Da li je izvedena tezina zaista 450 kg?
Total?
Koje motore ljudi ubacuju?
Koliko ti je tezak motor?
Da li ces moci da odizes (naginjes) motor iz "bunara" ili ce biti "for life" u vodi?
Pristupacnost za lake servise, promene ulja u motoru?
Da li na motoru imas "klizajuci" propeler ili sa stiftom i kako je resen prilaz propeleru (bez maske za ronjenje ili skidanja motora?

Cuo sam za Dunje na ormaru i mogu vec da je zamislim na vodi, ali ne razumem zasto je toliko dugo drzis na suvom? Rolling Eyes
_________________
Ludi od vode
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Čet, 26 Apr 2007 23:04:07    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Izlivena plastika je navodno teka 350kg, motor (Suzuki 15KS) je teak 45kg, oprema, akumulator, gomila sitnica... iskreno, pojma nemam koliko je teka. U uverenju o plovnosti koje je izdala novosadska kapetanija stoji sopstvena teina 796kg... Da je odvezem na prikolici na carinski terminal da proverim?
... ekaj Boo, polako, nemoj da me skree sa teme! Prvo jo malo istorije sa slikama, pa tek posle idemo na motore, bunar (sa partizanima), montau i slino...

Dakle, gde sam ono stao?... a da, kabina...

Detaljno upoznavanje sa kabinom Varia je usledilo na prologodinjem sajmu nautike u Beogradu. Tada je na tandu "Tri princeze" bio izloen narandasti vario iz prethodnog posta. Kako nam je tand (Garmin) bio odmah pored njihovog, ja sam svo slobodno vreme proveo na/u tom variu. Usput sam pokuavao da pronaem jo slika na netu, ali ih je bilo jako malo. Pored onih nekoliko na www.triprinceze.com, uspeo sam da pronaem samo jo jednu, i to u holandiji ?!?:



Prolu, 2006. godinu sam nekako preiveo bez plovila, pravio sam kartu i bavio se updateovima, pa mi je vreme brzo prolo... ali me poetkom ove godine uhvatila nervoza... eeeej! moram da kupim brod(i)!

Sa Mlaom sam se uo poetkom januara, kada smo napravili prve dogovore, i precizirali da se meni ustvari ne uri, i da mogu da saekam amac do novosadskog poljoprivrednog sajma (tada se odrava i sajam nautike u NS), pa da preuzmem Dunju polovinom maja... Sreom, Mlaa je odluio da izloi Varia i na Beogradskom sajmu nautike, pa mi je ponudio da mi spremi Dunju do poetka marta... samo da ste videli moju radost tada...
Dakle u drugoj polovini februara 2007 sam par puta otiao u Novi Sad, da bi se pozabavio brodom pre nego to bude gotov. Strano me zanimalo kako izgleda Vario u procesu proizvodnje. Trebalo je izabrati opremu (bitve, tendu, svetla i ostale sitnice), proviriti u radionicu, druiti se sa prijateljima u Novome Sadu...

Dobio sam odobrenje od g. Mladena anadanovia, vlasnika "Tri princeze", da objavim ove slike:

Donji i gornji kalup, pogled odozgo, braon povrina na sredini desnog odlivka je ojaanje na dnu kokpita, ako budem hteo da postavim sto jednog dana (mora se dodatno naruiti)


Dno Dunje, odliveno, pre sklapanja.Sivo su ofarbani delovi koji e biti "vidljivi", zeleni su delovi koje e preklopiti plastika srednjeg kalupa. U ovakvom stanju je bilo lako izabrati idealnu poziciju za pravljenje pregradnog zida u kobilici koji e nositi sondu sonara (o tome u detaljnije kasnije)


Srednji kalup, pogled odozgo, na ta vam lii obod bunara?


Prve tri slike su slikane 25.02.2007, etiri dana kasnije, 01.03. sve je izgledalo malo loginije. Prednji deo spojenog donjeg i srednjeg kalupa. To je ustvari pod kabine, leajevi i stepenice. Vidi se i udno projekotvana polica koja izgleda kao pregrada za mali TV.


Gornji kalup - paluba u prepoznatljivom poloaju:


I za kraj, bunar bez poklopca:


7 dana kasnije, 8.3.2007. Dunja je u ovakvom obliku stigla na Beogradski sajam nautike:



Nismo ni zavrili sa raspremanjem naeg tanda, a ja sam ve otrao da otpakujem moj poklon.

Otpakivanje u sledeem nastavku...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info


Poslednji izmenio Pera GARMIN dana Pet, 03 Avg 2007 21:05:49, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
bozza



Pridružio: 09 Mar 2007
Poruke: 443
Lokacija: NBgd

PorukaPoslao: Čet, 26 Apr 2007 23:10:44    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Odlicne fotografije i dobra prica...
Ja sam "gvirio" po raznim proizvodnjama plovila ali jos u ovome zivotu nisam bio u prilici da gledam "stvaranje" svog broda!
Ajde dalje Very Happy
_________________
Ludi od vode
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Pet, 27 Apr 2007 21:29:19    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Raspakivanje je ilo brzo, i glatko Sve je bilo na svom mestu, trebalo je samo skinuti parkirnu ciradu, postaviti dueke u kokpit i razvui bimini.



Ja sam u procesu nabavke brodao mogao da biram sve osim dve stvari: boje (sve je moralo da bude uto), i imena (ima nekoliko uglavnom privatnih razloga zato "Dunja"). Te dve stvari, kao i vlasnitvo nad plovilom sam prepustio eni. Tako je mnogo lake Smile Natpis na brodu se podrazumevao, kreirao sam natpis u corelu, poslao ga na mail a u radionici su odradili seenje i lepljenje folije.
To sa utom bojom i nije bilo tako jednostavno, uti skaj su pronali lako, ali je platno za bimini predstavljalo ozbiljan problem... Mada je najblesavija stvar volan! U pitanju je stari volan od tikovine, davnanji poklon od kuma (Koto, respect!) koji je bio namenjen mojoj bubi (VW, 1972). Bubu sam ostavio (teka srca), volan sam sauvao, i ubedio drugog kuma da se pozabavi farbanjem u uto... Kau mi iskusnije kolege da je volan prevelik, da je preblizu, da je nezgodan... ali ne vredi, ut je, i draga je uspomena...

A sad pogled u bunar (gde su partizani?) i u kabinu:

Gospodin sa repom je Mladen anadanovi, proizvoa. Njega treba da jure zainteresovani kupci amaca iz proizvodnog programa radionice "Tri Princeze"... ta da vam kaem, ostatak sajma sa proveo uglavnom na tandu, ali sam pola subote i skoro celu nedelju proveo kod Dunje, ulazio, izlazio, peo se, silazio, jurio se sa decom okolo, dosaivao sa glupim pitanjima Mlai, dovodio prijatelje da se pohvalim.
Dakle evo je Dunja u punom, sajamskom sjaju:




U sledeem nastavku: Delovi broda: kabina, bunar (i partizani napokon), pokuaj montae motora na sajmu (i svi potencijalni problemi), paluba i kokpit, labud (ono na emu je volan)...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info


Poslednji izmenio Pera GARMIN dana Pet, 03 Avg 2007 21:07:07, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
stojanac



Pridružio: 02 Jan 2007
Poruke: 228
Lokacija: abac

PorukaPoslao: Ned, 29 Apr 2007 06:19:28    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Lep brod,video sam ga na sajmu.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Ned, 29 Apr 2007 22:59:12    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Prvo u detaljnije opisati kokpit.
Pod je dosta podignut iznad vodene linije, to omoguava lako pranjenje atmosferske vode kroz otvor ispod labuda. Pozicija za "kapetana" je jako zgodna, i daje odlian pregled, jer se sedi "na motoru", i jasno vidi sve preko kabine. Najupadljiviji deo kokpita je "labud", tanije deo na kome se nalazi volan, i koji je odlino mesto za ugradnju daljinske komande za motor. U konanoj verziji sam se ipak opredelio za ugradnju originalne komande na desnu "klupu" umesto male Ultraflex komande u labudu koja je na slici. Iz dva razloga: provlaenje sajli i kvalitet originalne komande (ali o tome kasnije). Daleko od toga da Ultraflex komanda nije kvalitetna, preivela je surov obraun sa Lukom na suvom Smile

Interesantno je reeno i upravljanje amcem preko kormila, a ne zakretanjem motora u "bunaru". Kormilo je nepohodno jer se vario moe opremiti jarbolom i jedrima, a plovidba na vetar zahteva kormilo. Po reima proizvoaa, upravjivost listom kormila je vea nego zakretanjem motora. Miljenja o tome su podeljena... meni je iskreno svejedno, morau da se nauim na ovakvo reenje. Od ostalih vlasnika Varia nisam uo pritube na upravljivost.

Kabina je na prvi pogled spolja mala, i ini se da unutra nema dovoljno prostora. Toj varci doprinosi visoki pod kokpita. Kabina je prilino prostrana, a u boksovima ispod klupa u kokpitu se nalaze i dva pomona leaja. Prozori na klupama u kokpitu daju dodatno svetlo u kabini, a ispod poda kokpita se nalazi izuzetno veliki prostor, kome se osim pomeranjem stepenica za ulazak u kabinu moe pristupiti i kroz poklopce ispod sunera na leajevima u kabini.


Sledea fotografija je slikana sa spoljne strane kabine, kroz prozor. Pored Isidore se i dvoje odraslih komforno smeste u kabinu.


...nastavie se...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info


Poslednji izmenio Pera GARMIN dana Pet, 03 Avg 2007 21:07:56, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Ned, 06 Maj 2007 21:57:44    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pre nego to se pozabavimo montaom motora, hteo bi da ilustrujem veliinu ostave ispod poda kokpita. Znam da je trebalo da izbegnem slikanje "pozadine", ali je kum Sale probijao rupu izmeu bunara i ostave za prolaz kabla od sonde sonara u prvoj treini kobilice do instalacije u zadnjem delu, pa i nije bio raspoloen da mnogo pozira... (hvala ti Kume!!).

Uglavnom, kada se otvore stepenice za ulazak kabinu dobije se prostor koji je izvorno projektovan za instalaciju brodskog motora, ali je u verziji sa vanbrodskim motorom idealan za odlaganje korisnog, ali ne uvek potrebnog tereta: plastine gajbice sa alatom, bojama, pribor za pecanje i slino... Razmiljam i o pravljenju izolovanog boksa za dranje pia u ledu ispod jednog od prednjih leajeva, i ubacivanju malog hemijskog wc-a u ostavu, koji bi se po potrebi vadio iz ostave u kabinu (samo za upotrebu na mirnim vodama Smile )...

Motor, bunar i partizani...

Preporuka proizvoaa je da se u Vario ugradi vanbrodski motor od 8KS. to je sasvim dovoljno i lako izvodljivo, ali je meni potrebno malo vie struje na brodu zbog razliitih potroaa koje u donositi na testiranje na Dunju. Izmeu ostalog, pored sonara, GPS plotera, laptop raunara, planiram i da postavim radar na privremeni nosa na krmi (slikau i to... bie to najmanji amac sa radarom na Dunavu, naravno samo privremeno montiranim).
Dakle, trebalo je izabrati motor sa alternatorom zbog napajanja potroaa. To automatksi znai i motor sa elektrostartom, to se meni posebno svidelo - sve "na dugme"!.

Standardni izbor motora za Vario je Yamaha 8KS sa runim startom, postoji verzija tog motora sa elektrostartom i anlaserom ali je dosta skuplja. A poseban problem predstavlja i mala dimenzija bunara, u koji se ne moe smestiti motor sa malo irom nogom. U jedan vario je montirana Honda 9.9 uz dosta muke, Yamaha 9.9 sa el.startom ne moe da ue u bunar zbog "grbe" na nozi ispod glave motora, ali se (sreom!) u meuvremenu pojavio Grubin sa ponudom Suzuki vanbrodskih motora. Suzuki 15 sa el.startom ima elegantnije izvedenu nogu od Yamahe, manju glavu od Honde, nije znaajno skuplji od Suzuki 9.9KS, a istih je dimenzija.

Posebno me obradovao izgled motora bez kape, nizak profil na zadnjem delu je garantovao dosta lake ubacivanje i vaenje iz bunara:


Prvi pokuaj ubacivanja Suzuki DF15 u bunar je bio na sajmu nautike u Beogradu i inilo se nemogue provui nogu u bunar zbog kavitacione ploe. Potom smo, dok je Dunja bila na prikolici, doneli iz Novog Sada jedno kuite motora sa remonta, i sa njime vebali ubacivanje.

Cela stvar je ustvari jednostavna, kao u vicu sa slonom i friiderom: skinete volan (zbog lakeg pristupa), otvorite bunar, okrenete eljusti u levo, iskrivite motor u desno, ubacite motor sa desne strane u bunar do pola, vratite eljusti u osu motora i nabacite ih na nosa motora, postavite motor na mesto i gotovo. Iskreno, trebalo nam je "malo" vremena da razradimo strategiju i uvebamo ubacivanje, ali sada ide prilino jednostavno:


Na sledeoj slici motor se nalazi u meupoziciji, podignut i zakrenut radi montae sajli. Skinut je i ep za ulje radi lakeg ubacivanja motora u bunar. Ali je ipak zgodnije sajle postaviti u motor dok je van bunara, potom vratiti bone poklopce na mesto, i na kraju sa sajlama postaviti motor u bunar.

Na drugoj slici se jasno vidi zato smo odustali od elegantne ultraflex komande montirane u labudu: sajle iz Suzuki motora izlaze u pravcu pramca, tako da ih je nemogue saviti iz motora u labud. A i jednostavnije je iskoristiti elektrinu instalaciju originalne komande nego sve to rasturati da bi se montiralo zasebno. Rupu na labudu smo iskoristili kao uvodnik dodatnog vazduha u motorski prostor. Kod Suzuki DF15 sa el.startom i daljinskom komandom mi se posebno svidelo i prisustvo kanapa za runo startovanje motora... Odlina opcija u sluaju ostanka bez struje.

A za kraj ovog nastavka, napokon i partizani u bunaru.
Naime, prostor oko motora je prilino veliki, sasvim dovoljan da u njega stane akumulator, rezervoar, ak i mnogo vei rezervoar od standardnog kapaciteta 12l, ako je nekome potrebno, tu moe smestiti i tank za vodu, sidro za sidrenje preko krme i sline stvari... Jedina zamerka je da kod hoda u nazad motor ubacuje vodu u ovaj prostor, pa je mala potapajua pumpa neophodna (ili suner i dosta strpljenja Smile. Ne seam se zato je Joka uao u bunar, ali sam morao da ga slikam. Desno od motora se vidi rezervoar i kapa motora, naime kapu je nemogue vratiti na motor kada ga postavite u bunar, ali poklopac bunara obezbeuje dovoljnu izolaciju i bez dodatnog izolacionog materijala.


u sledeem nastavku: antialgin, porinue, prva vonja, instalacija sonde sonara, razrada motora...
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info


Poslednji izmenio Pera GARMIN dana Pet, 03 Avg 2007 21:09:02, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Uto, 08 Maj 2007 22:12:42    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Mislim da su marine u Srbiji jedino mesto gde nije bitno da je "kua vea od komijine" ili da "komiji crkne krava". Ohrabren podrkom komija iz marine "Lepi Mika" prionuh na pisanje novog nastavka.

btw, kako preivljavate dane sa loim vremenom? ja sam se ee smorio ovih par dana... danas sam jedva doekao da odnesem sidro na Dunju i obrnem jedan krug...

Dakle da nastavimo, u temi "Antialgin" na ovom forumu ste mogli da pratite moje nedoumice oko premazivanja novog amca antialginom. Na kraju je nedostatak vremena i strpljenja doveo do premazivanja Dunje jednom rukom Hempel Hard racing white antifoulgin boje direktno na elkot. Verujem da e to biti dovoljno za prvu sezonu.
Spustili smo "skije" na prikolici, podglavili Dunju gredicama, otvorili jednu konzervu anitalgina i dva piva, i prionuli na posao. Andreja nam je bio ozbiljan nadzornik, pa je sve zavremo po planu: ispod vodene linije jednom rukom, vodenu liniju, kobilicu, list kormila i sve okove i drugom rukom antialgina...


U Svetioniku sam uzeo jednu dozu sivog antialgina za brodsku nogu, pa sam sa time u dve (ili tri?) ruke preprskao donji deo noge motora i propeler, zatitivi anode, i usise za vazduh. A ostalo mi je i pola spreja za sledeu sezonu.


Posle nekoliko lepih i sunanih dana na suvom, napokon je sve bilo spremno za porinue.
Bokobrani su iz Svetionika, poklon dragih prijatelja Veliko hvala za Lj & D!

Pripremu za porinue (ukljuujui i vezivanje bokobrana koji jo uvek stoje kako ih je On vezao) je izveo Bozza lino. Iskusan voza prikolica sa amcima, spustio je Dunju u vodu malo lake nego to smo nas 6-7 pre toga spustili jedan plastian un na ruke...


Da li e zaplivati odmah? Da ne zapne za sajlu? Da nije plitko? Da joj nije hladna voda?
uf... ustvari i nisam mnogo brinuo, popili smo po dve-tri dobre dunje pa je svima bilo lake:


Zahvaljujui pomoi iskusnih nautiara, prijatelja i komija iz marine, Dunja je zaplivala lako i bez problema. Spremili smo ampanjac za razbijanje (mali ampanjac, za mali brod), pozvali brodovlasnicu da razbije flau i da dozvoli skiperu da se ukrca:

Jelena nikada pre, pa ak ni u kafani nije razbila flau, pa joj je trebalo ak 4 pokuaja da bi uspela. Izbor malog ampanjca i nije bio toliko dobar, flaa je jaka, od debelog stakla, i dobro je namuila Dunju, a i Jelenu...

Kotur za sidro je na sreu izdrao. Prvo sam mislio sam da je dobro da se razbije flaa rakije od dunja o Dunju, ali sam shvatio da je manja teta razbiti francuski ampanjac nego dobru dunjevau!

Dozvola vlasnice, pozajmljeno veslo, i skiper je mogao da pone prvu plovidbu, motor od 1KS je lako povukao Dunju ka vezu

Sreom tu su se nali Bosa i Dragan sa Elpide, pred svoj prvi ovogodinji viednevni boravak na vodi. Pa je Dragan doveo u pomo laku konjicu malog Mercury-ja sa njegovog pomonog amca. 6KS je povuklo Dunju na mesto bez veih problema, a skiper je mogao da se dohvati volana.


I za kraj ovog velikog posta, dve slike:

Dunja na sigurnom vezu kod Lepog Mike, izmeu Elpide i Skituljka. I u punoj opremi, u gostima u marini Nautec, u dobrom drutvu, uvana sa dve strane.

p.s. naravno da e se nastaviti... razraujemo motor, posle prvih deset sati testiraemo odnos brzine i broja obrtaja. Da vidimo da li je 15KS Suzukija dobro ili previe za nju... a i da postavim jo neku sliku...

Imate li nekih pitanja, ideja, komentara?
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info


Poslednji izmenio Pera GARMIN dana Pet, 03 Avg 2007 21:10:33, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
bozza



Pridružio: 09 Mar 2007
Poruke: 443
Lokacija: NBgd

PorukaPoslao: Sre, 09 Maj 2007 12:01:22    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Hvala ti Petre na iscrpnim fotografijama i prici.
Kada budem prodavao auto, necu ljudima pokazivati slike nego cu ih linkovati na forum Very Happy
Da li Dunja i dunja uvek idu zajedno?
_________________
Ludi od vode
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Pet, 03 Avg 2007 21:11:17    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Napokon sam sredio linkova za fotke.
_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Johny



Pridružio: 23 Apr 2007
Poruke: 5

PorukaPoslao: Uto, 07 Avg 2007 23:15:28    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Posto je proslo neko vreme od porinuca, sad mogu da postavim par glupih pitanja! Very Happy
Ono generalno "da li si zadovoljan" ni necu, jer vidim po slikama raznih druzenja da dunja svoju svrhu odradjuje u potpunosti, nego kao neko ko je jako zagrejan da bude vlasnik varia od sledeceg maja, interesuje me par sitnica...

Prvo, kako se pokazao suzuki - ne motor kao takav, vec na dunji; je li sa 15ks brzi u odnosu na ove sa standardnih 10, ili je kobilica takva da on ima manje vise svoju brzinu nezavisno od tih 5ks vise?
Dalje, sta bi sa tim ubacivanjem vode pri voznji unazad - jesu li to neke vece kolicine itd, koliko je cimanje izbaciti vodu i sl...
Opet vezano za motor, kolika je brzina dunje pri nekom srednjem gasu?
(izgledace da sam neki manijak koji bi ustvari trebalo da kupi gliser umesto vario koliko pitam za brzinu)
Ona prikolica pri spustanju je njena, tj narucena u Tri princeze, ili negde drugde? Pitam sa perspektive eventualnog spustanja camca na more - da li prikolica ima signalizaciju, mora li da se registruje, koliko je stabilna itd;
koliko je uopste dunja stabilna, tj kako se ponasa pri udarima talasa - ovo opet pitam mozda bez veze, ali pitam jer moja pasara ima beton u kobilici koji je prethodni vlasnik ubacio, a svi mi govore da je to glupost Smile

Seticu se jos necega sigurno, pa cu naknadno... odgovore kad budes imao vremena, kao sto rekoh veliki planovi su vezani za maj...
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pera GARMIN



Pridružio: 10 Jan 2007
Poruke: 421
Lokacija: N44 47' 52,3" E20 29' 38,4"

PorukaPoslao: Ned, 12 Avg 2007 22:30:44    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Johny,
samo prvo da proverim, koje boje e biti tvoj Vario (suneri, tenda)?
Odmah da se dogovorimo, samo je Dunja uta.
Za tvoj Vario svaka druga boja dolazi u obzir, ali uta nikako.

E sad kad smo se "dogovorili" da tvoj Vario nee biti ut, da preemo na odgovore. Ovaj post bi nazvao "kratka rekapitulacija prvog dela prve sezone na Dunji"...
Iskreno, nisam zadovoljan koliinom vremena koje sam proveo na amcu. Oekivao sam da u uspeti mnogo vie vremena da budem na vodi, ali me selidba u junu/julu omela. Ipak, nakupili smo Dunja i ja 60h rada motora i etiri reke do sada.

to se tie Suzukija, ja zaista sam zadovoljan. Malo troi (2l/h), pouzdano radi. Kako jo uvek nisam montirao obrtomer (evo sad u, samo to nisam...), ne mogu dati preciznu analizu broja obrtaja, brzine i potronje. Ali bar brzinu sa GPS-a imam preciznu:
- Uz vodu 9-10 km/h u zavisnosti od vode,
- Niz vodu 12-14 km/h,
- U ekstremnim uslovima (pun gas, sam na Dunji, beim od oluje) i preko 16 km/h.
Realna putna brzina na reci je 10 km/h, mislim da se to ne razlikuje mnogo od brzine sa Yamahom 8KS, ali je rezerva snage ipak vea kod Suzukija 15KS. Naravno, tu je i razlika u ceni motora... Imam utisak da tih 5KS ne znai mnogo vie po pitanju brzine. Meni je bio bitan anlaser na motoru. Poreenje ponude 4-taktnih motora sa anlaserom u klasi 8-15KS dovelo je do loginog izbora Suzukija 15 KS (oko 2800).
Potpun odgovor koliko je tih 5ks vie znaajno po pitanju brzine moemo dobiti samo kada bi neko od vlasnika Varia sa motorom od 8KS podelio svoja iskustva sa nama.
...otvorio sam novu temu Brzina, da bi o tome prodiskutovali sa drugim posetiocima...

Ubacivanje vode pri vonji (ne samo unazad), jo nisam reio. Pokuao sam sa pravljenjem najlonske "arape" oko motora, ime sam spreio ubacivanje vode (ali i vazduha) kroz bunar. Ali se voda u motorskom prostoru i dalje skuplja. Nije to nita strano. Nabavio sam malu potapajuu (kaljunu) pumpu, pa posle svake vonje potroim par minuta da izbacim vodu iz "bunara". uo sam se sa Mlaom, i sad pokuavamo da se uskladimo sa vremenom, pa da detaljno ispitamo "otkud voda u bunaru".

to se tie "srednje brzine", u proseku do 10 km/h uz vodu, oko 12-13 km/h niz vodu. Nekoliko poznanika sa mora me ubeuje da mogu "oekivat 7-8 vorova sa to korito na moru". Iskreno, zvui mi malo mnogo 13-16 km/h na moru, nadam se da u probati dogodine.

Prikolica sa sputanja je pozajmljena od Mlae. Iskoriena je za sputanje Dunje, pa je vraena. Morau da naruim prikolicu, samo jo nisam skupio hraborsti Smile Koliko znam, za vuenje amca prikolica mora da ima signalizaciju, da bude registrovana, mora imati E kategoriju u vozakoj dozvoli... Otvoriu temu "Prikolice", pa da ujemo komentare, ima ovde nekih koji stalno vuku amac na more.

Imam utisak da je nekada bilo jako popularno ubacivati beton u kobilicu, da bi se smanjilo ljuljanje broda, a da sada to jednostavno nije popularno. Mislim da kod pasara sa dubokim V poput Varia 19 to uopte nije potrebno. Bar ja nisam primetio da je Dunja nestabilna kod bonih talasa. Ljulja se ona, ali to nije strano. Ne zaboravi da ona ima prilino duboku kobilicu (20-ak cm), i da je korito projektovano da moe i da jedri. Dodatni balast koji ne moe izvaditi (beton se definitivno sipa samo jednom) predstavlja nepotrebno oteanje na prikolici. Ja sam razmiljao o balastu koji se moe vaditi po potrebi (pesak u dakovima ili slino), ali sam zakljuio da je prvo treba probati na moru pa odluiti.

Za kraj, tokom vikenda sam bio na moru (snimali smo priloge za nove emisije), i nadjoh jednog lepo opremljenog Varia na vezu u Budvi. Evo i slike:

_________________
Petar Maksimovi
www.vario19.net
www.yastog.info
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Johny



Pridružio: 23 Apr 2007
Poruke: 5

PorukaPoslao: Čet, 23 Avg 2007 20:28:54    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Dogovorili smo se! Tamo negde posle ovogodisnjeg sajma nautike kad sam i bio u NS, Mladen je nekom liku sa kojim je sedeo kad sam ja dosao pricao kako super camac izgleda kad se uzme tamno crveni zelkot - ispostavilo se da prica za primus a ne vario (posto je taj covek narucio nekoliko), ali se ja svejedno nadam da ce moci nesto da se iskombinuje, tako da ja rezervisem crvenu! Jedino se oko imena jos razmisljam ali kapiram da ce to biti laksi deo.
Za brzinu bi bilo najbolje da napravimo "Tri Princeze Vario Kup '07" negde na Dunavu pa da vidimo kako stoje stvari Very Happy , mada tih realnih 10km/h uopste nije lose - moja pasara sa tomosovom desetkom je cini mi se malo sporija i taman ce mi tih par km/h vise doci kao lepo osvezenje. Pritom, ne znam koliko je bilo popularno stavljati beton, ali ovaj ko je sipao kod mene je izgleda bas hteo da bude popularan! Very Happy
Ne znam koliko to znaci na moru, ali na reci imam utisak da uzasno usporava; sa druge strane jeste da kad ulazim na camac sa gomilom stvari u rukama ne moram da razmisljam da li ce kad stanem na ivicu ona da mi pobegne pola metra dole, ali kapiram da bih se navikao da zivim bez toga.

Sto se te vode prilikom hoda unazad tiche, nemam ja nista protiv da vas dvojica nadjete resenje za to dok ja ne kupim camac Smile

Danas sam stigao iz CG i bas se nagledah svega i svacega dole, i cvrsto resih da cu sledece leto da odvucem camac nekako, malo si me ubedacio sa E kategorijom ali o tome cemo na posebnoj temi...
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku     forum -> Na vodi Sva vremena su GMT + 1 sat
Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sledeci
Strana 1 od 8

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Portal NA VODI © 2016